Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه استفاده از رمزهای پویا موجب کاهش چشمگیر کلاهبرداری در فضای مجازی خواهد شد، گفت: امیدواریم بانک‌ها نهایتاً تا پایان بهمن ماه رمزهای پویا را در اختیار مردم قرار دهند.

تورج کاظمی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره راه‌اندازی رمزهای پویا اظهار کرد: ما از مدت‌ها قبل جلساتی را با بانک مرکزی داشتیم و از آنجا که کلاهبرداری و سوء‌استفاده‌های مالی در فضای مجازی رو به افزایش بود، سرانجام بانک مرکزی تصمیم گرفت تا رمزهای دوم ثابت را باطل کرده و رمزهای یک‌بار مصرف را جایگزین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار بود تا از یکم دی ماه سال جاری رمزهای دوم ثابت دیگر عمل نکنند، اما تا به امروز هنوز مردم برای خریدهای اینترنتی خود از رمزهای قبلی استفاده می‌کنند. برخی از بانک‌ها اعلام کردند که علت تأخیر در راه‌اندازی رمزهای پویا نبود زیرساخت است و در پی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای این کار هستند.

رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه رمزهای یک‌بار مصرف قطعاً آمار کلاهبرداری و فیشینگ را کاهش می‌دهد، افزود: آن‌طور که تاکنون مشخص شده است، برخی از مردم استقبال چندانی از استفاده از رمزهای پویا نکردند، اما مردم باید بدانند که کلاهبرداران در کمین افرادی هستند که در فضای مجازی با استفاده از رمزهای ثابت اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند.

کاظمی تصریح کرد: با اینکه تاکنون دو بانک، رمزهای پویا را راه‌اندازی کردند اما هنوز کلاهبرداری و فیشینگ کاهش چشمگیری نداشته است و قطعاً اگر همه بانک‌ها این کار را عملیاتی کنند، آمار کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی کاهش پیدا خواهد کرد. امیدواریم تمام بانک‌ها تا پایان بهمن ماه رمزهای پویا را در اختیار مردم قرار دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تمهیدات پلیس فتا برای کنترل فضای مجازی در آستانه انتخابات و برخورد با تخلفات احتمالی اظهار کرد: همان‌طور که مستحضر هستید، زمان تبلیغات انتخاباتی هنوز آغاز نشده است. به همین دلیل امکان دارد تا برخی افراد در فضای مجازی اقدام به تبلیغ کنند که همکاران ما در پلیس فتا فضای مجازی را رصد می‌کنند و با هرگونه تخلف انتخاباتی نظیر تبلیغات زودهنگام برخورد خواهند کرد. البته اگر تخلفی هم کشف شود، موارد به ستاد انتخابات کشور ارسال خواهد شد.

رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: در جلسات متعددی که با وزارت کشور داشتیم نیز بر رصد فضای مجازی در ایام انتخابات تأکید شده است و ما تمام تلاش خود را برای اجرای عدالت انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/4110/

منبع: آنا

کلیدواژه: تبلیغات زودهنگام فیشینگ رئیس پلیس فتای تهران رمزهای پویا رئیس پلیس فتای پایتخت استفاده از رمزهای تا پایان بهمن فضای مجازی راه اندازی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟