Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@04:58:26 GMT

انتقاد به تاخیر در تدوین نظام‌نامه مدیریت یکپارچه HSE

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۶۷۱۱

انتقاد به تاخیر در تدوین نظام‌نامه مدیریت یکپارچه HSE

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدراعظم نوری امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق بند «ج» ذیل ماده واحده مصوبه، شهرداری تهران مکلف است با مشارکت ادارات کل تشکیلات، آموزش، شرکت شهر سالم و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهری نسبت به تهیه و تدوین نظامنامه مدیریت یکپارچه سامانه HSE، اقدام و برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند که این مهم تاکنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علیرغم آنکه در اجرای مفاد این مصوبه تاکنون اقداماتی انجام شده لیکن با توجه به عدم تدقیق ساختار اجرایی و مدیریتی واحد و تصویب نظامنامه مدیریت یکپارچه سامانه HSE همچنان با نارسایی‌هایی در اجرا مواجه است.

صدراعظم نوری اضافه کرد: در همین راستا با پیگیری‌های مکرر انجام گرفته از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، یک جلسه شورای عالی سیاستگذاری HSE با حضور حناچی در نهم مهرماه سال جاری برگزار و موضوع تدوین نظامنامه ساختار مدیریت یکپارچه HSE مورد پیگیری قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد شهرداری حداکثر ظرف مدت یک ماه در خصوص ساختار سازمانی سامانه مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران با محوریت معاونت برنامه ریزی و امور شورا و تمام حوزه‌های ذی نفع در موضوعات سلامت و محیط زیست تعیین تکلیف نماید که با توجه به گذشت سه ماه از ملت مقرر، تعیین تکلیف در خصوص ساختار و نظامنامه مدیریتی مربوطه همچنان مغفول مانده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به ضرورت استقرار، اجرا و پایش الزامات سلامت، ایمنی و محیط زیست در شهر تهران و با عنایت به گذشت بالغ بر ۶ سال از زمان ابلاغ مصوبه «الزام شهرداری تهران به استقرار سامانه مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست»، به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران تذکر می‌دهم نسبت به انجام تکالیف مندرج در مصوبه و مفاد صورتجلسه نشست شورای سیاستگذاری HSE در تاریخ ۹۸/۷/۹، با جدیت و حساسیت، ورود داشته و گزارش جامعی از حسن اجرای مصوبات مذکور را ارائه کنند.

کد خبر 4841985 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: زهرا صدراعظم نوری شورای شهر تهران سامانه مدیریت یکپارچه ناوگان شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش دهه فجر شهر تهران محسن هاشمی آتش نشانی نیروی انتظامی آلودگی هوا سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی سانحه تصادف قوه قضاییه شورای شهر ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست

مهدی چمران در همایش گرامیداشت شورا‌های شهر و روستا در بجنورد بابیان اینکه عقب‌ماندگی شورا‌های شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است، گفت : تصویب قانون درآمد‌های پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت‌تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست