Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی رییس شورا در ابتدای یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا با گرامیداشت فرارسیدن چهل و یکمین فجر انقلاب از دهه فجر امسال به عنوان حساس‌ترین، سالگرد پیروزی انقلاب یاد کرد و افزود: چرا که بین مجموعه وقایع مهمی در قبل و بعد از آن واقع شده است، در ماه‌های گذشته شاهد وقایع تلخی نظیر حوادث آبانماه، ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سقوط هواپیما و ظلم تاریخی به فلسطین با نام معامله قرن بودیم و در ماه آینده نیز انتخابات مجلس و تشدید تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه را بر کشور شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: انقلاب اسلامی، خود پاسخی به این نوع فشارها بود و آنچه که موجب اجماع، همدلی و همراهی مردم ایران تحت رهبری امام خمینی گردید، حس آزادگی، استقلال طلبی و مخالفت با خفقان و استبداد موجود بود، مردم ایران برای تحقق نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی حاضر به پرداخت هزینه‌های سنگین انقلاب شدند و طی دهه نخست نیز با ایستادگی در برابر بحران‌های داخلی و خارجی، انقلاب را تثبیت کردند.

محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بزرگترین خدمت به انقلاب اسلامی، تحقق وعده‌ها و شعارهای آن است که در نخستین سرود ملی انقلاب، در عبارت تامین "دین و دنیا" مردم خلاصه شده بود افزود: امروز می‌بینیم که شکاف وضعیت دین و دنیای جامعه با وضعیت مطلوب بسیار عمیق شده است.

وی تاکید کرد: اگر توانستیم وعده‌های اصلی انقلاب را محقق کنیم، آنگاه جامعه از ما شعارهای جدید را خواهد پذیرفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از رسانه‌ها بویژه رسانه ملی انتظار می‌رود تا با فاصله گرفتن از تبلیغات کلیشه‌ای دهه فجر، به بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی که در پیام‌ها، سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های امام خمینی و نظرات شخصیت‌های برجسته انقلاب نظیر آیت الله طالقانی، شهید بهشتی و شهید مطهری که امروز یکصدمین سالگرد ولادت ایشان است، در سال ۱۳۵۷ انعکاس دارد، بپردازد.

محسن هاشمی با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر و اعلام رسمی معامله قرن از سوی رییس جمهور آمریکا که با واکنش منفی جهان اسلام بویژه دولت و ملت فلسطین مواجه شده است گفت: یک جانبه گرایی ترامپ که در بدعهدی خروج از برجام مشاهده شد در نقض تعهدات بین المللی آمریکا نیز مشاهده شد و اکنون جهان اسلام نیز در یکطرفه بودن متن مشهور به معامله قرن این موضوع را کاملاً لمس می‌کند که همه قطعنامه‌ها و مصوبات سازمان ملل را نقض کرده است، برخی دولت‌های عربی را از هم پیمانی با ترامپ علیه ایران، در برابر ملت‌های خود شرمنده کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یکی از دلایل انقلاب اسلامی را یکجانبه گرایی آمریکا علیه ملت‌ها برشمرد و تاکید کرد: تکرار این زورگویی و عدم تعادل و توازن می‌تواند منشا جنبشی نوین در منطقه و بهار اسلامی دیگری باشد.

کد خبر 4841917 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: امريكا دهه فجر قاسم سلیمانی محسن هاشمی رفسنجانی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش دهه فجر شهر تهران محسن هاشمی آتش نشانی نیروی انتظامی آلودگی هوا کمیته امداد امام خمینی سیدابراهیم رئیسی سانحه تصادف قوه قضاییه شورای شهر رییس شورای اسلامی شهر تهران انقلاب اسلامی مردم ایران محسن هاشمی معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین معزی عصر شنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: در سفرهای استانی حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده محترم ایشان در بدو ورود به این استان را با تاسی از منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهیدان، مقدمه کار خویش قرار دادیم چرا که معتقدیم یاد شهدا همواره مسیر درس آموزی از سیره و منش بزرگ آنان است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است..

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

معزی با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره‌رفتاری اهل بیت (ع) اظهار کرد: راه شهدا ما همان راه اباعبدالله (ع) است و شهدا نیز قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر شجاعت، ایستادگی و مقاومت را از جمله درس‌آموخته‌های شهدا برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهمترین درس‌آموخته‌ها شهدا اخلاص در عمل است.

معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌ساله جنگ تحمیلی گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایران در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌ساله جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کرده اند..

وی در پایان جایگاه شهداء را والا دانست و تکریم و تعظیم مقام شهداء و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران را وظیفه ای همگانی برشمرد و بر لزوم ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور تاکید کرد

کد خبر 6090396

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا