Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه پنجمین روز برگزاری خود را پشت سر می گذارد و به روزهای پایانی این دوره نزدیک می شود؛ در این روز نیز همانند روزهای گذشته اجراهایی را در بخش های مختلف جشنواره شاهد خواهیم بود.

نمایش‌های به علاوه فجر

روز دوشنبه در بخش نمایش‌های به علاوه فجر شش نمایش به صحنه می رود که از این تعداد سه اجرا در بخش مسابقه حضور دارد و سه اجرا نیز به صورت رقابتی در جشنواره حضور ندارد و تمام این نمایش ها نخستین اجرای خود را در رویداد هنری تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش مانداب به نویسندگی فرشاد افشارفر و کارگردانی مهدی کیهان نژاد و فردین افشارفر از تهران در دو نوبت ۱۹ و ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو، نمایش رکوییم برای یک راهبه نوشته آلبر کامو و به کارگردانی روزبه اختری از تهران ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه در خانه نمایش مهرگان و نمایش در کشور شما به نویسندگی دامون نوروزی و کارگردانی ندا تعمیمی از تهران ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا خواهند شد و در بخش مسابقه به علاوه فجر حضور دارند.

همچنین نمایش باغبان مرگ نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی مجتبی حیدری از برازجان ساعت ۱۹ به  مدت ۵۰ دقیقه در تماشاخانه ایران تماشا، نمایش دختر/پسر به نویسندگی و کارگردانی پارسا محمدزاده از تهران ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه در تماشاخانه آژمان و نمایش غول کتابخانه به نویسندگی و کارگردانی علی بیگدلی از تهران ساعت ۱۷ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه شانو به صحنه می روند که این نمایش ها در بخش غیررقابتی حضور یافته اند.

نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی 

در بخش نمایش‌های خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی روز دوشنبه ۹ نمایش به صحنه خواهد رفت که در این میان یک اجرا ملل که روز یکشنبه نیز به صحنه رفته است و نمایشی نیز در بیمارستان امام خمینی (ره) اجرا خواهد کرد.

نمایش قهرمان کیست؟ به نویسندگی و کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه و نمایش مین به نویسندگی زینب زاولانه و کارگردانی نسا سلیمانی از خمینی شهر ساعت ۱۱ به مدت ۲۵ دقیقه در مترو میدان ولیعصر (عج) ایوان انتظار اجرا دارند.

همچنین نمایش زینب پاشا به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز ساعت ۱۶ به مدت ۲۵ دقیقه و نمایش مین ساعت ۱۶:۳۰ و نمایش قهرمان کیست؟ ساعت ۱۷ در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا می شوند که سه این نمایش ها در بخش مسابقه حضور دارند.

همچنین نمایش تنها یک زمین داریم تولید بازار بزرگ ایران در بخش میهمان از تهران که از روز شنبه اجرای خود را آغاز کرده است بدون حضور در بخش رقابتی ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه در محوطه تئاتر شهر اجرا می کند.

نمایش سکوت به عنوان نخستین اجرای بخش ملل سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از لهستان که روز یکشنبه نخستین اجرای خود را انجام داده است روز دوشنبه نیز ساعت ۱۸ در پارکینگ تالار وحدت اجرا می شود.

نمایش راهرو از تهران با ایده پردازی و کارگردانی وحید رهجوی و حسین ملکی روز دوشنبه ساعت ۱۴:۳۰ در بیمارستان امام خمینی (ره) ویژه کادر درمانی و بیماران و بدون تماشاگر عموم اجرا خواهد داشت.

نمایش چیدمان اجرا اکسیر از کرج با طراحی علی کاظمی از ۱۲ تا ۱۷ بهمن ماه در ساعت های ۱۶، ۱۶:۳۰، ۱۷، ۱۷:۳۰ و ۱۸ در موسسه صبا فرهنگستان هنر اجرا خواهد داشت.

نمایش‌های صحنه‌ای

روز دوشنبه در بخش نمایش‌های صحنه‌ای هفت نمایش به صحنه می رود که از این تعداد پنج اجرا در بخش غیررقابتی و تنها دو اجرا در بخش رقابتی حضور یافته اند.

نمایش بیگانه در خانه به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات که پیش از این قرار بود در تئاتر مستقل تهران تنها دو روز از جشنواره اجرا داشته باشد اما پیش از آغاز جشنواره برای ۶ اجرا به سالن اصلی تئاترشهر منتقل شد و روز شنبه نخستین اجرای خود را به صحنه برد و در نیمه راه جشنواره همچنان در سالن اصلی این مجموعه هنری به اجرای خود ادامه می دهد؛ این نمایش از تهران در بخش مسابقه صحنه ای حضور دارد و ساعت ۱۹ به مدت ۱۳۰ دقیقه اجرا خواهد شد.

نمایش مختار بود و ... به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی جواد صداقت و الهام ابنی از بوشهر در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه، نمایش خوابگرد به نویسندگی نوید ایزدیار و کارگردانی امیر کلهری پور از آبیک در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ به مدت ۶۵ دقیقه و تالاب هشیلان به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی از تهران در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به ترتیب در تالارهای چارسو، سایه و قشقایی مجموعه تئاترشهر به صحنه می روند که هیچکدام نیز در بخش رقابتی جشنواره حضور ندارند.

تماشاخانه ایرانشهر نیز میزبان دو نمایش مده‌آ به نویسندگی عزیز نعمتی براساس مده‌آ اوریپید و کارگردانی شبنم یوسفی از ارومیه در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ در تالار ناظرزاده کرمانی  به صورت غیررقابتی و نمایش شازده احتجاب به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۴۵ به مدت ۷۵ دقیقه در تالار سمندریان در بخش رقابتی خواهد بود.

همچنین نمایش رسن های گور به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی کامران جباری از بیجار در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه در تئاتر مولوی اجرا می شود که در بخش رقابتی نیز حضور دارد و نمایش سرزمین پدری به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از تهران ساعت ۱۸ در تماشاخانه سرو به مدت ۶۰ دقیقه در بخش غیررقابتی به صحنه می روند.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از امروز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه به کار خود پایان خواهد داد.

فراخوان این دوره از جشنواره تیرماه سال جاری منتشر شد که در متن آن آثار را در بخش های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و بخش به علاوه فجر به صورت رقابتی و غیررقابتی به صورت تفکیک شده پذیرفت.
بر همین اساس آثار پذیرفته شده در بخش پوستر و عکس تئاتر در نمایشگاه لحظه قطعی از ۵ تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برپا و ۵۹ عکس از ۴۹ عکاس و ۶۰ پوستر از ۳۵ طراح به نمایش گذاشته شده است.

بعد از حواشی انصراف ها نیز از ۳۰ اثر بخش رقابتی ۲۲ نمایش و از ۲۷ اثر بخش غیررقابتی ۱۵ اجرا در جشنواره حضور دارند.

همچنین از هفت اثر بخش بین الملل شش اثر اجرا خواهند داشت. در این میان دو اثر سردار پرچم دار و #همه همدردیم به بخش های نمایش های خیابانی و دیگرگونه های اجرایی و در بخش رادیو نمایش نیز یک اثر با عنوان سردار عشق به ۱۰ نمایش قبلی اضافه شده است که این سه نمایش جدید به گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و جانباختگان سانحه هوایی (سقوط هواپیمای ایران- اوکراین) اختصاص دارد.

برچسب‌ها بیمارستان امام خمینی (ره) جشنواره تأتر فجر میدان ولیعصر پروندهٔ خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمارستان امام خمینی ره جشنواره تأتر فجر میدان ولیعصر بیمارستان امام خمینی ره جشنواره تأتر فجر میدان ولیعصر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نویسندگی و کارگردانی بیمارستان امام خمینی نخستین اجرای خود دقیقه در تماشاخانه مدت ۶۰ دقیقه بخش غیررقابتی صحنه می روند بخش مسابقه بخش رقابتی تهران ساعت نمایش به صحنه جشنواره حضور همچنین نمایش علاوه فجر نمایش ها اجرا در بخش صحنه ای روز دوشنبه اجرا خواهد حضور دارند ۳۰ به مدت ۱۹ به مدت بهمن ماه ساعت ۱۷ ساعت ۱۹ اثر بخش ساعت ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود

ایسنا/مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت: خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود.

دکتر سید حمید حسینی شامگاه ۱۰ اردیبهشت در آئین تجلیل از خیران سلامت شهرستان نور، اظهار کرد: با توجه به قدمت بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان تمام تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به بیماران است.

وی با اشاره به اینکه توسعه بهداشت، ارائه خدمات و ارتقای سلامت در بخش درمان از اولویت‌های اصلی ما است، تصریح کرد: معرفی خیرین سلامت در سطح جامعه به منظور تشویق و ترغیب مشارکت بیشتر نیک اندیشان در این حوزه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد در تلاشیم تا در حوزه فوق تخصصی مردم شهرستان را بی‌نیاز کنیم.

دکتر مجتبی محمدی رییس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور نیز در تکریم از خیران حوزه سلاما گفت: خیرین نقش بسزایی در جهت پیشرفت و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه دارند.

وی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌های نظام سلامت بدون مشارکت‌های مردمی امکان پذیر نیست، و اقدامات خیرین سلامت دارای ثمراتی بی انتها است که اثرات آن تا ابد باقی خواهد ماند.

محمدی خاطرنشان کرد: کمک خیران موجب تسریع در حل مشکلات حوزه سلامت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی شهرستان نور دارای ۱۰۰ تخت فعال است، یاداور شد: در این بیمارستان سالانه ۱۴۰ هزار بیمار در اورژانس ویزیت، ۱۰ هزار بستری و ۴۵۰۰ جراحی علی‌رغم تمامی کمبودها صورت می‌گیرد. 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) نور یادآور شد: در این بیمارستان حدود ۹۰ درصد از جراحی‌هایی که در بیمارستان‌های بزرگ انجام می‌شود  نیز صورت می‌گیرد و خوشبختانه با کمک‌های خیرین و خرید دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان در قسمت‌های مختلف خصوصا اتاق عمل مدت زمان جراحی‌ها با وجود تجهیزات جدید نسبت به قبل ۴۵ دقیقه کمتر زمان می‌برد.

دکتر محمدی افزود: عمل‌های جراحی از جمله تعویض مفصل زانو، لگن و جراحی لاپاروسکوپی( لیزری) شکم، زانو، چشم و همچنین جراحی خونریزی مغزی و تومورهای مغزی در این مرکز با وجود جراحان باسابقه و مجرب انجام می‌شود. 

قابل ذکر است، غلامحسین واحدی در عملی خداپسندانه تجهیزات پیشرفته اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب و جراحی عمومی  را به ارزش ۷۵۰ میلیون تومانی( یادبود زنده یاد فاطمه نیازبالی) را خریداری و به این بیمارستان اهدا کرد. همچنین خانم سلطان جمشیدی نیز در عملی خداپسندانه یک دستگاه اکوکاردیوگرافی برای بیماران قلبی و یک دستگاه کولونوسکوپی برای بیماران گوارشی به ارزش دومیلیارد تومان (یادبود زنده یاد رحمان سعیدی) به بیمارستان اهدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند