Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداری گمرک استان سمنان با حضور رئیس کل گمرک ایران بابیان اینکه بخش عمده‌ای از ارباب رجوع صنعت‌کاران و کارخانه‌های استان را تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: تسهیل در امور گمرک صادرات و واردات یکی از نکات مثبت در راستای رونق تولید استان سمنان است

وی بابیان اینکه صادرات استان سمنان نسبت به سال قبل از نظر کمی و کیفی ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، افزود: اگرچه از نظر وزنی با قدری کاهش مواجه بودیم اما به لحاظ ارزشی ارزش صادرات کالا در استان بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان بابیان اینکه میزان صادرات استان سه برابر نرم کشوری است، ابراز داشت: این امارها نشان دهنده مشخصات خوب وضعیت اقتصادی استان سمنان خواهد بود و از سویی واردات نیز به سمت کیفی شدن و واردکردن مواد اولیه سوق پیداکرده است.

آشناگر از کسترش کشورهای مقصد صادرات از ۳۵ مورد به ۴۶ کشور طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ۱۰۰ قلم کالا از استان سمنان صادر می‌شود که فرصت خوبی برای رونق اقتصادی استان سمنان خواهد بود وجود ۶۴۰ معدن فعال، سه منطقه تجاری و ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی ظرفیتی که نیازمند توجه است.

وی بابیان اینکه دو فرودگاه در استان و وجود مرزهوایی در فرودگاه شاهرود ظرفیتی برای فعال شدن گمرک در این مبادی است، افزود: تنها نقطه ضعف گمرک وجود انبارهای فرسوده است که شاید نیاز به تجدید نظر دارد که می‌بایست در مناطق ویزه انبارهای جدید زده و تجهیز شود قطعاً این موارد به خدمات‌رسانی مطلوب‌تر کمک خواهد کرد.

کد خبر 4842177

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان دهه فجر علیرضا آشناگر دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان زلزله قاسم سلیمانی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد

علی اصغر عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیشترین میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه انجام گرفته است.

وی با آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران اشاره کرد و افزود: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این میزان ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده ادامه داد: بر اساس ارائه شده از سوی گمرک ایران، گمرک پرویزخان با ۴۸۶ هزار تن کالا بیشترین میزان ترانزیت خارجی مبدا در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: گمرک شهید رجایی با ۳۷۷ هزار تن و گمرک باشماق با ۲۰۳ هزار تن در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

کد خبر 6096857

دیگر خبرها

  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین