Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صبح امروز جلسه‌ای با موضوع بررسی راهکار‌های کاهش آفلاتوکسین در شیر خام با حضور مسئولین بهداشتی واحد‌های جمع آوری شیر خام به ریاست مدیرکل دامپزشکی استان در تبریز برگزار شد.

 بهداد مدیرکل دامپزشکی استان گفت: صاحبان صنایع و دستگاه‌های متولی تمام تلاش شان با وجود مشکلات این است تا شیر سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه استاندارد‌های ما در بحث آفلاتوکسین شیر خام در کشور ۵ برابر استاندارد‌های آمریکا و اتحادیه اروپا است گفت: در زمینه سلامت شیر خام تعداد ۵۳۰ بازدید انجام گرفت و ۱۲۰ مورد آزمایش صورت گرفت که نشان دهنده حد مجاز آفلاتوکسین در شیر‌های خام بوده است.

بهداد افزود: یکی از مهمترین اقدامات دامپزشکی استان در بحث کنترل بیماری‌ها این بود که تمام کانون‌های بیماری‌ها را در طول سال‌های اخیر روند کاهشی داشته است از جمله بحث بیماری تب مالت، که طبق آمار مرکز بهداشت استان، تنها در سال جاری این روند به ۸۱۱ نفر کاهش یافته است که در سال ۹۲، حدود ۱۷۳۲ نفر گزارش شده بود.

او همچنین، بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان را بیماری مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و افزود: استان ما کریدور مهاجرت پرندگان است و یکی از بهترین مکان‌ها برای زمستان گذرانی پرندگان، اما به لطف خدا از سال ۹۴ و ۹۵ تنها کمتر از ۱۰ درصد تولید دام با این بیماری مواجه بودند، اما در سال ۹۸، سالی آرام و سلامت را پشت سر گذاشتیم.

بهداد گفت:  ۱۴ کشتارگاه در استان داریم که سه عدد آن‌ها صنعتی هستند و مجهز به دستگاه پیش سرد که همگی گوشت سالم را به مصرف‌کننده ارائه می‌کنند، اما نیاز داریم مردم نیز از گوشت‌هایی خریداری کنند که در کشتارگاه‌ها تهیه شده تا از بیماری تب کریمه کنگو نیز جلوگیری شود.

جعفری دبیر انجمن صنایع غذایی استان گفت: ما به عنوان بخش خصوصی و تولیدکنندگان استان با سلامت مردم در تماس هستیم و باید دقت مان را افزایش دهیم چرا که کیفیت محصولات قابل معامله نیست.

او  افزود: فضای مجازی قدرت زیادی پیدا کرده است که باید آن را قبول کنیم و متاسفانه راست و دروغ در آن قاطی شده است، اما باید از پتانسیل‌های این فضا استفاده کنیم و در تمامی مقاطع با همکاری همدیگر مطالب مفیدی را در جهت سلامت محصولاتمان بارگذاری کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره دامپزشکی آفلاتوکسین شیر انجمن صنایع غذایی دامپزشکی استان شیر خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور

 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،  حاضرین در جلسه هم اندیشی مسئولین فنی بهداشتی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز عرضه مواد پروتئینی با رئیس شبکه دامپزشکی و کارشناسان اداره کل خواستار ارتقاء جایگاه حقوقی، مالی و اداری مسئولین فنی بهداشتی شدند.

در این جلسه که با حضور بیش از ۳۰ نفر از مسئولین فنی بهداشتی در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد دکتر سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: مسئولین فنی بهداشتی بازوی توانمند بخش دولتی در تحقق سلامت و امنیت غذایی در سطح جامعه می‌باشند و بایستی جایگاه آنها از هر نظر ارتقاء یابد.

سپس دکتر رضا افشاریان کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در ارتباط با تعهد، حضور بموقع مسئولین در سر کار، گزارش دهی مستمر و نمونه برداری بصورت ادواری و غیر ادواری مطالبی ارائه کرد.

در ادامه مسئولین فنی بهداشتی حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در ارتباط با افزایش تعرفه‌های حقوقی، بیمه، مالیات وسختی شرایط کار  را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد