Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@13:55:00 GMT

تجلّی ایمان مردم در بازارهای سنتی ایران + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۵۸۸۶

تجلّی ایمان مردم در بازارهای سنتی ایران + فیلم

‍‍‍‍‍‍

حجت‌الاسلام انصاریان به بیان نکاتی مهم درباره ایمان و معرفت مردم در بازارهای سنتّی ایران پرداخت. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هنوز در گوشه و کنار و در میان برخی قدیمی‌ها و سن و سال‌دارها که می‌نشینیم خاطرات جالب و دلنشینی برایمان تعریف می‌کنند و با حس و حالی زیبا می‌گویند آن قدیم‌ها، مردم ایمان و اعتقادات قوی‌ داشتند حتی بازاریان که اهل تجارت و کسب و کار بودند، نمی‌گذاشتند ذره‌ای مال شبهه‌ناک یا حرام وارد زندگی‌شان بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در بازارهای قدیم مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز و کرمان نمودِ زیادی داشته است.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسّر و مترجم قرآن کریم در بیانی با اشاره به این موضوع گفت: در بازارهای قدیم سه بخش وجود داشت؛ مغازه برای تجارت، مسجد برای عبادت و حوزه علمیه برای معرفت و دانش؛ در واقع بازارهای ایران مرکز معرفت، عبادت و بعد تجارت بود.

فیلم کامل سخنان این استاد اخلاق را در ادامه تماشا کنید.

امروز نانِ عده‌ای از حرف نزدن حاصل می‌شود/کلیدواژه «ساده‌لوح» باید در برابر «دلواپس» ایجاد می‌شدحرکت دور از انتظار قدیریان در "کتاب‌باز"/ می‌خواستم تلنگری به مخاطبان بزنم + فیلم

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فاطمیه اهل بیت علیهم السلام شبخ حسین انصاریان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاطمیه اهل بیت علیهم السلام فاطمیه اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، زارع در نشست تاريخ يزد که با موضوع تاريخ شفاهي يزد قديم برگزار شد، گفت: با توجه به اهميت پرداختن به تاريخ و گذشته، سلسله نشست هايي را با عنوان دوشنبه هاي فرهنگي در اين مرکز آغاز کرده ايم که تاريخ شفاهي قديم يزد را مورد بررسي قرار مي دهيم.
وي با اشاره به اينکه اين نشست ها با حضور مفاخر، مشاهیر و نويسندگان يزدي برگزار مي شود، بيان کرد: اين جلسات با موضوعات مختلف تمدني در حوزه آب، قنات، مباحث فرهنگي و اجتماعي کاملا ثبت و ضبط مي شود.

دیگر خبرها

  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • شیخ حسین انصاریان: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته شده است /چهارتا مشجد کنار حرم ها را ملاک نگیرید
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است