Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از تایید صلاحیت 149 کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم در استان خبر داد.

حجت الاسلام محسن مفید در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اسامی کاندیداها و تعیین وضعیت صلاحیت آنها روز گذشته(12 بهمن) اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از سه مرحله بررسی صلاحیت کاندیداها که توسط هیات های اجرایی، هیات های نظارت به همراه هیات مرکزی نظارت و نیز شورای نگهبان انجام گرفت، سرانجام از مجموع 370 داوطلب انتخابات مجلس در استان، تاکنون 149 داوطلب تایید صلاحیت شده و مابقی یا رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنها احراز نشده است.

مفید در خصوص مهلت دیگر اعتراض‌ها، تصریح کرد: در این مرحله تنها افرادی که صلاحیت آنها توسط هیات های اجرایی و نیز هیات های نظارت با همکاری هیات مرکزی تایید شده، اما مرحله اخیر صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان رد شده است حق اعتراض دارند که به این افراد در اصطلاح "رَدِ اولی" گفته می‌شود.

مفید با بیان اینکه "رد اولی‌ها" بر اساس قانون امروز و فردا (13 و 14 بهمن) برای اعلام اعتراض خود فرصت دارند، گفت: پس از آن شورای نگهبان نیز بر اساس قانون هفت روز و از 15 تا 21 بهمن ماه برای رسیدگی به اعتراضات مهلت دارد و نتیجه رسیدگی به اعتراضات را روز 22 بهمن اعلام خواهد کرد.

مفید در ادامه افزود: شورای نگهبان موظف است به وظایف قانونی خود عمل کند و هیچ جای قانون برای تایید جریانات سیاسی سهمیه مشخص نشده است، بنابراین شورای نگهبان هیچ التزامی ندارد که بر اساس سهمیه بندی برای احزاب و... کار تایید یا رد صلاحیت انجام دهد و این نهاد تنها موظف است بر اساس قانون به صلاحیت افراد فارغ از هر حزب، قوم، دسته و گروه و ... رسیدگی کند.

وی  با بیان اینکه شورای نگهبان تنها کسانی را تایید می کند که بر اساس قانون صلاحیت کاندیداتوری داشته باشند، تاکید کرد: افراد و جناح هایی که به شورای نگهبان گلایه می‌کنند، در حقیقت می خواهند توپی را که در زمین خودشان است به زمین شورای نگهبان  بیاندازند. این افراد بهتر است به جای فرافکنی افرادی با سلامت فکر و عمل و پاک دست معرفی کنند تا شورای نگهبان نیز بتواند بر اساس قانون آنها را تایید صلاحیت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كرمانشاه انتخابات مجلس یازدهم بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان انتخابات مجلس بر اساس قانون شورای نگهبان تایید صلاحیت صلاحیت آنها صلاحیت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟