Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها با داغ شدن تنور تبلیغات فضای مجازی انتخابات، هزینه‌های میلیاردی خرج می‌شود که با هیچ قاعده سود و فایده‌ای همخوان نبوده و معلوم نیست از کجا آمده و چه نظارتی بر آنها می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز  «اد بزن، پول بگیر»؛ این شگرد سوپرگروه‌های انتخاباتی اپلیکیشن‌های مجازی است که با هزینه‌های گزاف در حال عضوگیری هستند و در کنار کمپین‌های ریز و درشت حمایت از کاندیداهای ورود به مجلس یازدهم و به صورت چراغ خاموش‌ فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردانندگان این گروه‌ها اعلام می‌کنند که تمام هزینه‌ها و واریزی‌های این گروه ها از سوی ستادهای انتخاباتی نامزدهاست؛ شعار برخی از آنها این است که چرا مردم از هزینه‌های انتخابات سهم نداشته باشند و چرا به جای واسطه ها این سهم را مستقیما به مردم ندهیم.

همچنین آنها شما را دعوت می‌کنند تا مخاطبان خود را به این گروه ها اضافه کنید و بابت این دعوت و به اصطلاح اد کردن هزینه های گزافی هم پرداخت می‌کنند.

مثلا این گروه بابت اد کردن هر نفر 10 هزار تومان پرداخت می‌کند و با 199596 نفر عضوی که دارد باید یک میلیارد و 995 میلیون تومان پرداخت کرده باشد!

 

اما با یک حساب سرانگشتی در می‌یابید که این هزینه‌ها با سرمایه حدود 400 تا 500 میلیون تومانی 4 ساله که یک نماینده مجلس کسب می‌کند آن هم در صورتی که هیچ خرج دیگری نداشته باشد و کل حقوقش را پس‌انداز کند، منافات دارد.

اصلا معلوم نیست این نمایندگان بر اساس کدام قاعده سود و فایده وارد چنین معامله‌ای می‌شوند و تهمت‌‌ها را به جان می‌خرند.

شاید بگویید انتخابات هزینه دارد، اما واقعا این هزینه‌ها با چه نظارتی وارد پروسه انتخابات می شوند؟!

نماینده ای که حاضر می‌شود چنین هزینه گزافی بابت تبلیغات بپردازد، با چه نیتی می خواهد وارد مجلس شود؟!

از چه محلی این پول را به دست آورده و چطور می‌خواهد این میزان هزینه را بعدا جبران کند؟!

مجهولات مطروحه قاعدتا با دودوتا چهارتای معمولی قابل محاسبه نیست و پای روابط و منافع یک عده خاص را به میان می کشد.

این هزینه‌های میلیاردی قاعدتا نماینده را وامدار لابی قدرت و ثروت کرده و به جای وکیل مردم بودن به خواسته‌های آنها را برآورده می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیرا با کلیات طرح شفاف‌سازی منابع مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی موافقت کردند و باید دید آیا به این دوره می رسد یا نه؟

اما به هر حال مدعی‌العموم هم می تواند به این موضوع ورود کند و انتظار می‌رود که حضور جدی‌تری نسبت به هشدارهای روتین داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هزینه های میلیاردی هزینه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی گفت: در راستای عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.
آقای پهلوانیان افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه سه مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
آقای قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.
وی با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، افزود: در استان فارس در دو بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس