Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

شرکت هوانوردی ایرآسیای مالزی اعلام کرد، آژانس ضدفساد مالزی در حال تحقیق در مورد ادعای مقامات قضایی انگلیس در مورد پرداخت ۵۰ میلیون دلار رشوه از سوی شرکت ایرباس برای فروش هواپیما به بزرگترین ایرلاین پروازهای ارزان قیمت در آسیاست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از رویترز، شرکت هوانوردی ایرآسیای مازی اعلام کرد، آژانس ضدفساد مالزی در حال تحقیق در مورد ادعای مقامات قضایی انگلیس در مورد پرداخت 50 میلیون دلار رشوه از سوی شرکت ایرباس برای فروش هواپیما به بزرگترین ایرلاین پروازهای ارزان قیمت در آسیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره مقابله با کلاه برداری های جدی انگلیس روز جمعه اعلام کرد برخی از مسئولان شرکت ایرباس به مدیران گروه هواپیمایی ایرآسیا و شرکت زیرمجموعه آن ایرآسیا ایکس مبالغی را به عنوان رشوه پرداخت کرده اند.

ایرآسیا گفته هیچگاه بر مبنای حمایت های دریافت شده از ایرباس تصمیم به خرید هواپیما نگرفته و به طوز کامل با تحقیقات کمیسیون ضد فساد مالزی در این زمینه همکاری خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «ایرآسیا قویا هر گونه ادعای ارتکاب اعمال غیرقانونی را رد می کند.»

شرکت ایرباس از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

روز جمعه شرکت ایرباس با کشورهای فرانسه، انگلیس و آمریکا توافق کرد که برای مختومه پرونده پرداخت رشوه 4 میلیارد دلار به این کشورها پرداخت نماید. به گفته دادستان های تحقیق این شرکت در قالب یک طرح گسترده میلیون ها دلار به مقامات دولتی رشوه داده و این پرداخت ها را پنهان کرده است.

رئیس کمیسیون ضدفساد مالزی گفت، ما بر اساس قانون کمیسیون مقابله با فساد مالزی وظیفه داریم که هرگونه اقدام مفسدانه ارتکابی توسط هر شهروند مالزیایی یا هر شهروند دائمی در هر جایی خارج از مالزی را مورد تحقیق و رسیدگی قرار دهیم... من تایید می کنم که کمیسیون ضدفساد در رابطه با پرونده ایرباس و ایرآسیا با مقامات انگلیسی در ارتباط است و در حال تحقیق در خصوص این پرونده می باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حال تحقیق مورد پرداخت ضدفساد مالزی شرکت ایرباس رشوه از سوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان

جواد دهقان بر توجه به موضوع سلامت اداری در دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پیشنهاد پرداخت رشوه به محمد رسول جلال آبادی از پرسنل پلیس راه ریگان از سوی یک متهم که جرم وی محرز شده بود، رد شد.

وی افزود: درراستای ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و الگوسازی رفتار‌های شایسته، از این مامور انتظامی قدردانی شد و همچنین طبق قانون، حبس تعزیری در انتظار مجرم و فرد رشوه دهند خواهد بود.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد