Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دکتر مصطفی مومنی، رییس کانون زبان ایران، در مراسم افتتاحیۀ برگزاری آزمون تافل برگزاری این آزمون را گامی بزرگ در جهت پاسخگویی به نیاز مخاطبانِ کانون زبان دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی کانون زبان ایران، مومنی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهۀ مبارک فجر به خدمات آزمون این مجموعه اشاره و عنوان کرد: به لطف خداوند متعال حلقۀ خدمات آزمون کانون زبان ایران در حال کامل‌تر شدن است؛ پیش از این آزمون‌های and DALF DELF را در بخش فرانسه، DELE را در بخش اسپانیایی و همچنین برخی از آزمون‌های کمبریج را در کانون زبان برگزار کرده‌ایم و در حال حاضر شاهد راه‌اندازی آزمون بین‌المللی تافل در این مجموعۀ بزرگ آموزشی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: چندی پیش نیز دپارتمان زبان ایتالیایی در کانون زبان راه‌اندازی شد و انشاالله به زودی آزمون چلی (CELI) هم به جمع آزمون‌های این مجموعه اضافه خواهد شد، چرا که به لطف خدا در حال حاضر زبان‌های فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، عربی، روسی و ایتالیایی شانه به شانۀ زبان انگلیسی در حال تدریس است.
ایشان همچنین راه‌اندازی دپارتمان ترکی را از برنامه‌های در دست‌راه‌اندازی در کانون زبان عنوان کرد که قرار است در سال 99 محقق شود.
وی در خصوص محتوای کتب آموزشی کانون زبان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدرسان و کارکنان و همچنین مخاطبان کانون زبان، بازنگری و به روزرسانی محتوای آموزشی در حال تدریس در این مجموعه است که به همت معاونت پژوهشی در حال شکل‌گیری می‌باشد.
رییس کانون زبان ایران ضمن قدردانی از همۀ افرادی که برای راه‌اندازی مرکز برگزاری آزمون تافل تلاش کرده‌اند عنوان کرد:  از این پس در ایران تنها سه مرکز برگزار کنندۀ این آزمون خواهند بود و متقاضیان عزیز می‌توانند کانون زبان که یکی از پیشرفته‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مراکز در برگزاری این آزمون است را در سایت موسسۀ ETS انتخاب نمایند.
در این مراسم همچنین دکتر فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت زبان‌آموزی در کشور عنوان کرد: در کشور ما به عنوان کشوری که واجد یک تمدن عمیق فرهنگی است، زبان و زبان آموزی بیش از آن که یک تهدید به شمار آید یک فرصت است.
ایشان ادامه داد: نگاهِ بعضی اشخاص به آموزش زبان به مثابه یک تهدید است، در حالی که باید به زبان به عنوان سلاحی نگریسته شود که به واسطۀ آن کودکان و نوجوانان می‌توانند داشته‌های خود را به جهان معرفی و به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ عالم با جهانیان تعامل کنند.
نظری بیان کرد: تمرکز کانون زبان ایران بر همۀ زبان‌هاست و تنها بر یک زبان خاص معطوف نشده است، اما از آن‌جایی که تقاضای عموم نسبت به زبان انگلیسی بیشتر است، طبیعتا پاسخگویی کانون زبان نیز نسبت به این زبان و زبان‌آموزان آن بیشتر خواهد بود.
مدیر عامل کانون پرورش فکری به توسعه‌ای که در حوزۀ آموزش زبان‌های غیرانگلیسی در کانون زبان ایران اتفاق افتاده است اشاره کرد و افزود: در این مجموعۀ زبان‌های دیگر نیز پا‌به‌پای زبان انگلیسی و نزدیک به این زبان از حیث توسعۀ زبان‌آموزی در حال شکل‌گیری و رشد هستند. هر زبانی که انسان فرا می‌گیرد دری به سمت افق‌های تازه به روی او می‌گشاید و افرادی که زبان‌های بیشتری می‌دانند به افق‌های بیشتری چشم گشوده‌اند.
وی در خصوص اهمیت زبان فارسی عنوان کرد: زبان مادری ما و زبان مرتبط با فرهنگ ما، زبان فارسی است. در واقع فارسی، زبان اول جهان تشیع و زبان دوم جهان اسلام است. نظام فکری و باورهای ما در این نظام طراحی شده و در این شالوده شکل گرفته است، اگر ما در توسعۀ زبان‌ها با توجه به مکتب و معیار فرهنگی اسلامی خود کوشا باشیم نه تنها ضرر نکرده‌ایم بلکه در آینده منافع کثیری را نیز به دست خواهیم آورد.
نظری در بخش پایانی سخنانش ضمن قدردانی از همۀ دست اندرکاران راه‌اندازی این آزمون، خاطر نشان کرد: اقدامات خوب و شایسته‌ای در کانون زبان ایران در حال تحقق است که نوید آینده‌ای بهتر را می‌دهد تا با اشتیاق و انگیزه به سمت آینده حرکت نماییم.
گفتنی است، مراسم افتتاحیۀ برگزاری آزمون‌ اینترنتی تافل (آی بی تی) در کانون زبان ایران همزمان با 12 بهمن‌ماه در مرکز آموزشی شهرک غرب با حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری، رییس کانون زبان، معاونین کانون زبان، نماینده محترم سازمان سنجش و آموزش کشور و جمعی از مدیران ارشد کانون پرورش فکری و کانون زبان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: راه اندازی آزمون تافل کانون زبان ایران کانون پرورش فکری برگزاری آزمون زبان انگلیسی آزمون تافل راه اندازی زبان آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: کارت هوشمند «نسک» که امسال برای نخستین بار راه اندازی شده، این امکان را برای همه زائران فراهم می‌کند که بدون مشکلی در مشاعر مقدسه تردد کنند و از مزایا و خدمات آن بهره مند شود.

بر اساس این گزارش، «نسک»، یک کارت هوشمند رسمی است که زائران عادی را از زائران بدون مجوز در مشاعر مقدسه متمایز می‌کند و همچنین، یک اپلیکیشن جامع و یکپارچه است که به دارنده آن امکان ثبت اطلاعات شخصی، سلامتی و اطلاعات مهم را می‌دهد.

این کارت پس از صدور روادید برای زائران خارج از کشور از طریق دفاتر و کارگزاران حج به آنها تحویل داده می‌شود.

در همین راستا، وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: این کارت هوشمند این امکان را فراهم می‌آورد که خدمات ارائه شده به حجاج از سوی شرکت‌ها، کاروان‌های حج و هتل‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و همچنین، زائران بیت الله الحرام از طریق این کارت هوشمند می‌توانند شکایات و نظرات خود را مطرح کنند.

همچنین، این کارت هوشمند حرکت حجاج را در مشاعر مقدسه روان و تسهیل می‌کند، علاوه بر این که آنها را قادر می‌سازد تا پیام‌های مهم را دریافت کنند و از گروه بندی حرکت حجاج در مشاعر مقدسه مطلع شوند.

خالد فیصل، امیر منطقه مکه اعلام کرد که زائران بدون کارت هوشمند نسک نمی‌توانند وارد مکه شوند.

توفیق ربیعه، وزیر حج و عمره عربستان نیز اعلام کرد: امسال تردد زائران حج در شهرهای زیارتی با کارت هوشمند نسک امکان پذیر است.

یادآوری می‌شود، اعزام نخستین گروه زائران خارجی حج از ۱۱ می (۲ ذی القعده - ۲۲ اردیبهشت) آغاز می‌شود. با این وجود، نیروهای امنیتی یک هفته زودتر نسبت به سال‌های گذشته از ورود افراد بدون مجوز به مکه ممانعت می‌کنند. وزارت حج عربستان هم اعلام کرده است که ورود غیرقانونی به مکه جریمه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • آیلتس چیست؟
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • بسیج‌ سازندگی در عرصه‌های مورد نیاز کشور خوش درخشیده است
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • سردار آزمون بازی بزرگ ایتالیا را از دست داد؟
  • فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد/ نگران جام جهانی هستیم