Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم شهرکی رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: به منظور بررسی وضعیت زیست محیطی غار و رودخانه لادیز شهرستان میرجاوه، نمونه برداری از دهانه غار و امتداد رودخانه جهت آنالیز پارامتر‌های فیزیکوشیمیایی آب، توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وجود زمین‌های کشاورزی در روستای لادیز و احتمال استفاده از آب رودخانه توسط کشاورزان در این زمین ها، نظارت بر سلامت آب رودخانه از اهمیت خاصی برخوردار است. تهدید سلامت آب رودخانه لادیز در اثر عوامل آلاینده موجبات نابودی پوشش گیاهی منطقه را فراهم می‌کند و همچنین باعث نارضایتی کشاورزان و دامداران منطقه می‌شود.

او خاطر نشان کرد: پارامتر‌های DO,PH، دما و کلر آزاد از دو نمونه برداشتی آب در محل رودخانه اندازه گیری و خوشبختانه مورد مشکوکی مشاهده نشد.

مجموعه رودخانه و غار لادیز در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق زاهدان و حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شهر میرجاوه در دامنه‌های شمالی قله تفتان در نزدیک مرز پاکستان قرار دارد. این غار قدمتی بالغ بر ۷ هزار سال داشته و طول آن بیش از ۲۰ متر و ارتفاع آن در دهانه غار ۶ متر است، اما این ارتفاع در قسمت‌های مختلف غار متفاوت و در برخی قسمت‌ها بیشتر و برخی نقاط کمتر از ۴ متر است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حفاظت محیط زیست رودخانه لادیز آب رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم

مدیرکل محیط زیست شهرستان ری گفت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

محمد رستگاری، مدیرکل محیط زیست شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با معضلات تولید و مصرف پلاستیک اظهار داشت:متاسفانه معضل پلاستیک در سطح کشور همه گیر شده است و در سطح ملی باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست‌محیطی دارند و در راستای استفاده از احکام جایگزین برای متخلفانی که جرایم زیست‌محیطی مرتکب شده‌اند یا موارد دیگری که قاضی صلاح می‌داند پاکسازی طبیعت را به عنوان جایگزین در نظر می‌گیرند و برخی محکومان  را برای انجام این کار  اداره کل محیط زیست معرفی می‌کنند. امروز هم برخی محکومان با جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی در حال گذراندن مجازات جایگزین حبس هستند.

وی بیان داشت: از زمستان گذشته تاکنون ۲۴ مورد احکام سبز در شهرستان ری داشته‌ایم و ۴۸ روز در زمینه پاکسازی طبیعت فعالیت کرده‌اند.

رستگاری تاکید کرد: این کار شاید در پاکسازی شهرستان تاثیر چشمگیری نداشته باشد، ولی کار فرهنگی است و محکومان به تبعات ریختن زباله آگاه می‌شوند و گامی به جلو در فرهنگسازی و جلب مشارکت همگانی برای حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر