Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@22:41:40 GMT

شانس کم ۳ تا ۶ ساله‌ها برای فرزندخوانده شدن

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۹۲۱۷

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به ازای هر کودک، ۱۷ متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد گفت: نوزادان دختر بیشترین متقاضی فرزندخواندگی را دارند.

به گزارش ایسنا، سعید بابایی با بیان اینکه از نظر فرهنگی بیشتر خانواده‌ها تمایل دارند تا نوزادان را به فرزندخواندگی بپذیرند، گفت: آمارها نشان می‌دهد خانواده‌ها همچنین ترجیح می‌دهند نوزادان دختر را به فرزندخواندگی بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این موضوع در مسائل فرهنگی ریشه دارد، اظهار کرد: از سوی دیگر تعداد کودکانی که قابلیت واگذاری برای فرزندخواندگی را دارند محدود است، به طوریکه آمارها نشان می‌دهد در ازای هر کودک قابل واگذاری، ۱۷ متقاضی وجود دارد اما نکته اینجاست که بسیاری از این فرزندان وقتی از این رده سنی می‌گذرند و به رده سنی ۳ سال و تا ۶ سال می‌رسند، به ترتیب منحنی تعداد واگذاری آنها به شکل قابل توجهی افول می‌کند چرا که خانواده ها می‌خواهند وقتی فرزندی را به فرزندخواندگی می‌پذیرند، روی تربیت و آینده وی تاثیرگذار باشند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به همین دلیل دنبال روش‌هایی هستیم که به کمک دوستان قوه قضاییه از نظر قانونی شیوه‌هایی که قابلیت ورود این فرزندان از مراکز شبه خانواده به درون خانواده را دارد، تسریع و تسهیل کنیم.

بابایی در خصوص فرزندخواندگی کودکان دارای معلولیت و لزوم فرهنگ سازی در این مورد نیز توضیح داد: ترویج این فرهنگ نیازمند عزم عمومی و حرکت جدی فرهنگی است که ممکن است درقالب حرکت یک فیلم ساز، افراد مشهور، سیاستمداران و ... امکان‌پذیر باشد. هنر این نیست که یک فرزند سالم را وارد خانواده‌ها کنیم، بلکه هنر بالاتر این است که از کودکان معلول در درون خانواده‌ها پذیرایی کنیم، البته این کار دشوار است اما باید به طور جدی به آن پرداخت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا علی اکبر صالحی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شانس کم فرزندخوانده محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا علی اکبر صالحی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد چراغ اظهار کرد: دوشنبه شب هفته جاری در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ مشکوک مردی جوان در بیمارستان طالقانی مشهد، ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: با حضور ماموران در بیمارستان و در تحقیقات اولیه مشخص شد، فرد ۳۱ ساله به علت اختلافات خانوادگی برادر ۳۷ ساله خود را در شهرک غرب مشهد با شلیک سلاح گرم مجروح کرد که به رغم تلاش تیم‌های پزشکی، این فرد جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: متهم به قتل دستگیر شد و تحقیقات تکمیلی در این خصوص با دستور مقام قضایی ادامه دارد.

کد خبر 6093886

دیگر خبرها

  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری