Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. تاریخ انتشار: 10:05 - 13 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۲۴۳۹

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

آغاز یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران+دستور جلسه ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۸:۳۰

یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران دقایقی پیش با حضور اصحاب رسانه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه با ادامه بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال ۹۹ و تعیین ضوابط واگذاری بهره برداری از پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران آغاز خواهد شد.

بررسی لایحه "تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک و کنترل آلودگی هوا "دستور دیگر این جلسه خواهد بود که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی لایحه "نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهر تهران" و نیز بررسی لایحه "اصلاحیه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهر تهران" از دیگر دستور‌های جلسه امروز خواهد بود.

در این جلسه لایحه "تحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره‌ای بر دکل و آنتن‌های مخابراتی در شهر تهران" و نیز بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه دستور العمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی " مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در جلسه امروز همچنین بررسی لایحه " دستور العمل اجرایی بند (چ) تبصره ۸ مصوبه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه موضوع"برون سپاری مطالبات معوقه غیر قابل دسترس شهرداری تهران" نیز در دستور قرار دارد.

در ادامه جلسه یکصد و نود و پنجم شورا همچنین انتخاب نماینده شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در هیات انضباطی موضوع "تبصره یکم ماده ۸ دستور العمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور " و نیز صورتجلسه سی و ششمین و سی و هفتمین، سی و هشتمین و سی و نهمین جلسه کمیسیون نام گذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی"سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برای سال مالی ۹۳"، "سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال مالی ۹۳"، نیز دستور‌های دیگر جلسه امروز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نرخ پیشنهادی شهرداری برای عوارض طرح ترافیک بیش از تورم سالانه است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت حضور اصحاب رسانه شهرداری تهران شهر تهران دستور العمل بررسی لایحه جلسه امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در مدیریت شهری گذشته توجهی به گرامیداشت آیین‌های مذهبی نداشتند به طوریکه حتی در آن دوره ریالی بودجه برای گرامیداشت دهه کرامت پیش‌بینی نشده بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین توکلی‌زاده در حاشیه دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هر دوره‌ای از مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی راهبرد ویژه‌ای در دستور قرار گرفته اما در همه دوره‌ها زحماتی کشیده شده است. کار در این حوزه سخت است لذا ما تلاش کردیم اقدامات صحیح را ادامه دهیم و تکرار کنیم.

وی افزود: برخی رویکردها نیز غلط بوده که در نتیجه آن شاهد بودیم در ادوار گذشته براساس رویه‌ای پیش رفتند که سبک زندگی مردم دچار مشکل شده، ترویج شیوه‌های غربی در سبک زندگی را شاهد بودیم در حالی که خود صاحب سبک هستیم. برای مسائل اجتماعی می‌توانیم به مبانی و فرهنگ دیرینه خود مراجعه کنیم.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: ترویج زیست شبانه را در دوره قبل شاهد بودیم. در حقیقت به بهانه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری سبک زندگی را دچار مشکل کردند و زمان استراحت مردم آنها را به فضای بی دفاع شهر کشانده که بسیاری از آسیب‌ها را به همراه آورد. می‌توانیم با طراحی درست بنایی را بگذاریم که آسیب نداشته باشد.

وی تاکید کرد: خانواده را محور طراحی‌های فرهنگی خود قرار دادیم و در این حوزه خانواده خود از خود صیانت می‌کند و می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی کند که کل خانواده بهره‌مند شوند. ما نوروز را به صورت کاملا طراحی‌های لازم را انجام دادیم و در حقیقت نوروز ملل را به عنوان آنچه که خارج از جغرافیای کشورمان است در نظر گرفتیم و اراضی عباس‌آباد روی نوروز ملل متمرکز شد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه آیین‌های متفاوتی در اقوام مختلف برای نوروز وجود دارد، افزود: همه آیین‌های اقوام برای نوروز ستودنی است. نوروز ملل و نوروز اقوام را در دستور کار قرار دادیم و با تلفیق بهار قرآن موضوع نوروز را دنبال کردیم.

وی تاکید کرد: ترویج چهارشنبه سوری در دستور کار ما نیست اما آموزش شهروندان برای ایمنی و مراقبت از کودکان در دستور کار قرار گرفته بود. بی‌تردید ما نیازی نداریم دست گدایی فرهنگی به سمت کسی دراز کنیم. آنقدر جشن‌های بزرگ در ایران و اسلام وجود دارد. در ایام نوروز 64 کاروان نوروزی در شهرداری تهران به راه افتاد و اقداماتی همچون شاهنامه‌خوانی را دنبال کردیم. در هیچ مناسبتی غفلت نکردیم به ویژه مناسبت‌های ملی و فرهنگی.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با انتقاد از بی‌توجهی مدیریت دوره شهری به برگزاری آیین‌های مذهبی اظهار کرد: همه این موارد را در خاطرشان هست و حتی زمانی که ما در این دوره معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری را تحویل گرفتیم حتی یک ریال بودجه نیز برای گرامیداشت دهه کرامت در دوره‌ گذشته در نظر گرفته نشده بود.

توکلی‌زاده تصریح کرد: البته آنها بیشتر توجه خود را به برگزاری نمایشگاه‌های حیوانات خانگی داشتند و در این ارتباط شهروندان تهرانی خاطرشان هست که در سطح شهر بیلبوردهای تبلیغاتی این نمایشگاه‌ها نصب شده بود و هزینه‌های زیادی در این بخش صورت گرفته بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • چرا مدیریت پرسپولیس را به شهرداری تهران واگذار کردند؟
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی