Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@14:28:56 GMT

ویروس HPV عامل ابتلا به سرطان دهانه‌ رحم

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۷۱۳۹

ویروس HPV عامل ابتلا به سرطان دهانه‌ رحم

ایران اکونومیست-استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقش ۹۹ درصدی ویروس HPV در ابتلا به سرطان دهانه‌رحم اشاره کرد و گفت: این سرطان به طور نسبتا کامل با آموزش و تزریق واکسن قابل پیشگیری است.

در آستانه برگزاری سومین کنگره چالش‌های بالینی در بیماری‌های زنان، زایمان و نازایی، اظهار داشت: این کنگره ۱۶ تا ۱۸ بهمن ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی و درمانی در زمینه بیماری‌های زنان زایمان و نازایی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این کنگره به همت مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، گفت: در کنگره امسال اکثر موضوعات مرتبط با بیماری‌های زنان، زایمان و نازایی به صورت چالشی مورد بحث قرار می‌گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: موضوعات مختلف از جمله موضوعات مورد بحث در بیماری‌ها و مراقبت‌های دوران بارداری شامل چاقی دیابت بیماری‌های تیرویید بیماری‌های قلبی عفونت‌هایی چون آبله مرغان و توکسوپلاسموزیس حین بارداری و غربالگری‌های جنین مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: در زمینه نازایی سقط مکرر و شکست در روش‌های کمک باروری ابتلا به PCO که در زبان ساده به تنبلی تخمدان معروف است، بیماری‌های ژنتیکی و فیبروم ها همچنین درباره موضوعات دیگر همچون سلامت جنسی زنان، یائسگی، روش‌های جدید حفظ باروری بخصوص در زنان مبتلا به سرطان و روش‌های نوین جلوگیری از بارداری، همچنین لاپاراسکوپی، بیماری‌های پستان، توده‌های تخمدان خونریزی‌های نا منظم و سرطان در خانم‌های جوان نیز مباحثی را خواهیم داشت.

این فلوشیپ انکولوژی زنان ادامه داد: پس از سرطان پستان، سرطان‌های تخمدان، رحم و دهانه رحم از جمله سرطان‌های شایع میان زنان به شمار می‌رود که هر ساله زنان زیادی را گرفتار می‌کنند البته سرطان تخمدان در میان این سرطان‌ها مرگ‌بارتر بوده و در بهترین جوامع دنیا هم قابل پیشگیری نیست ولی در مورد سرطان دهانه رحم وضعیت کاملاً متفاوت است و می‌توان به صورت نسبتاکامل با آموزش و تزریق واکسن نسبت به پیشگیری از این سرطان اقدام کرد.

فرزانه با اشاره به اینکه هر چند آمار مبتلایان به سرطان دهانه رحم کاملاً مشخص نیست و آمار دقیقی در این زمینه در سالهای اخیر درکشور وجود ندارد ولی آمار شیوع ابتلا به HPV در کشور حدوداً مشابه کشورهای اروپایی است.

وی بیان داشت: ۹۹ درصد علت ابتلا به سرطان دهانه رحم از طریق ویروس HPV است و با توجه به اهمیت این موضوع در سومین کنگره‌های بالینی در بیماری‌های زنان، زایمان و نازایی این مسئله مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

فرزانه در پایان گفت: سیگار و قلیان و ازدواج در سنین کمتر از ۱۸ سال و فرزندآوری زیاد از عوامل سرطان دهانه رحم هست که قابل پیشگیری است و لازمه آن آموزش در سطح رسانه‌ای است.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابتلا به سرطان دهانه سرطان دهانه رحم زایمان و نازایی بیماری های زنان قابل پیشگیری قرار می گیرد بیماری ها مورد بحث سرطان ها ویروس HPV

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که زوال عقل در افراد مسن بسیار شایع‌تر است، سالانه صدها هزار نفر به زوال عقل زودرس (YOD) در سنین جوانی مبتلا می‌شوند و یک مطالعه گسترده عوامل مرتبط با سبک زندگی و سلامتی را در این‌باره شناسایی کرده است.

ایسنا در گزارشی نوشت: پیش از این اکثر تحقیقات قبلی عامل اصلی این بیماری را به صورت ژنتیکی و از طریق انتقال نسل به نسل می‌دانستند، اما پژوهش جدید عوامل مختلف مربوط به سبک زندگی و سلامتی را که با خطر ابتلا به زوال عقل زودرس مرتبط هستند، شناسایی کرد.

«دیوید لیولین»، متخصص بیماری‌های همه‌گیر از دانشگاه اکسِتِر در انگلیس، این مطالعه را «بزرگترین و قوی‌ترین مطالعه در نوع خود» دانست که تاکنون انجام شده است. وی در این‌باره گفت: خوشبختانه می‌توان با توجه به طیف وسیعی از عوامل مختلف، خطر ابتلا به این وضعیت ناتوان کننده را کاهش دهیم.

تیم تخصصی داده‌های جمع آوری شده در مورد ۳۵۶ هزار و ۵۲ فرد زیر ۶۵ سال در انگلیس را تجزیه و تحلیل کرده است.

فاکتورهای کشف شده

به گزارش یورونیوز، در این مطالعه عواملی چون انزوای اجتماعی، آسیب شنوایی، سکته مغزی، دیابت، بیماری قلبی و افسردگی، همگی با خطر بالای زوال عقل زودرس مرتبط بودند.

کمبود ویتامین D و سطوح بالای پروتئین فعال سی-که توسط کبد در پاسخ به التهاب تولید می‌شود- نیز به معنای خطر بالاتر ابتلا هستند. همان خطری که داشتن دو نوع ژن (ApoE۴ وε۴) به عنوان عامل ژنتیکی ابتلا به آلزایمر ایجاد می‌کند.

به طور خاص، این مطالعات نشان داد افرادی با سطوح بالاتر تحصیلات و قدرت بدنی بیشتر (که با میزان قدرت دست اندازه‌گیری می‌شود)، با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل روبرو هستند.

علاوه بر عوامل فیزیکی، داشتن سلامت روانی همچون اجتناب از استرس مزمن، تنهایی و افسردگی نیز نقش مهمی را در عدم ابتلا ایفا می‌کند و از طرفی، سطح پایین فرهنگی و اقتصادی نیز در افزایش احتمال ابتلا نقش دارد.

در حالی که این نتایج به معنای رابطه مسقیم بین عوامل شناسایی شده و زوال عقل نیست، اما به درک جامع‌تری از این وضعیت کمک می کند. امری که می تواند برای پیشرفت در زمینه درمان‌های بهبود یافته و اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم باشد.

«استیوی هندریکس»، عصب‌شناس از دانشگاه ماستریخت در مورد اهمیت درمان زوال عقل زودرس گفت: زوال عقل زودرس تاثیرات بسیار جدی‌تری دارد، چرا که اغلب افراد مبتلا در رده سنی هستند که همچنان شغل، فرزندان و زندگی پرمشغله‌ای دارند.

این واقعیت که بسیاری از این عوامل قابل تغییرهستند، می‌تواند موجب ایجاد خوش بینی برای درمانگران و مبتلایان به این بیماری شود و افراد با اتخاذ سبک زندگی سالم تر به طور بالقوه خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904234

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن