Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@19:06:11 GMT

وای فای و تلفن همراه از عوامل ناباروری مردان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۹۵۱۷

آفتاب‌‌نیوز :

نیما نریمانی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران روز یکشنبه افزود: شیوع ناباروری در دنیا به صورت میانگین ۱۵ درصد است که بر اساس مطالعات انجام گرفته در کشور ما این آمار ۱۷ تا ۲۴ درصد در زوجین اعلام شده است.

‌به گزارش انجمن جراحان فک و صورت ایران، وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و ۵۰ درصد مربوط به زنان است، گفت: مردان به دلیل محیط کاری آنها و برخی از شرایط در معرض عوامل خطر ناباروری قرار دارند از جمله انکه کار در محیطهای گرم، تماس با مواد شیمیایی، استنشاق گازهای سمی و غیره می تواند باعث ناباروری در مردان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: الگوی ناسالم زندگی می تواند باعث ناباروری شود به عنوان مثال روابط جنسی پرخطر به دلیل احتمال عفونتهای جنسی می تواند باعث ناباروری شود، همچنین استعمال سیگار، قلیان و مصرف مشروبات الکلی نیز در بروز ناباروری بسیار تاثیر گذار است.

نریمانی، چاقی را یکی از دیگر دلایل ابتلا به ناباروری برشمرد و اظهار داشت: به دلیل تغییر الگوی غذایی در جامعه چاقی رو به افزایش بوده و این مسئله هم در زنان و هم در مردان می تواند سبب افزایش ابتلا به ناباروری شود.

این متخصص اورولوژی خاطرنشان کرد: مردانی که تلفن همراه را در جیب شلوار قرارداده یا لب‌تاپ را روی پاهای آنها قرار می‌دهند احتمال ناباروری در آنها بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از ناباروری بسیار اهمیت دارد، گفت: هرچند امروزه در حوزه درمان ناباروری موفقیت‌های زیادی در جهان حاصل شده ولی نباید از پیشگیری از ناباروری و افزایش آگاهی مردم در زمینه علل ابتلا به ناباروری غافل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وای فای ناباروری ناباروری مردان ابتلا به ناباروری ناباروری شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، ثبت احوال کشور اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900249

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟