Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@18:46:05 GMT

در شبانه روز چند ساعت بخوابیم

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۸۶۴۸

در شبانه روز چند ساعت بخوابیم

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد میزان خواب کافی برای هر فرد براساس طیف سنی مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینورس، معمولاً بعد از چند شب کم‌خوابی یا بی‌خوابی نخستین سؤالی که برای ما پیش می‌آید این است که میزان خواب مکفی برای یک فرد چقدر است؟ براساس نتایج چند تحقیق، هر شخصی در زندگی حداقل یک بار با مشکل بدخوابی یا کم‌خوابی دست و پنجه نرم کرده اما عاداتی خواب یک فرد در دراز مدت اثرات قابل‌توجهی بر سلامت وی می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سؤال اصلی اینجاست که یک فرد به چقدر خواب شبانه نیاز دارد تا احساس خستگی نکند؟ دانشمندان انجمن ملی خواب در آمریکا طی یک مطالعه دو ساله به این نتیجه رسیدند که بیشتر افراد بالغ به هفت تا 9 ساعت خواب در روز نیاز دارند.

مدت زمان خواب برخی از افراد کمی متفاوت از دیگران است و می‌توانند با خواب کمتر نیز فعالیت معمول خود را داشته باشند. براساس یافته‌های جدید، بعضی افراد به شرایط ژنتیکی نادری مبتلا هستند که باعث می‌شود که شخص با خواب کمتر(6 ساعت در شبانه روز) نیز قادر به فعالیت باشد.

نوزادان 14 تا 17 ساعت، کودکان 12 تا 15 ساعت، کودک نوپا 11 تا 14 ساعت، کودکان پیش دبستانی 10 تا 13 ساعت، کودکان مدرسه‌ای 9 تا 11 ساعت، نوجوانان هشت تا 10 ساعت، جوانان و افراد بالغ هفت تا 9 ساعت و افراد بالغ‌تر هفت تا هشت ساعت در شبانه روز نیاز به خواب دارند.

طیف سنی فرد ارتباط مستقیمی با میزان زمان استراحت در شبانه روز دارد. خوابیدن کمتر یا بیشتر می‌تواند نشانه یک مشکل سلامتی جدی باشد. برای مثال افراد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی معمولاً از خواب بیش از اندازه یا کمبود خواب رنج می‌برند. باتوجه به این که خواب و افسردگی ارتباط تنگاتنگی بایکدیگر دارند، بهتر است میزان خواب شبانه روزی خود را کنترل کنید.

اختلال عاطفی فصلی با نام اختصاری SAD نیز شناخته می‌شود، افسردگی زمستانی یا افسردگی تابستانی نوعی افسردگی تلقی می‌شد که در آن فردی که در اکثر اوقات سال از شرایط روحی نرمال برخوردار است در زمستان یا تابستان دچار عوارض اختلال افسردگی می‌شود.این اختلال برای نخستین بار به‌طور رسمی توسط نورمَن روزنتهال و همکارانش در مؤسسه ملی بهداشت روان ایالات متحده آمریکا توصیف شد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: خستگی خواب استراحت بی خوابی کم خوابی پرخوابی شبانه روز افراد بالغ میزان خواب یک فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • گشت وگذار شبانه پلنگ در جنگل ساری
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران