Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح ۱۳ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در دهه فجر در سطح استان خبر داد و گفت: همچنین پایان سال جاری و با حضور وزیر بهداشت ۱۴۷ میلیارد تومان پروژه بهره‌برداری می‌شود. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد دهقانی فیروزآبادی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر 14 بیمارستان با یک هزار و 456 تخت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 9 دانشکده و 56 کد رشته، 24 رشته تحصیلات تکمیلی، 41 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 61 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 68 پایگاه بهداشتی، 17 پایگاه اورژانس شهری و 56 پایگاه اورژانس جاده‌ای در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تعداد کل دانشجویان دانشگاه 3 هزار و 705 نفر هستند افزود: تعداد تخت‌های فعال از 799 تخت سال 92 به یک هزار و 204 تخت فعال رسیده و در حال حاضر تخت‌های ویژه بیمارستان‌ها 174 تخت است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه پنج مرکز تحقیقاتی و چهار شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد تصریح کرد: از سال 96 دستیار تخصصی پزشکی خانواده در استان آموزش داده می‌شود و کلینیک تخصصی پزشک خانواده و مرکز بهداشتی، درمانی و آموزشی راه‌اندازی شده است. 

معاون وزیر بهداشت: 1000 پروژه بهداشتی و درمانی در کشور به بهره برداری می‌رسد40 پروژه بهداشتی و درمانی استان سمنان با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود20 پروژه بهداشتی و درمانی استان بوشهر افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز شد

وی با بیان اینکه اتاق تدریس از راه دور راه‌اندازی شده است ادامه داد: مرکز جامع آزمون‌های الکترونیک با ظرفیت 110 نفر راه‌اندازی شده و در سال جاری 224 آزمون الکترونیکی مختلف سال تحصیلی 97 و 98 برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: دوره‌های بلندمدت در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، کارشناسی ارشد و علوم آزمایشگاهی برگزار شده و در مجموع 50 دانشجو خارجی حضوری یا غیرحضوری تحصیل می‌کنند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: در 9 رشته متخصص تربیت می‌شود و رشته نورولوژی و نورسرژری و رشته قلب در سال‌های 97 و 98 به رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه مرکز مهارت‌های بالینی در فضایی به مساحت 600 مترمربع راه‌اندازی شده است افزود: مرکز بازتوانی قلب تجهیز شده در بیمارستان رازی بیرجند راه‌اندازی شده و بیماران قلبی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه جذب 30 هزار میلیون ریال اعتبار از طریق تفاهم نامه با بنیادبرکت جهت تکمیل 14 پروژه روستایی پیگیری می‌شود گفت: اعتبارات عمرانی حوزه بهداشت در سال جاری 50 درصد افزایش داشته است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: 8 پروژه شامل 4 مرکز خدمات جامع سلامت، دو پایگاه سلامت و دو خانه بهداشت افتتاح شده و 7 پروژه دیگر شامل دو مرکز خدمات جامع سلامت، مرکز آموزش بهورزی بیرجند و دو پایگاه سلامت ارسک و مرکز میلاد آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال و واکسینه کردن حدود 23 هزار کودک زیر 5 سال ایرانی و غیر ایرانی اجرا شد بیان کرد: موج اول آنفلوانزای فصلی در استان مراقبت و مدیریت شده هر چند این آنفلوانزا در استان هم قربانی گرفته و واکسن و داروی مورد نیاز آن در بیمارستان‌های تابعه استان تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ویروس کرونا تاکنون وارد کشور نشده و مردم نسبت به این ویروس مراقبت کنند عنوان کرد: 17 گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام و 12 هزار خدمت دندانپزشکی ارائه کردند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه بیمارستان شهید چمران فردوس و شهید آتشدست نهبندان به دستگاه سی تی اسکن تجهیز شدند گفت:  300 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی رایگان و با ارز دولتی به بیمارستان‌ها داده شده است.

وی افزود: شش پایگاه اورژانس جاده‌ای، پایگاه آموزشی در مرکز مدیریت اورژانس، تله کاردیوگرام در بیرجند، اتوماسیون عملیاتی اورژانس و شش سایت تکرارکننده بی سیم طی یک سال گذشته راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هفت دستگاه آمبولانس جدید در استان توزیع شده است گفت: 23 پروژه که به دلیل شرایط اقتصادی متوقف شده بود دوباره آغاز شده و بیش از 40 پروژه در استان تمام شده است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: پایگاه‌های سلامت شعبانه، مهرشهر و ظفر، آموزشگاه بهورزی بیرجند، آمفی تئاتر دانشگاه، سوله انبار دارویی، پایگاه اورژانس 115 معصومیه، پایگاه سلامت ارسک و اورژانس بیمارستان شفا بشرویه  آماده افتتاح است.

وی افزود: مناقصه بیمارستان 32 تختخوابی بشرویه انجام و 9.5 میلیارد تومان برای آن جذب شده و در حال حاضر 75 درصد پیشرفت داشته و تا سال 1400 تکمیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تا هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود و پایگاه اورژانس 115 سیدعلی آماده افتتاح است.

دهقانی گفت: پایگاه سلامت جوادالائمه فردوس، کلینیک دندانپزشکی کودکان امام علی(ع) فردوس، مرکز خدمات جامع سلامت کوثر طبس، کلینیک ویژه طبس، ساخت آشیانه برای بالگرد اورژانس طبس و ساخت بیمارستان دوم قاین در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات جامع سلامت قاین، مرکز جامع بیهود، احداث دانشکده پرستاری قاین، پایگاه بهداشتی خوسف، اورژانس 115 ماژان و مرکز جامع خدمات سربیشه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیمارستان 32 تختخوابی خوسف تاکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این بیمارستان مشکل اعتباری ندارد و تا پایان سال 99 به بهره‌برداری می‌سد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه 13 پروژه در ایام دهه فجر استان با اعتبار 24 میلیارد تومان افتتاح می‌شود افزود: در پایان سال جاری و با حضور وزیر بهداشت 147 میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/256/ز

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دهقانی فیروزآبادی پروژه بهداشتی و درمانی مرکز خدمات جامع سلامت حضور وزیر بهداشت راه اندازی شده بهره برداری آماده افتتاح پایگاه اورژانس افتتاح می شود پایگاه سلامت حال حاضر اورژانس 115 مرکز جامع پایان سال سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار صبح سه‌شنبه در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در حال ساخت شهرستان رزن اهتمام و پیگیری های لازم را انجام دهد که در دهه مبارک فجر بتوانیم از این پروژه برای خدمت رسانی به مردم بهره‌برداری کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان و نگاه ویژه ایشان به بهره‌مندی مردم شهرستان رزن از خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان به بیان نیازهای درمانی شهرستان رزن پرداخت و گفت: نیاز شهرستان به پزشک متخصص و جراح از ضروریات و مطالبات اساسی شهرستان است که لازم است به این مسأله توجه ویژه شود.

فرماندار رزن ادامه داد: در سطح شهرستان صرفاً یک پزشک به مدت ۸ روز از ماه داریم که نیازمند حضور پزشک ثابت در تمامی روزهای هفته هستیم.

غفاری آثار افزود: در بخش رادیولوژی و سونوگرافی فقط یک پزشک به مدت ۱۵ روز از ماه داریم و ضرورت دارد تا به این مهم نیز توجه شود.

غفاری‌آثار با بیان اینکه فقط یک پزشک بیهوشی در مدت ۱۵ روز از ماه داریم اضافه کرد؛ پزشک متخصص چشم، متخصص گوش، حلق و بینی نداریم و متخصص اورولوژی فقط یک روز در هفته در سطح شهرستان در حال خدمت رسانی است که پاسخگوی نیاز مردم نیست.

فرماندار رزن همچنین ضمن بیان اینکه فقط یک پزشک عمومی داریم خواستار افزایش پزشک عمومی به سه پزشک عمومی شد و گفت: بخش آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر عج شهر رزن نیاز به تامین دستگاه اتوآنالایزر دارد.

وی در پایان از دکتر مجذوبی درخواست کرد تا به منظور اتمام و تکمیل مراکز جامع سلامت روستاهای چایان و سورتجین تا هفته دولت اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

دکتر محمد مهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی در این دیدار نیز گفت: شهرستان رزن یکی از شبکه‌های پرتلاش و فعال در بیشتر شاخص‌های استان است.

وی افزود: مرکز بهداشت و درمان این شهرستان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده و در حوزه درمان نیز با بهره برداری از بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی و افزایش چشمگیر تخت‌های بستری و همچنین بخشهای پاراکلینیکی و تجهیزات تشخیصی و درمانی که منجر به افزایش خدمات درمانی بهتری در این شهرستان رقم خواهد خورد و امیدوارم با حمایت‌های شخص فرماندار و تعامل سایر دستگاه های مرتبط، همکاران حوزه سلامت با بهره برداری از بیمارستان در حال احداث شهرستان رزن بتوانیم در خدمت رسانی به مردم شهرستان موفق تر عمل کنیم.

کد خبر 6092561

دیگر خبرها

  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد