Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر غربالگری و مراقبت بهداشتی در تمامی مرز‌های زمینی و هوایی خراسان رضوی انجام می‌شود و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.   او در حاشیه بازدید از پایگاه مراقبت بهداشتی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد که به‌ همراه معاون بهداشتی و جمعی از مدیران این حوزه انجام شد، با اشاره به هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع ویروس کرونا گفت: تمامی تیم‌های بهداشتی برای کنترل این بیماری در مناطق مرزی خراسان رضوی در آمادگی کامل هستند و به‌شکل مطلوبی غربالگری‌ها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به لحاظ اهمیت و مراقبت بیشتر، مبادی ورودی بین‌المللی مشهد با حساسیت بیشتر توسط تیم کارشناسان بهداشتی و آزمایشگاهی کنترل می‌شوند.
بحرینی با بیان اینکه موارد ابتلا به کرونا ویروس جدید در چندین کشور مشاهده شده و بیشتر موارد در کشور چین بوده است، افزود: در حال حاضر در هر کشوری نظام مراقبت بیماری‌های آن کشور براساس پروتکل علمی برخورد با طغیان‌ها، اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها در جهت کنترل این بیماری اقدامات در حال انجام است.
او تصریح کرد: با شناسایی احتمالی هر مورد مشکوک به بیماری و یا افراد دارای علائم، فرد مورد نظر تحت تدابیر بهداشتی خاص قرار می‌گیرد و بررسی‌ها و درمان‌های لازم صورت می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این اصل نه فقط برای این ویروس و این بیماری، بلکه سال‌های سال است در کشور برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر به‌ ویژه بیماری‌های نو پدید جریان دارد، چنان چه در ایام اربعین حسینی، ورود اتباع از مرز‌های شرقی و غربی و در دیگر روز‌های سال حسب مورد و هشدار‌ها تحت مراقبت قرار می‌گیرند.
بحرینی افزود: نظام آزمایشگاهی کشور به‌صورت فعال هرگونه نمونه به‌دست آمده آزمایشگاهی از طریق واحد‌های بهداشتی درمانی را بلافاصله مورد سنجش قرار می‌دهد و نتایج آن برای اقدامات بعدی به مراجع مرتبط ارسال می‌شود، این اقدامات براساس پروتکل‌های فنی و علمی است و ساختار بیماریابی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کشور در منطقه خاورمیانه شرایط مطلوبی دارد.
او ادامه داد: تمام این موارد به معنی آمادگی ساختار سلامت کشور برای پیشگیری از طغیان هرگونه بیماری است اما احتیاط لازم برای پیشگیری، نیاز به خودمراقبتی و توجه به اصول بهداشت فردی و عمومی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیشگیری از کرونا ویروس جدید همانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی مجاری تنفسی بسیار ساده بوده و شامل شستشوی مکرر دست و صورت با شوینده‌های مناسب، عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از دست دادن و روبوسی و در آغوش کشیدن است.   انتهای پیام//ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت کشور مرزهای خراسان رضوی برای پیشگیری خراسان رضوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل و پاسداشت مقام معلم در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این همایش بزرگترین و محوری‌ترین همایش هفته معلم است که در مشهد در حال برگزاری است.   سید امیر شوشتری افزود: در خراسان رضوی معلمان بسیاری داشتیم که در حوزه‌های مختلف تدریس و پروژهش، مقام‌های کشوری کسب کرده بودند و در این مراسم از آنها تجلیل می‌شود.   وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در یک سال گذشته توانستیم در حوزه ساخت کلاس‌های درس، کمک‌های خیرین را از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد برسانیم، اگرچه که هنوز در این امر باید اقدامات زیادی انجام شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل و پاسداشت مقام معلم در مشهد
  • احداث ترمینال بار هوایی در دستور کار در فرودگاه گناباد قرار گرفت
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل