Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:26:09 GMT

مدیر باید بومی باشد یا شایسته؟!

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۸۱۵۳

مدیر باید بومی باشد یا شایسته؟!

واکنش‌های عجیب روز گذشته به صحبت‌های مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی؛ این سؤال را در اذهان ایجاد می کند که مدیر باید بومی باشد یا شایسته؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، صحبت‌های مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در خصوص اینکه استفاده از مدیران و نیروهای غیربومی در برخی موارد اجتناب‌ناپذیر است، واکنش‌هایی را از سوی برخی فعالان رسانه در این استان به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی صفری در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره علت استفاده از مدیران غیربومی گفته است: در برخی موارد برای خدمات رسانه‌ای بهتر، ناگزیر هستیم از نیروهای آماده مراکز دیگر برای پست‌های بالای مدیریتی مرکز استفاده کنیم؛ چراکه هر کارشناس خوبی که در مرکز حضور دارد، لزوماً برای پست مدیریت یا معاونت مناسب نیست.

این صحبت به مذاق برخی افراد رسانه‌ای استان خوش نیامده و از آن انتقاد کرده‌اند. اما آنچه مشخص است صلاحیت احراز یک پست مدیریتی را تخصص، سابقه فعالیت موثر و رزومه موفق آن فرد مشخص می‌کند، نه محل تولد و زندگی! هرچند که در شرایط مساوی شاید بتوان برای افراد بومی، اولویت قائل شد.

از یک سو به نظر می‌رسد در طول دهه‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین عوامل و احتمالاً مهم‌ترین عامل در عدم توفیق برخی مراکز استانی صداوسیما از جمله همین مرکز آذربایجان شرقی در کسب رضایت مخاطبان، حجم پایین تولیدات باکیفیت و عدم جذب و تربیت نیروهای خلاق، پویا، مستعد و هنری، «حضور مدیران و معاونان غیرکارآمد، غیرهنری و بعضاً سفارشی» بوده که اتفاقاً تعداد زیادی از آنها از نیروهای بومی استان بوده‌اند!

از سوی دیگر یکی از معدود واحدهای صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی که اخیراً (دی ماه ۹۸) و در فاصله کمتر از یک سال از انتقال معاون جدید از مرکز مهاباد، دستخوش تغییرات مثبت بارزی شد، «معاونت خبر» بود که به صورت غافل‌گیرکننده‌ای به راه‌اندازی چندین بخش متفاوت و جدید خبری اقدام کرد.

امید است روزی بیاید که برای احراز تمام پست‌های مدیریتی، «تخصص و شایستگی» به عنوان تنها گزینه‌های تعیین‌کننده، جایگزین تمام سفارش‌ها، مصلحت‌اندیشی‌ها و رودربایستی‌ها شود تا نتایج مثبت و فوق‌العاده آن را در پیشرفت کارها شاهد باشیم.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام الله دهه فجر معامله قرن طرح معامله قرن خطبه نماز جمعه مدیر بومی صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی‌مدد زارع در خطبه‌های نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته شهرستان بوانات گفت: یکی از مصادیق تقوا در نظام جمهوری اسلامی، انتخاب و نصب مدیران با دو شاخصه مهم و حیاتیِ تخصص و تعهد است تا مردم در کارهای اداری، کمتر گرفتار مشکلات و موانع شوند.

امام جمعه بوانات تاکید کرد: علاوه بر لزوم توجه به تخصص و تعهد، توزیع عادلانه مسؤولیت‌ها متناسب با اقلیم و بوم استان نیز لازم است.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه لازمه توسعه فرهنگی، مذهبی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و هر نوع توسعه، وجود نیروی انسانی متخصص است، متذکر شد: وقتی مدیران شناخت دقیق و کافی از منطقه‌ای نداشته باشند، طبعاً توسعه لازم هم اتفاق نخواهد افتاد؛ بنابراین انتصابات عادلانه فرصت پیشرفت را برای تمامی نقاط عادلانه خواهد کرد.

حجت الاسلام زارع با انتقاد از سهم‌ناچیز شمال فارس در بین مدیران استانی تاکید کرد: اهالی شمال فارس متناسب به میزان جمعیت، تعدد شهرستان‌ها، وسعت سرزمینی و همچنین متخصصین متعهد و فرهیختگانی که دارد، توقع دارند استاندار و وزرای دولت این مسئله را نیز در زمان انتصاب مدیران کل و مدیران ستادی مدنظر قرار دهند، زیرا در حال حاضر سهم شمال فارس در بین مدیران ارشد استانی و مدیران کل بسیار ناچیز است.

کد خبر 6095630

دیگر خبرها

  • احضار مجدد مدیران سپاهان و پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • وکیل جوان و سرپرست موقت هم از استقلال رفتنی است
  • احضار مدیران پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی گرفتارشده در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • دولت با کسی تعارف ندارد