Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن پیرهادی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره آخرین وضعیت نامزدهای نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: هرچند دو مجمع برگزار و نظرسنجی قریب به اتفاق حوزه‌ها تمام شده اما نامزدهای نهایی شورای ائتلاف درحوزه‌های تک یا چند نماینده و لیست نهایی کلان‌شهرها هنوز به شکل کامل تعیین‌ نشده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این موضوع که ساز و کار شورای ائتلاف، چند لایه و مبتنی بر نظرسنجی‌هایی است که روند انتخاب را زمان بر می کند، افزود: ما اصراری نداریم که زودتر از موعد تبلیغات، گزینه‌های نهایی را به جامعه معرفی کنیم و تمام تلاش دوستان و همکاران ما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر آن است که بهترین و کارآمدترین نفرات ممکن را به مردم پیشنهاد دهند.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی درباره وضعیت لیست ائتلاف برای پایتخت نیز گفت: در حوزه انتخابیه تهران، در مجمع بسیار بزرگی نظرسنجی الکترونیکی برگزار شده و فهرست نفرات سه برابر ظرفیت در تمام بخش‌ها اعم از چهره‌ها و افراد بالای ۴۹ سال، جوانان، بانوان و روحانیون مشخص شده که از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد. در حال حاضر، یک گام تا رسیدن به فهرست ۳۰ نفره شهر تهران فاصله داریم که آن هم توسط شورای داوری برداشته می‌شود.

پیرهادی در ادامه به خلاصه‌ای از روند تعیین نامزدهای «شانا» اشاره کرد و یادآور شد: این شورا از چهره‌های شناخته شده جریان انقلاب و با دعوت از نمایندگان تمام احزاب و اضلاع جریان انقلابی به ریاست غلامعلی حدادعادل تشکیل شده و نیمی از ترکیب این شورا را بانوان و جوانان تشکیل داده‌اند.  

وی با بیان این موضوع که در ادامه، از تمام احزاب و چهره‌های شاخص جریان انقلاب برای معرفی مکتوب نامزدهای مورد نظر خود دعوت شد، تصریح کرد: تقاطع‌گیری از فهرست‌های ارسالی به دبیرخانه شورا و بررسی رزومه‌ها و رای گیری فردبه‌فرد برای رسیدن به یک فهرست ۱۵۹ نفره که تمام نامزدهای جدی جریان انقلاب در آن حضور داشته‌باشند و برگزاری یک مجمع بزرگ حدود هشت هزار نفری برای نظرسنجی از دیگر مراحل تعیین نامزدها بوده است.

عضو سابق شورای شهر تهران درباره نحوه انجام نظرسنجی‌ها نیز گفت: اعضای این مجمع بزرگ هشت هزار نفری به شکل توزیع شده از تمام محلات شهر تهران انتخاب شده‌اند و هر حزب و تشکل سیاسی- اجتماعی هم تعدادی نماینده معرفی کرده و این مجمع بزرگ، برآیندی از تمام تفکرات و نفرات انقلابی در سطح مردمی است که نظرسنجی از آنها در هفته گذشته به شکل الکترونیک و در ۲ روز متوالی انجام‌شد.

پیرهادی درباره موضوعات به رای گذاشته‌شده در این مجمع، گفت: نخستین موضوعی که در این مجمع دنبال شد، انتخاب ۹۰ نفر از میان ۱۵۹ نامزد تعیین شده در مرحله قبل است؛ به این ترتیب که هر نامزد این امکان را داشت که با بارگذاری سوابق فعالیت‌های خود و یک فیلم کوتاه چنددقیقه‌ای، خود را معرفی کند و مردم با توجه به آن، داوطلب مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی از تفکیک چهره‌های شاخص با چهره‌های جوان در مراحل نظرسنجی خبر داد و گفت: نکته قابل توجه در این نظرسنجی، آن است که چهره‌های شاخص با جوانان یا بانوان مقایسه نمی‌شوند و آرای هر فرد در هر بخش، با نفرات دیگری در همان بخش مقایسه می‌شود. به این ترتیب در چهار بخش بانوان، جوانان، روحانیون و چهره‌های شاخص و افراد بالای ۴۹سال، نفراتی تا سه برابر ظرفیت تعیین شدند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت، تعیین ترکیب نهایی هیات داوری یا انتخاب را بخش دیگری از فرایند نظرسنجی عنوان کرد و افزود: افراد انتخاب شده در این مرحله به همراه نفرات منتخب خود شورا، کمیته‌ای تشکیل خواهند داد که وظیفه آن، انتخاب ۳۰ نفر از میان ۹۰ نفر منتخب در بخش قبل است و هیات داوری با تشکیل جلسات خود، نامزدهای نهایی جریان انقلاب را براساس ظرفیت‌بندی بانوان، جوانان و چهره‌های مشهور و مقبول اعلام خواهد کرد.

پیرهادی درباره اعتراضات به روند تعیین نامزدهای شورای ائتلاف خاطرنشان کرد: تا به حال اعتراض جدی از میان اضلاع جریان انقلاب به این فرآیند ندیده‌ام. البته چند نفری در شبکه‌های اجتماعی مطالبی نوشته‌اند که این میزان در مقایسه با تحولی که این دوره در روند تعیین لیست صورت گرفته، در مقایسه با دوره های قبل پیشرفت بسیار زیادی برای فعالان و نیروهای انقلابی محسوب می‌شود.

وی به نقش تاثیرگذار بزرگان اصولگرا در شکل‌دهی و دورهم جمع کردن نیروهای انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: آنها همچنین در تعیین و تصویب سازوکارها در شورای ائتلاف فعال بوده‌اند، اما این که پس از تعیین ساز و کار، در آن دخل و تصرفی داشته باشند، همه شهادت می‌دهند که حتی یک مورد هم نبوده است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره شاخص شورای ائتلاف برای گزینش افراد نیز گفت: نمی‌گویم که اولویت با چهره‌ها بوده یا افراد گمنام، یعنی اساسا اولویت با هیچ یک نبوده است. ما اصل را بر کارآمدی، تخصص و تشکیل مجلسی گذاشته‌ایم که پیش از این، شاخص آن را در مطالبی ذیل عنوان کارآمدی نوشته یا گفته‌ام. حال در مراجعه به نظرسنجی‌ها، اگر مردم کارآمدی را در مشاهیر بیابند یا در چهره‌های کمتر شناخته شده، تفاوت ماهوی نمی‌کند.

پیرهادی در پاسخ به پرسشی درباره بازنگری شورای نگهبان در برخی احراز صلاحیت‌ها و نقش آن در بالا رفتن مشارکت در انتخابات نیز گفت:  قبول دارم که حضور همه سلایق در چارچوب قانون موجب شور و اشتیاق بیشتر مردم و بالا رفتن مشارکت می‌شود و از سوی دیگر معتقدم که اصل این مشارکت، از نتیجه آن حتی می تواند مهم‌تر هم باشد، یعنی فارغ از آن که چه افراد و جریان‌هایی پیروز انتخابات باشند، در درجه اول، برنده یک انتخابات با نصاب بالای مشارکت مردم، تمام ملت ایران است.

وی تاکید کرد: یک جریان نباید عادت کند که همیشه با حمله به قواعد نظام و انتخابات، جایگاه خود را بازسازی کند اما با همه این شرایط، به عنوان سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از شورای محترم نگهبان تقاضا می‌کنم که تا حد امکان، دایره ورود چهره‌های مختلف کشور به عرصه انتخابات را در چارچوب قانون گسترش دهد.

این مدرس دانشگاه درباره نتیجه انتخابات یادهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی نتیجه انتخابات نه کاری حرفه‌ای است و نه فایده‌ای دارد و من هم نمی‌خواهم چنین کاری کنم. امیدوارم بهترین نتایج برای آینده این مرز و بوم و ملت شریف ما رقم بخورد.

برچسب‌ها محسن پیرهادی غلامعلی حداد عادل شورای نگهبان اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری چالش نظارت بر انتخابات مجلس گام سوم برای مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محسن پیرهادی غلامعلی حداد عادل شورای نگهبان اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی محسن پیرهادی غلامعلی حداد عادل شورای نگهبان اصولگرایان انتخابات مجلس شورای اسلامی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نامزدهای نهایی چهره های شاخص جریان انقلاب نظرسنجی ها روند تعیین شهر تهران مجمع بزرگ نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۸۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار تعیین شد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان آبادان واجدان شرایط می‌توانند از ساعت هشت صبح جمعه بیست و یکم اردیبهشت با در دست داشتن یکی از اوراق شناسایی نظیر شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی به یکی از شعب اخذ رأی تعیین شده مراجعه و به صورت الکترونیکی رأی خود را ثبت کنند.

حوزه انتخابیه آبادان دارای ۱۴۸ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار است که ۱۳۱ شعبه آن در آبادان و بخش مرکزی و ۱۷ شعبه در حوزه فرعی اروندکنار مستقر است.

متولدان بیست و یکم اردیبهشت یک هزار و سیصد و هشتاد و پنج شمسی و قبل از آن می‌توانند در انتخابات مرحله دوم شرکت کنند. همچنین کسانی مجاز به حضور در این مرحله هستند که یا در هیچکدام از شعب اخذ رأی کشور در مرحله اول رأی نداده باشند یا تنها در حوزه انتخابیه آبادان رأی داده‌اند، لذا افرادی که در مرحله‌ی اول در شهری غیر از حوزه انتخابیه آبادان رأی داده‌اند در این مرحله نمی‌توانند در رأی‌گیری این حوزه شرکت کنند.

کد خبر 6097430

دیگر خبرها

  • شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه آبادان و اروندکنار تعیین شد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • دور دوم انتخابات یا تعیین رییس مجلس
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • غزه عامل تعیین کننده بر انتخابات محلی انگلیس
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات