Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه کارخانه در قالب یک مجتمع فرآوری و تولید شمش سرب و روی در شهرستان کوهبنان با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جلسه اعلام احداث مجتمع فرآوری و تولید شمش سرب و روی در شهرستان کوهبنان ظهر امروز با حضور فدائی استاندار کرمان، حسین امیری رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، سرمایه‌گذار پروژه و تعدادی از مدیران استان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تبریک ایام‌الله دهه فجر و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار داشت: از دهه فجر سال گذشته تا امسال شاهد افتتاح پروژه‌های مختلفی هستیم که همه این‌ها از برکت نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه پروژه ایجاد مجتمع سرب و روی در شهرستان کوهبنان اجرایی می‌شود گفت: شرکت‌های بزرگی برای احداث این مجتمع همکاری دارند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه شهرستان کوهبنان از شهرستان‌هایی است که نیازمند توسعه و اشتغال است افزود: طرح این پروژه در اتاق بازرگانی ایران رونمایی شده و بسیار پروژه خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان به‌ویژه در کوهبنان معادن سرب و روی وجود دارد که باید از این ظرفیت استفاده کنیم یادآور شد: در 12 سال گذشته در بعضی موارد فقط برداشت از معادن را داشتیم و قرار است با اجرای این پروژه فرآوری را داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: خوراک این مجتمع در شورای عالی معادن استان کرمان نیز بررسی و موافقت به تامین خوراک شده است.

پاسخ استعلامات در شورای معادن کرمان یک ماهه داده می‌شودعدم تامین سوخت کامیون‌ها 30 درصد ظرفیت معادن کرمان را تعطیل کردامکان بهره‌برداری از 88 درصد معادن استان کرمان وجود ندارد

در این جلسه مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان اینکه فرآوری مواد معدنی در داخل استان در دستور کار است اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای احداث کارخانجات فرآوری در استان وجود دارد و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از خام‌فروشی مواد معدنی در کرمان جلوگیری شود.

سالاری فرماندار کوهبنان نیز در این جلسه با بیان اینکه از شهریور سال 97 مطالعات پهنه معدنی 14 در کوهبنان آغاز شده است گفت: امروز یک سرمایه‌گذار از شرکت‌های بورسی کشور پای کار است تا فرآوری سرب و روی در کوهبنان را ایجاد کند.

وی با عنوان اینکه از سرمایه‌گذاری در شهرستان کوهبنان در بخش‌های مختلف استقبال می‌کنیم و امیدواریم این امر به توسعه شهرستان کوهبنان کمک کند عنوان کرد: قرار است سه کارخانه در قالب یک مجتمع سرب و روی احداث شود و پروژه بزرگی در سطح کشور است که دو هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی دارد.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ