Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت  با آرمان‌های امام راحل با گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آغازین روزهای دههه فجر انقلاب اسلامی از جمهوریت و اسلامیت به عنوان یادگاران ارزنده امام راحل یاد کرد و گفت:امام(ره) به خوبی احساس کرده بود که با وجود سلطنت، مردم سالاری امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان تجربه مشروطه را پیش رو داشتند که بعد از آن همه تلاش و تاسیس شورای ملی، قدم به قدم از حضور مردم کاسته شد و با وجود سلطنت، نظام مشروطه باقی نماند.
وی با اشاره به پیامدهای سلطنت در ایران افزود: انتخابات مشروطه به جایی رسید که در دربار افراد منتخب می شدند و تشریفات انتخاباتی در کشور انجام می‌گرفت. از قبل همه می دانستند چه کسانی به مجلس شورای ملی می روند و امام(ره) به این نتیجه رسید که باوجود سلطنت، مردم سالاری امکان پذیر نیست.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: افرادی به امام(ره) پیشنهاد می دادند نظام مشروطه بماند یا خلافت اسلامی تشکیل شود، اما امام(ره) جمهوری اسلامی را پذیرفت. امام(ره) پدر اسلام خواهی و جمهوری خواهی در تاریخ ایران بود. جمهوریت که با اسلامیت پیوند نخورد، باقی نمی ماند و به دیکتاتوری تبدیل می شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تجدید میثاق هیات دولت با آرمانهای امام صدای ایران روحانی یادگار امام سلطنت مردم سالاری امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام سید ابوالفضل امام گفت:به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.
 حجت الاسلام سید ابوالفضل امام افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.
وی، همچنین از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد