Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدینوسیله به اطلاع کلیه مشتریان محترم ونمایندگی‌های مجاز می‌رساند طرح مشارکت در تولید خودرو دنا پلاس اتوماتیک توربو شارژ از ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه مورخ ۹۸/۱۱/۱۴ و تا زمان تکمیل ظرفیت و به شرح جداول پیوست و با توضیحات ذیل ارائه می‌گردد.    زمان فعال سازی این بخشنامه ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه مورخ ۹۸/۱۱/۱۴
ورود دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک به بازار، بماند برای ۱۴۰۰ ایران‌خودرو هفته گذشته مشتریانشان را سورپرایز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک بعد گذشت چند سال از تولید دنا، بالاخره معرفی شد و سه‌شنبه هفته پیش شاهد اولین حضور این محصول در سایت فروش ایران خودرو بودیم.   مشتریان این شرکت هفته پیش در طرح پیش فروش دنا پلاس توربو شارژ دنده اتوماتیک ثبت نام کردند که موعد تحول آن برای یک سال و نیم آینده یعنی تابستان سال ۱۴۰۰ اعلام شده است. درست متوجه شدید؛ فعلا نباید چشم به راه این خودرو بمانیم چراکه حداقل تا یک سال و نیم بعد چشممان به حضور دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک در خیابان‌ها روشن نخواهد شد.

ایران خودرو در حالی از دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک رونمایی کرده، که این روز‌ها مشکلاتی برای تامین گیربکس اتوماتیک گریبان‌گیر این شرکت شده. مشکلی این شرکت را به طرح‌های تبدیل خودرو‌های دنده اتومات به دنده دستی واداشته است.   در همین یک ماه گذشته ایران خودرو که نتوانسته خودرو‌های پیش‌فروش شده دنده اتوماتیک را برای مشتریانش تکمیل کند، سراغ طرح تبدیل رفته و از آن‌ها خواسته به جای دنده اتومات، به دنده دستی رضایت دهند. حالا معلوم نیست این شرکت گیربکس اتوماتیک را برای دنا پلاس توربو شارژ از کجا تامین خواهد کرد. چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌های داخلی توانایی تولید چنین گیربکس‌هایی را ندارند.
قیمت دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک چقدر خواهد بود؟ سوالی که پس ذهن خریداران دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک باقی مانده، این است که قیمت این محصول نهایتا چقدر خواهد بود؟ ایران خودرو در طرح‌های پیش فروش قیمت نهایی خودرو را اعلام نمی‌کند و قیمت دقیق نهایتا در زمان تحویل خودرو و بر اساس قیمت روز بازار تعیین خواهد شد. با این وجود با یک سری حدس و گمان می‌توان تا حدودی حدس زد که قیمت دنا پلاس توربو شارژ کمتر از ۲۴۰ میلیون تومان نخواهد بود.

ایران خودرو عموما در طرح‌های پیش فروش، مبلغ پیش‌پرداخت را معادل نصف قیمت مصوب روز کارخانه در نظر می‌گیرد. برای مثال قیمت مصوب دنا پلاس برای کارخانه ۱۱۰ میلیون تومان است و ایران خودرو مبلغ پیش‌پرداخت برای این خودرو را نصف این رقم یعنی ۵۵ میلیون تومان اعلام کرده است. با همین نسبت می‌توان نتیجه گرفت وقتی ایران خودرو برای طرح مشارکت در تولید دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک، مبلغ ۸۰ میلیون تومان را به عنوان پیش پرداخت در نظر گرفته، یعنی قیمت مصوب کارخانه از نگاه ایران خودرو در حال حاضر ۱۶۰ میلیون تومان است.

انواع دنا در بازار عموما ۴۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شوند. با همین نسبت می‌توان نتیجه گرفت که اگر دنا پلاس توربو اتوماتیک این روز‌ها در بازار فروخته می‌شد، حدود ۲۴۰ میلیون تومان قیمت داشت. باید توجه داشته باشید که این برآورد‌ها مربوط به قیمت حال حاضر است و طبیعتا تا سال ۱۴۰۰ و زمان تحویل دنا پلاس توربو شارژ ممکن است کلی اتفاق در بازار رخ دهد.   دنا پلاس توربو شارژ چه مزیت‌هایی نسبت به دنا پلاس دارد؟ دنا پلاس توربو شارژ علاوه بر تغییرات ظاهری بدنه و طراحی داخل ماشین، مزایای دیگری هم نسبت به دنا پلاس دارد. از جمله ویژگی‌های متمایز موتور‌های توربو شارژ می‌توان به افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور، افزایش راندمان و بهره ‏وری سوخت و احتراق کامل‏تر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسبت به موتور معمولی اشاره کرد.   همچنین از جمله مشخصات متمایز محصول جدید ایران خودرو یعنی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک می‌توان به گیربکس شش سرعته اتوماتیک، استفاده از رینگ و تایر بزرگ‏تر (۱۶ R ۵۰ / ۲۰۵) و پنچ پیچ، طرح رینگ آلومینیومی جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیر پایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ، تغییر طرح سر دسته دنده و نصب موتور توربوشارژ اشاره کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دنا پلاس پیش فروش ایران خودرو دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک ایران خودرو میلیون تومان پیش فروش پیش پرداخت قیمت مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است؛ متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ماه) تا پایان زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا ثبت کنند.

فقط متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛ کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه‌ می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

کد خبر 846919 برچسب‌ها خبر مهم گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت+ جدول