Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:35:14 GMT

گاز مونوکسید کربن ۱۷۹ زنجانی را مسموم کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۹۱۳۶

گاز مونوکسید کربن ۱۷۹ زنجانی را مسموم کرد

ایسنا/زنجان معاون اورژانس استان زنجان گفت: ۱۷۹ نفر امسال بر اثر گاز مونوکسیدکربن در استان مسموم شده‌اند.

ابراهیم خسروشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، اظهار کرد: سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند، از جمله علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با راه‌های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، افزود: بررسی مسیر دودکش، استفاده از دودکش به شکل H، سرد بودن لوله بخاری و شعله زرد، قرمز یا نارنجی نشانه کارکرد ناصحیح بخاری بوده و پرهیز از ایجاد پیچ‌وخم‌های زیاد در نصب دودکش، از جمله راه‌های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

این مسئول در رابطه با اقداماتی که باید برای افراد دچار گازگرفتی انجام شود، تصریح کرد: باز کردن در و پنجره‌ها، انتقال بیمار به هوای آزاد، لباس‌های تنگ و یقه پیراهن بیمار را آزاد کرده و به بیمار موارد خوراکی و آشامیدنی داده نشود، با حفظ خونسردی با اورژانس تماس گرفته و علت حادثه، تعداد مصدومان و آدرس دقیق را به کارشناس مرکز پیام اورژانس اعلام کرده و به توصیه‌ آن‌ها تا زمان رسیدن آمبولانس به دقت عمل کنید.

معاون اورژانس استان زنجان، در رابطه با تعداد افراد مسموم شده بر اثر گازگرفتی با مونوکسیدکربن از سال‌جاری تاکنون، ادامه داد: ۱۷۹ نفر از سال‌جاری تاکنون در استان بر اثر گاز مونوکسیدکربن (co) مسموم شده‌اند و تاکنون هیچ فردی بر اثر گازگرفتی با مونوکسیدکربن در استان فوت نکرده است.

خسروشاهی در رابطه با علل شایع مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، خاطرنشان کرد: گازگرفتگی در ویلاها، باغ‌ویلاها، مهمانسراها و غیره که افراد در تعطیلات در آن سکونت پیدا می‌کنند؛ به دلیل راه‌اندازی و روشن کردن بخاری‌، شومینه، آبگرمکن یا پکیج بدون چک کردن دودکش‌ها و رعایت نکردن نکات ایمنی، جدا کردن دودکش‌ها برای تمیز کردن دیوار یا زمان خانه‌تکانی و فراموش کردن یا دقت نکردن در اتصال مجدد، محکم و مطمئن دودکش، از جمله علل شایع مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان گازگرفتگي مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن مسمومیت با گاز مونوکسید گاز مونوکسید کربن بر اثر گاز مسموم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما

به گزارش همشهری آنلاین،‌اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.

دو منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس صحت این خبر را تایید کرده و گفتند: عامل فروش این مشروبات الکلی دست‌ساز دستگیر شده است.

کد خبر 847908 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم مسمومیت پزشکی

دیگر خبرها

  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده