Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویا سرایی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود «کنسرتینو شماره دو برای سنتور و ارکستر سمفونیک» را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، این نوازنده، آهنگساز و عضو هیات علمی دانشکده هنر در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود، «کنسرتینو شماره دو برای سنتور و ارکستر سمفونیک» را توسط نشر «شیدریکوردز» در مارکت بین‌المللی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرایی درباره‌ی این اثر موسیقایی بیان کرد: این اثر بر اساس چهارمضراب استاد حمید متبسم و با اجازه این هنرمند برای سنتور به شکل تک‌نوازی و ارکستر سمفونیک به عنوان سازهای همراهی‌کننده ساخته و ضبط شده است.

کنسترینوی شماره ۲ برای سنتور و ارکستر نگاهی به مایه راست پنجگاه، مایه اصلی قطعه دارد و در عین حال از سیستم‌های مختلف هارمونیکی نظیر«تونال»، «زوج» و «قرن بیستم» نیز در آن استفاده شده است. کادانس این کنسرتینو به شکل آوازی در مایه راست پنجگاه است و قبل از قسمت راک نواخته شده است.

وی افزود: انگیزه من برای این قطعه گسترش رپرتوار موسیقی ایرانی در شکل بین‌المللی است. موضوعی که متاسفانه همچنان قابل مشاهده بوده و هست، کمبود آثار تک‌نوازی برای سازهای ایرانی و همراهی ارکستر است. به عبارتی آثاری که بر اساس تک نوازی موسیقی ایرانی و در عین حال با شکل و بافت بین‌المللی باشد.

کنسرتینو یا کنسرتوی کوچک، قطعه‌ای برای یک ساز تکنواز و ارکستر است؛ ضمن اینکه تاکنون هنرمندانی از جمله اردوان کامکار، حسین دهلوی، فرامرزپایور و پرویز مشکاتیان قطعاتی را برای سنتور و ارکستر سمفونیک ضبط و منتشر کرده‌اند.

پویا سرایی چندی پیش نیز اثر «کنسرتینو شماره یک برای دو سنتور و ارکستر سمفونیک» را توسط نشر «استرن وسترن میوزیک» به صورت بین‌المللی منتشر کرد.

این هنرمند از سال ۹۴ در زمان مدیریت هنری علی رهبری در ارکستر سمفونیک تهران در فهرست آهنگسازان ارکستر سمفونیک معرفی شده به کمپانی «ناکسوس» قرار گرفت. وی همچنین در دو مجموعه صوتی و تصویری از گروه «شیلر» سنتور نواخته که این آثار به تازگی از لیبل سونی در سراسر جهان عرضه شده بود.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پویا سرایی بین المللی تک نوازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به مناسبت شهادت آیت الله مرتضی مطهری در دوازده اردیبهشت ماه، تصویری از وی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: دکتر طهرانچی روز معلم را تبریک گفت

منبع: جماران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229192 برچسب‌ها فعالیت فرهنگی

دیگر خبرها

  • انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد