Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، گفت: طی ۴ ماه گذشته از شروع اجرای «طرح امواجی از بهشت» بیش از ۳ هزار شهید والامقام سرپرستی ۳ هزار یتیم را عهده‌دار شدند.

به گزارش ایکنا از مازندران، هدایت مظلومی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران امروز ۱۳ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید گرانقدر این استان با بیان اینکه، ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بر گرفته از آموزه‌های ناب اسلام و مکتب حسینی است، گفت: امروز تفکر و ایده شهدا و ایثارگران می‌تواند به عنوان بهترین الگو‌های اعتقادی و راه و رسم زندگی به نسل جدید جامعه معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بنیاد در خصوص جامعه ایثارگری «طرح سپاس» و دیدار از این عزیزان است، افزود: بنیاد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید سپاسگزار و قدردان خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشد و در این مسیر از همه ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌ها در جهت تکریم و تجلیل از این اسوه‌های صبر و استقامت بهره خواهد برد.
مظلومی با بیان اینکه، طرح دیدار از ۸۰۰ فرزند شهید فاقد مادر که از ابتدای سال ۹۸ در این استان آغاز شده بود در شش ماهه اول پایان یافت، تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۳۵۹ دیدار در قالب طرح سپاس توسط مدیران دستگاه‌ها و ادارات شهرستان از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان با هماهنگی و محوریت بنیاد انجام شده است.

وی اقدامات پیشگیرانه و ارائه خدمات مشاوره‌ای به جامعه هدف را از دیگر فعالیت بنیاد عنوان کرد و ادامه داد: سه مرکز مشاوره شاهد و ایثارگر در شهرستان‌های ساری، بابل و تنکابن در بخش‌های محتلف تحصیلی، خانوادگی و ... به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان استان خدمات ارائه می‌دهند. و ارائه ۸ هزار و ۸۴۱ جلسات مشاوره‌ای در مراکز مشاوره شاهد و ایثارگر مازندران از جمله این خدمات است.

اشتغال به‌کار 311 فرزند شهید مازندرانی در سال جاری
مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران، با اشاره به ثبت بیش از ۶ هزار فرزند شاهد و ایثارگر بیکار در سامانه سجایا بنیاد، بیان کرد: در سال ۹۸ تعداد ۳۱۱ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی و در بخش خصوصی پذیرفته و ۹۱ نفر از جامعه هدف از وام کارا و ۱۱۰ نفر از وام خود اشتغالی و کار آفرینی بهره‌مند شدند.
وی اضافه کرد: به منظور رفع مشکل بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر، علاوه بر پرداخت وام‌های خود اشتغالی و اطلاع رسانی، پیگیری و رایزنی لازم با بخش‌های خصوصی جهت جذب آنان صورت می‌گیرد.
مدیر کل بنیاد مازندران ارائه تسهیلات بانکی به ایثارگران را از دیگر وظائف بنیاد بر شمرد و عنوان کرد: تعداد 2 هزار و ۵۰۶ فقره وام تبصره‌ای مسکن سال ۹۷ به این استان تخصیص داده شده است که تاکنون 2 هزار و ۴۸۰ نفر از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان جهت دریافت وام به بانک‌های عامل در ۲۲ شهرستان معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه وام تبصره‌ای مسکن به ایثارگران بر اساس اولویت‌های هشت‌گانه پرداخت می‌شود، گفت: هزار و ۸۳۸ تن از جامعه هدف مازندران در سال گذشته از وام تبصره‌ای مسکن ایثارگران بهره‌مند شدند که در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۴۸۰ نفر می‌رسد.
مظلومی گفت: در سال جاری هزار و ۸۵۲ مورد از پرونده‌های ایثارگران در کمیسیون احراز استان جهت شرکت در کمیسیون تعیین درصد جانبازی، حق پرستاری و معیشت، بررسی و بازبینی شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در حوزه ایثار و شهادت، تولیدات تلویزیونی را ۱۷ مورد در هزار و ۱۴۳ دقیقه عنوان کرد و افزود: اداره هنری، انتشارات این اداره کل با همکاری و مشارکت صدا و سیما ۷۰ مورد تولیدات رادیویی در هزار و ۶۸۰ دقیقه داشته است.
تهیه 37 فیلمنامه شهدای مازندران
مظلومی با اشاره به جمع‌آوری و تهیه ۳۷ فیلمنامه در ۳ هزار و ۳۸ دقیقه درباره شهدای مازندران، تصریح کرد: با مشارکت صدا و سیمای مرکز مازندران و حفظ آثار و بنیاد مازندران تولید ۱۶۰ قسمت مستند ویژه والدین معزز شهدا در قالب طرح تاریخ شفاهی در مرحله اجرا است.
وی ادامه داد: با اداره کل کتابخانه عمومی استان جهت تخصیص فضای مناسب و مجزای برای کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در مرکز استان تفاهم‌نامه صورت گرفته و بیش از 3 هزار و ۲۰۰ عنوان و 6 هزار و ۳۰۰ جلد کتاب به این کتابخانه اهدا شده است.
مدیر کل بنیاد مازندران نشست با روئسای دانشگاه‌ها و پیگیری مشکل شهریه‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر، تجلیل از دانش آموزان ممتاز ایثارگر، تشکیل ۱۷۴ جلسه ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر، برگزاری جلسات شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، چاپ و توزیع ۶۰۰ جلد فرهنگ اعلام شهدای استان، بازسازی تابلو و تعویض بنر در سطح شهرها، برگزاری مراسم جشن تولد شهدا، اعزام جامعه هدف به مسابقات ورزشی کشوری، برگزاری همایش نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، تعویض ۵ هزار پرچم گلزار شهدا و اعزام پیام آوران ایثار به مدارس و مساجد را از دیگر فعالیت‌های اجرایی حوزه معاونت فرهنگی بنیاد مازندران در شش ماهه اول سال ۹۸ ذکر کرد.
مظلومی با اشاره به برنامه‌های اردویی جامعه هدف استان، گفت: در سال جاری تعداد ۷۷۵ تن از جامعه ایثارگری استان در ۲۲ برنامه اردویی و ورزشی در قالب جهادی، ورزشی، محبین الرضا و ... شرکت کردند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران پیگیری امور درمانی ایثارگران را یک امر ضروری دانست و اظهار کرد: برای حل مشکل درمانی و بیمه‌ای جامعه هدف استان، تمهیدات لازم جهت عقد قرارداد بیمه‌ای با مراکز خدمات درمانی در منطقه غرب، شرق و میانی استان اندیشیده شده است.
وی افزود: به علت دیون بیمه تکمیلی به داروخانه ها، ۶۰ درصد مراکز داروخانه‌ای به صورت یک جانبه لغو قرارداد کردند و با این وجود در حال حاضر تعداد ۲۲۴ مرکز درمانی شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه، داروخانه‌ها و آزمایشگاه در سطح استان به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و آزادگان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.
مظلومی اضافه کرد: کلیه خدمات لازم و پاراکلینیکی و بستری در مراکز طرف قرارداد با هماهنگی بیمه دی انجام می‌شود و ایثارگرانی به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه می‌کنند پس از دریافت هزینه با ارائه فاکتور توسط ایثارگر به دفاتر پیشخوان تحویل و پرداخت می‌گردد.
مظلومی با بیان اینکه ۵۵ پزشک طرح پایش سلامت با بنیاد قرارداد و همکاری دارند، افزود: پزشکان پایش سلامت بنیاد به منظور انجام معاینات پزشکی با هماهنگی بنیاد شهرستان‌ها در منازل خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حضور یافته و اقدامات درمانی این عزیزان اعم از پرستاری، فیزیوتراپی و پاراکلینیکی را از نزدیک مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهند.
وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ هزار و ۷۷۶ تن از جامعه هدف استان از خدمات پزشکان پایش سلامت استفاده کرده‌اند.
مظلومی کمیسیون مشاوره پزشکی برای تعیین درصد جانبازی را ۳۱ جلسه در استان عنوان کرد و افزود: ۷۸۱ تن از ایثارگران در این مشاوره حضورداشتند و بیمه پایه برای هزار و ۷۰ تن از والدین معظم شهدای گرانقدر مازندران ثبت شده است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با بیان اینکه پاسخگویی شفاف به جامعه ایثارگری، پیگیری و رسیدگی به مشکلات آنان در اولویت بنیاد است اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۲۲ جلسه ملاقات عمومی در ستاد استان و شهرستان‌ها برگزار شده که هزار و ۱۷۵ تن از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در آن شرکت کردند.
وی با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت در بنیاد، افزود: به منظور دسترسی آسان جامعه ایثارگری به خدمات و تسریع در روند خدمت رسانی، میز خدمت در ستاد استان و شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.
مدیر کل بنیاد مازندران در راستای خدمت رسانی به جامعه ایثارگری گفت: تعداد ۱۴۰ هزار و ۵۰۷ مورد درخواست، اطلاع رسانی، پیش درخواست و تلفنی در مرکز مراجعات و ارتباطات بنیاد مازندران ثبت در سیستم شده است.
مظلومی با بیان اینکه در رابطه با ساماندهی گلزار شهدا اقدامات مثبتی در سطح استان صورت گرفته است گفت: تا پایان مهر ماه سال ۹۸ تعداد هزار و ۶۱۳ گلزار در سیستم آمار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه، تاکنون ۷۸۰ گلزار با ۵/۴۸ درصد و ۵ هزار و ۶۹۱ مزار حدود ۵۵ درصد ساماندهی شده است،افزود: در طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ تعداد ۱۵۳ گلزار حدود ۵/ ۹ درصد و ۴۴۷ مزار حدود ۴ درصد ساماندهی شده است.

مدیر کل بنیاد مازندران با اشاره به طرح ابتکاری «امواجی از بهشت» گفت: طرح امواجی از بهشت یک طرح ابتکاری با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برای اولین بار در کشور و مازندران به مرحله اجرا درآمد.
مدیر کل بنیاد مازندران افزود: اجرای این طرح ابتکاری در قالب توافق‌نامه طی نشست مشترک فیمابین دو نهاد و عملیاتی کردن مصوبات از طریق اطلاع رسانی جهت کمک به ایتام در زمینه‌های تحصیلی، ازدواج و ... در سطح استان صورت گرفت.

سرپرستی ۳ هزار شهید از ۳ هزار یتیم مازندرانی در «طرح امواجی از بهشت»

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح مقرر شد هر شهید سرپرستی یک یتیم را بر عهده داشته باشد و از شروع این طرح طی ۴ ماه گذشته بیش از ۳ هزار شهید والامقام سرپرستی ایتام را عهده دار شدند.
مظلومی زنده نگه داشتن یاد شهدا، نشر فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد روحیه معنوی، ارتقای سطح زندگی نیازمندان از اهداف مهم طرح امواجی از بهشت، دانست.
وی ضمن تشکر از همه همکاران، افزود: ستاد اقامه نماز بنیاد مازندران بر اساس ارزیابی به عمل آمده در سامانه سجاده نماز، در میان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و همچنین دستگاه‌های اجرایی استان حائز رتبه عالی شد و مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: بنیاد شهید مازندران هدایت مظلومی سرپرستی یتیم ایکنا طرح سپاس مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران مدیر کل بنیاد مازندران خانواده های معظم شهدا خانواده های معزز شهدا شده است مدیر کل بنیاد فرهنگ ایثار و شهادت جانبازان و آزادگان شهدا و ایثارگران جامعه هدف استان جامعه ایثارگری سرپرستی ۳ هزار شاهد و ایثارگر سال جاری تعداد شش ماهه اول سطح استان جامعه هدف طرح ابتکاری سال جاری تن از جامعه ۳ هزار شهید ۳ هزار یتیم شهرستان ها پایش سلامت دستگاه ها ۳ هزار ۹۸ تعداد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از بهره‌مندی ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد با هدف آگاهی رسانی از آسیب‌های اجتماعی خبر داد. - اخبار استانها -

وحید حسین‌زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با بیان اینکه در اجرای این طرح 500 هزار دانش‌آموز در سطح استان و در مقاطع مختلف درسی تحت پوشش قرار گرفته بودند، اظهار داشت: در نظام آموزشی استان یک کار علمی انجام شد که در بین 10 مساله آموزشی استان دو موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح سراد یک طرح سلامت اجتماعی و روانی دانش‌آموزان بوده که با کمک پنج دستگاه دادگستری، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی مازندران انجام شد، افزود: با برنامه‌ریزی و نشست‌های متعدد از سوی این پنج دستگاه و اجرای پروپوزال از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان پایلوت سه شهر استان را انتخاب و تا اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه یافت.

معاون بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه طرح در سه مقطع در سه شهر چالوس، آمل و بهشهر و هر یک از شهرستان‌ها با ده مدرسه در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: در این طرح سه هزار و 600 دانش‌آموز مورد غربالگری و ارزیابی قرار گرفتند که با شناسایی برخی از نمونه‌ها به مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حسین‌زاده ادامه داد: طرح از مهرماه سال‌جاری در تمامی شهرستان‌های مازندران به اجرا درمی‌آید که هم‌اکنون فقط در دوشنبه‌ها با همکاری این پنج دستگاه در مدارس سه شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی حلقه مفقوده نظام آموزش‌وپرورش و تربیتی جامعه ما است، افزود: با اجرای این طرح هم دانش‌آموزان، هم کادر آموزشی و خانواده‌ها آگاه می‌شوند با توجه به اینکه در این طرح 350 کادر اداری مشارکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنا با اجرای این طرح نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا