Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه‌ها با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب و شمال استان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر بیان داشت: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از حساس‌ترین مسائل کشور هستیم لذا رسانه‌های جمعی یکی از تاثیرگذارترین ارکان در امر انتخابات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، سیاسی و اجتماعی است، افزود: ایجاد شور و نشاط در بحث انتخابات یکی از ابعاد وظایف اصحاب رسانه در انتخابات است و همه اذعان دارند حضور مردم جز با همکاری رسانه‌های جمعی امکانپذیر نیست و مدیران بدون رسانه‌ها نمی‌توانند زمینه را برای حضور همه جانبه مردم فراهم سازند.

دشمنان به دنبال کاهش اعتماد عمومی هستند

موحد تصریح کرد: دشمنان ملت ایران مخصوصاً در این مقطع تاریخی حداکثر توان خود را به کار گرفتند تا با اطلاعات ساختگی، تخریب و بداخلاقی سیاسی افکار مردم را به اغتشاش بکشانند و از این طریق اعتماد عمومی را کاهش دهند.

وی ادامه داد: در مقابل این توصیه‌ها رسانه‌های داخلی باید برکات و نتایج حضور مردم را در انتخابات‌های ۴۰ سال گذشته را به وضوح ترسیم کنند تا مردم بدانند حضور در انتخابات تأثیر دارد و از این طریق افکار عمومی را جهت دهی و ساماندهی کنند.

موحد گفت: رسانه‌های عمومی باید به این نکته توجه داشته باشند که محور انتخابات را قانون قرار دهند و با قانونمداری به سلامت انتخابات و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی کمک کنند علاوه بر آنکه فعالیت‌های خود را در محور قانون تنظیم کنند و به الزامات قانونی هم توجه داشته باشند.

وی ابراز داشت: رسانه‌ها باید با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به موقع از بایدها و نبایدهای عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح عمومی از جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

موحد اظهار داشت: رسانه‌ها بر اساس بیانات مقام معظم رهبری شاخص‌های یک انتخاب مناسب و نماینده کارآمد را برای مردم روشن سازند تا مردم با اطلاعات کامل اصلح را برگزینند تا از این طریق مجلسی حافظ انقلاب اسلامی و منافع ملی شکل گیرد.

رسانه‌ها مطالبات مردم را بدون واهمه بیان کنند

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید آئینه تمام نمای مطالبات مردم باشند گفت: رسانه‌ها باید خواسته‌های مردم را در عرصه‌های مختلف آشکارا و بدون واهمه انتشار دهند همچنین در عرصه انتخابات رسانه‌ها باید توجه داشته باشند منبع مورد اعتماد مردم هستند و اخبار صحیح را در اختیار مردم قرار دهند و از افراط و تفریط پرهیز کنند.

موحد افزود: انتظار داریم احترام به قوانین و مقررات انتخاباتی در سرلوحه کار رسانه‌ها باشد همچنین اهتمام به آموزش، رشد طبیعی آگاهی عمومی در زمینه انتخابات و مشارکت مردم در انتخابات در اولویت کاری باشد و نیز ترویج فرهنگ و اصول اخلاقی انتخابات امر مهمی است که نمی‌توان نادیده گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: رسانه‌ها باید ادبیات صادقانه، وحدت بخش، امیدوار کننده و نشاط آور را در عرصه انتخابات جزو اصول کاری خود در این مقطع تاریخی قرار دهند.

وی افزود: زمینه سازی برای تبلیغ همه کاندیدا امر مهمی است که باید متوجه آن بود آرامش و نظم عمومی در انتخابات و پرهیز از هر گونه تنش‌زدایی باید مورد توجه باشد. همچنین ترویج نگاه وظیفه‌گرایانه و قانونمداری به تبلیغات انتخاباتی و پرهیز از نگاه کاسب کارانه و پرهیز از نادید گرفتن شایستگی احزاب و کاندیداهای رقیب باید مورد توجه قرار گیرد.

باید از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری شود

موحد تصریح کرد: احترام به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی و پرهیز از مطالب موهن درباره افراد حقیقی و حقوقی، پرهیز از فریب افکار عمومی باید مورد تاکید رسانه‌ها قرار گیرد ضمن اینکه اصحاب رسانه باید توجه داشته باشند در دام داوطلبانی که تنها با دادن وعده‌های غیر قابل اجرا و تخریب رقیب می‌خواهند رأی بیاورند گرفتار نشوند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد پرهیز از تشدید یا تقویت اختلافات قومی، قبیله‌ای و تحریک تعصبات مذهبی، صنفی و محله‌ایست که بسیار تخریب گر است و باید به آن توجه ویژه داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کمک به ایجاد نقد منصفانه، انصاف در انتخابات یک رکن است که اگر رعایت نشود تخریب ایجاد می‌کند همچنین بیگانگان در تلاش هستند تا اذهان مردم را مشوش کنند که اصحاب رسانه وظیفه دارند مردم را تشویق به مشارکت در انتخابات کنند.

وی افزود: رسانه‌ها اطلاعات را فقط از منابع رسمی جذب و منتشر کنید همچنین یک روز قبل از انتخابات با عنوان سکوت تبلیغاتی است که باید این روز جدی گرفته شود.

موحد تصریح کرد: حفظ حرمت اشخاص، حیثیت و کرامت داوطلبان و خانواده‌هایشان باید مصون بماند و آن چیزی که باید مورد نقد قرار بگیرد توانمندی و عملکرد داوطلب است، امیدوارم مجلس یازدهم مجلسی کارآمد باشد و بتواند گره از مشکلات مردم بگشاید.

وی افزود: باید از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری شود و نهادهای نظارتی باید به آن توجه کنند تا از ورود پول‌های نامشروع به بحث انتخابات جلوگیری شود.

کد خبر 4842055

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان انتخابات 98 دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قاسم سلیمانی زلزله ورود پول های کثیف انتخابات جلوگیری شود توجه داشته باشند باید به آن توجه عرصه انتخابات رسانه ها بحث انتخابات اصحاب رسانه انتخابات یک رسانه ها قرار دهند باید مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین ، احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

کد خبر 848360 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود