Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مذهب شافعی از مذاهب تأثیرگذار در تمدن اسلامی است و شافعیان ایران نقش بسزایی در تحول علوم و پیشرفت تمدن اسلامی داشته‌اند، از این رو اولین کنفرانس ملی «شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی» به میزبانی دانشگاه کردستان، در ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۹ جهت فراهم آوردن فرصتی برای تبادل اندیشه درباره «نقش شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی» در حوزه‌های مرتبط برگزار می‌شود: محور اول: امام شافعی و مذهب او در گذر زمان ۱- شخصیت و تأثیر علمی امام شافعی ۲- امام شافعی از نگاه مستشرقان ۳- انتشار مذهب و پراکندگی جغرافیایی ۴- سیر تطور و دوره‌های تاریخی مذهب محور دوم: مدارس، مراکز و نظام علمی شافعیان ۱- مدارس و مراکر علمی شافعیان ۲- نظام آمورشی در مدارس شافعیان ۳- مدیریت و برنامه ریری آمورشی مدارس ۴- تأثیر مدارس شافعیان بر تحولات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ۵- نقش تحولات اجتماعی بر رشد و افول مراکز علمی شافعیان محور سوم: نقش شافعیان ایران در علوم و فنون و معارف ۱- علوم قرآنی ۲- علوم حدیث ۳- فقه و دیدگاه‌های حقوقی ۴- کلام ۵- زبان و ادبیات ۶- عرفان و تصوف ۷- سایر علوم: طب، نجوم، ریاضیات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. محور چهارم: مکاتب و نگرشهای اصولی و فقهی شافعیان ۱- مبانی و روش اجتهادی امام شافعی ۲- مکاتب اصولی شافعیان ۳- مکاتب و نگرشهای فقهی شافعیان ۴- تأثیر و تأثر اصول فقه شافعی ۵- پویایی در فقه و اصول شافعی محور پنجم: نقش شافعیان در تقریب و همگرایی ۱- نقش مبانی اصولی شافعی در تقریب مذاهب ۲- نقش مبانی فقهی شافعی در تقریب مذاهب ۳- تعامل شافعیان با سایر مذاهب و ادیان ۴- شافعیان و هویت ایرانی اسلامی آخرین مهلت ثبت نام: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ آخرین مهلت ارسال مقاله: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ تاریخ برگزاری: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دانشگاه کردستان مراجعه کنند.

کد خبر 4841496

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه کردستان شافعی تمدن اسلامی نشست علمی تمدن نوین اسلامی قاسم سلیمانی کنفرانس بین المللی فعالیت های قرآنی ولایت فقیه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات انقلاب اسلامی ایران ایام فاطمیه مجمع عالی علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیت الله جوادی آملی امام شافعی فقهی شافعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان، شانزدهمین جلسه کافه انجمن توسط دانشجویان تشکل انجمن اسلامی تحکیم وحدت در سالن روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

کافه انجمن هر هفته با موضوعات مهم روز تشکیل می‌شود.

دانشجویان در این جلسه به موضوع «حجاب فطری است یا اکتسابی؟ » با زیر موضوعات زیر پرداختند:

۱_ جمهوری اسلامی چرا باید برای مبارزه با بی‌حجابی هزینه کند؟

۲_ از نظر مخالفین حجاب؛ حدود پوشش چقدر است؟

۳_ حجاب محدودیت است یا مصونیت؟

۴_ وضعیت حجاب در زمان شاه چگونه بوده است؟

۵_ تفاوت کرامت زن در جمهوری اسلامی با غرب چیست؟

۶_ نحوۀ برخورد پلیس با زنان در ایران و غرب چه تفاوتی دارد؟

در پایان حضار جلسه به جمع بندی زیر رسیدند:

جمهوری اسلامی ایران، داعیه‌دار پرچم‌داری تمدن اسلامی است لذا بدیهیست که در مسئله حجاب سفت و سخت برخورد کند و حتی با اینکه امروز، حجاب به مسئله‌ای حکومتی مبدل شده و بی‌حجابی به نوعی نماد مخالفت با نظام جمهوری اسلامی است، حاضر نباشد اجبار حجاب را بردارد. مسئله حفظ چارچوب‌های اجتماعی و حیا در جامعه ما به قدمت تمدن ماست و نمی‌شود اجازه داد که کسی بخواهد ناموس ایرانی را دست مایه اهداف شوم خود کند. لذا به این ترتیب است که کشور و ملت ما شهید می‌شوند و شهید تربیت می‌کنند اما ذره‌ای از این خط قرمز عقب نمی‌کشند. بحث اتخاذ سیاست‌های فرهنگ‌سازی و یا برخورد با هنجار شکنان بحثی جداست و در اینجا صرفا از دلیل هزینه دادن جمهوری اسلامی برای امر حجاب صحبت کردیم. در ادامه لازم به ذکر است کرامت زن در حکومت و گفتمان انقلاب اسلامی با جامعه غربی زمین تا آسمان متفاوت است و در حالی که غرب زنان را دستمایه پیشرفت صنعت مد و فشن و... قرار داده، در ایران روی زن به عنوان یک انسان تمدن ساز حساب باز می‌شود. نوع برخورد مردان یک جامعه با زنان آن تا حدی بیانگر تفاوت کرامت گذاری آن‌ها در جامعه نیز می‌باشد. زنان در جامعه غرب به نوعی ابزار هوسرانی مردان شده‌اند و تنها با عریان ساختن خود می‌توانند ابراز وجود کنند که این کاملا مخالف گفتمان امامین انقلاب است.

ضمن اینکه باید اضافه کنیم اینکه بعضی می‌گویند حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی است و زنان را محدود می‌کند هم سخن درستی نیست. اتفاقا حجاب امنیت و آرامش خاطر زنان را برای حضور در اجتماع تامین می‌کند. اما بدیهی است که به واسطه حجاب محدودیت‌هایی برای زنان اعمال می‌شود و مسلما نمی‌توانند آزادانه هر فعالیتی داشته باشند اما با یک بینش عالی می‌شود این محدودیت را برای احیای سلامت جامعه پذیرفت.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای خبر/

کد خبر: 1229407 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری