Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:38:03 GMT

فیس‌بوک اطلاعات غلط در مورد کرونا را حذف می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۷۸۸۸

فیس‌بوک اطلاعات غلط در مورد کرونا را حذف می‌کند

به گزارش پایگاه اینترنتی انگجت، مسؤولان صحت سنجی فیس‌بوک از این پس تمام پست‌هایی که در مورد ویروس کرونا در این پلتفرم منتشر می‌شود را بازبینی می‌کنند. اگر مشخص شود که پستی حاوی اطلاعات نادرست درباره این ویروس و درمان‌های من درآوردی برای آن است، فیس‌بوک انتشار آن را محدود کرده و به کاربرانی که پست مربوطه را بازنشر کرده یا قصد چنین کاری را دارند، نوتیفیکیشن می‌فرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
فیس‌بوک همچنین فرآیند حذف پست‌هایی که به سبب اشاعه اطلاعات و نظریه‌های نادرست از طرف سازمان‌های جهانی بهداشت پرچم‌گذاری شده‌اند را نیز آغاز کرده است. 
در همین راستا، هشتگ‌هایی که برای پخش و انتشار اطلاعات غلط در مورد این ویروس مرگبار مورداستفاده قرار می‌گیرند نیز بر روی این پلتفرم محدود یا بلاک می‌شوند. 
فیس‌بوک در ادامه تلاش‌های خود برای کمک به رفع بحران جهانی شیوع کرونا، همچنین نقشه‌های تراکم جمعیت و داده‌های مربوط به جابجایی را در اختیار محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد و دانشگاه ملی تسینگ هوای تایوان قرار داده است تا بتوانند انتشار و شیوع این ویروس را بهتر پیش‌بینی کنند.

براساس آمار جدید وزارت بهداشت چین، تاکنون ۱۴ هزار و ۳۸۰ نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده و در مجموع ۳۰۴ نفر جان باخته‌اند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا فیس بوک پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فیس بوک ویروس کرونا فیس بوک ویروس کرونا فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت