Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@23:34:32 GMT

ناوشکن ژاپنی راهی دریای عمان شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۶۳۲۲

ناوشکن ژاپنی راهی دریای عمان شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در جمع خدمه ناوشکن "یوکوسوکا" در پایگاه نیروی دریایی این کشور گفت:‌ هزاران کشتی ژاپنی طی سال در این آب‌ها در حرکت هستند که شامل نفتکش‌های ژاپنی نیز می شود. این شاه‌راهی برای ژاپن است.

 

دولت آبه گفته که آماده است به نیروهای خود این اختیار را بدهد تا از کشتی‌ها در مواقع خطر حفاظت کنند که تصمیمی مناقشه برانگیز محسوب می‌شود چون بر اساس قانون اساسی ژاپن، این کشور از استفاده از نیروی نظامی در مناقشات بین المللی منع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناوشکن به نام "تاکانامی" با ۲۰۰ ملوان و دو هلیکوپتر ماموریتش جمع‌آوری اطلاعات و حراست از امنیت آبراه‌های حیاتی منطقه است و به گشت زنی در شمال دریای عرب و خلیج عدن می‌پردازد اما وارد تنگه هرمز نمی‌شود.

همچنین در کنار این ناوشکن، کشتی‌های جنگی از سایر کشورها شامل آمریکا، فرانسه و انگلیس نیز حضور دارند.

ژاپن به عملیات امنیت دریایی تحت امر آمریکا در نزدیکی تنگه هرمز ملحق نمی‌شود.

این ماموریت از سوی ژاپن نشان می‌دهد که تعداد کمی از متحدان آمریکایی همراه تلاش‌های واشنگتن در منطقه هستند.

310 310

کد خبر 1348221

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دریای عمان ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!

گربه‌سیاه حسن یزدانی به المپیک پاریس می‌آید؟

به گزارش تابناک ورزشی؛ درحالی که اخبار کشتی آمریکا همچنان تحت‌الشعاع شکست دیوید تیلور در انتخابی تیم ایالات متحده برای حضور در المپیک قرار دارد و امروز هم رسماً اعلام شد که این کشتی‌گیر در اوکلاهاما جایگزین جان اسمیت در امر مربیگری شده است، یک وب‌سایت مرتبط به ایالت آیووا خبر از دردسر آرون بروکس برنده تیلور داد.

پیش از برگزاری انتخابی آمریکا، خبری به بروکس اعلام شد که تست دوپینگش در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2023 مثبت شده است، او در این مسابقات صاحب نشان طلای 86 کیلوگرم شد.

با وجود این، آمریکایی‌ها امیدوار هستند که در این خصوص خطایی اتفاق افتاده باشد و مورد مشکوک یک اشتباه باشد، به همین دلیل به بروکس مجوز شرکت در انتخابی داده شد اما هنوز معلوم نیست امکان حضور او در المپیک وجود داشته باشد.

تا هفته آینده مشخص خواهد شد که بروکس محروم می‌شود و یا در ترکیب تیم المپیکی آمریکا به پاریس می‌آید، بنابراین اگر بروکس با محرومیت مواجه شود، طبیعتاً تیلور جایگزینش خواهد شد، البته وکلای کشتی آمریکا مطمئن هستند بروکس به مسابقه برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • شانس بالای ایران برای تصاحب مدال‌های طلای آمریکا و ژاپن
  • اذعان «آسپیدس» به هدف قرار گرفتن ناو ایتالیایی در خلیج عدن
  • سرباز ژاپنی که تا ۲۹ سال پس از پایان جنگ جهانی تسلیم نشد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / پنج فعالیت بشری که از فضا دیده می‌شود / مارچ ۸۱۱، سلطان فرمول یک
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • بارگشت تیلور به المپیک؟ بروکس دوپینگ کرده!
  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد