Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اخذ ویزای توریستی کانادا و سفر به این کشور، رویای بسیاری از اهالی گردشگری محسوب می‌شود، اما برخی محدودیت‌ها همچون نبود ارتباط مستقیم کنسولی بین ایران و کانادا، مسیر دریافت ویزای این کشور را پیچیده کرده است. با این حال متقاضیان سفر به کانادا می‌توانند با یک انتخاب درست، این مسیر پیچیده را به سادگی طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمان مویدی بنیانگذار شرکت مانامهاجرت، در گفتگو با خبرآنلاین، نکات مهمی درباره دریافت ویزای توریستی کانادا بیان کرده است که آگاهی از این نکات، شما را در انتخاب مسیر درست برای دریافت ویزا و سفر به این کشور رویایی، یاری خواهد کرد. لازم به ذکر است که شرکت مانامهاجرت، از شرکت‌های معتبر و باسابقه در حوزه‌های گردشگری، ویزا و مهاجرت به شمار می‌رود و خدمات جامع و متنوعی در این خصوص به متقاضیان ارائه می‌کند.

ویزای توریستی؛ کاربردی‌ترین ویزای کانادا

ایمان مویدی با بیان این که یکی از کاربردی‌ترین ویزاها برای سفر به کاناد، ویزای توریستی است، می گوید: «ویزای توریستی فرصتی پنج ساله برای رفت و آمد به کانادا را فراهم می‌کند. شما با دریافت این ویزا می‌توانید به دفعات به این کشور سفر کنید تا با شرایط تحصیل یا اقامت در این کشور از نزدیک آشنا شوید.»

ویزای توریستی کانادا همانند ویزای توریستی بسیاری از کشورهای دیگر شامل دو نوع ویزای سینگل و ویزای مولتیپل است. نوع سوم ویزای توریستی که مختص کشور کانادا است «سوپر ویزا» نام دارد.

ویزای سینگل یا یک بار ورود

دارنده این ویزا در طول زمانی که ویزایش معتبر است می‌تواند فقط یک بار وارد کانادا شود. این ویزا معمولا برای افرادی صادر می شود که برای هدف خاصی که زمان مشخصی دارد قصد دارند به کانادا سفر کنند. به عنوان نمونه اگر شما می‌خواهید برای تماشای یک رویداد ورزشی در کانادا درخواست ویزا کنید یا قصد دارید که در یک کنفرانس علمی شرکت کنید، قاعدتا به شما ویزای سینگل داده می شود. البته مدیرعامل شرکت مانامهاجرت می‌گوید: «در حال حاضر به دلیل سیاست‌های مهاجرتی دولت کانادا که به دنبال جذب گردشگر است، کلیه متقاضیان ویزای توریستی کانادا ویزای مولتیپل دریافت می کنند.»

ویزای مولتیپل یا چند بار ورود

دارنده این ویزا در طول زمانی که ویزایش معتبر است می تواند به دفعات وارد کشور شود اما قبل از تاریخ انقضای ویزا باید کانادا را ترک کند و طول اقامت او در هر سفر نباید بیشتر از شش ماه باشد.

سوپر ویزا

به گفته ایمان مویدی سوپرویزای کانادا دو مزیت عمده نسبت به ویزای مولتیپل دارد: یکی این که ده ساله است و دوم این که دارنده آن می تواند به مدت ۲ سال بدون وقفه در کانادا بماند.

برای دریافت سوپرویزای کانادا باید فرزند یا نوه متقاضی دارای اقامت دائم این کشور باشد یا شهروند کانادا باشد. این فرد باید حداقل ۱۸ ساله باشد و با تنظیم دعوتنامه نشان بدهد که علاقمند و دارای تمکن مالی برای میزبانی از مدعو خود است.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

در حال حاضر مدت اعتبار اغلب ویزاهای سینگل ۶ ماهه است و ویزاهای مالتیپل به مدت حداکثر ۱۰ سال اعتبار دارند. البته دقیق‌تر آن است که بگوییم ویزای مالتیپل، تا زمان انقضای گذرنامه اعتبار دارد.

گذرنامه بسیاری از کشورها ده ساله است. اما چون اعتبار گذرنامه ایران ۵ سال است، حداکثر زمان ویزای مولتیپل کانادا ۵ ساله می‌شود. به همین دلیل ویزای توریستی این کشور به ویزای پنج ساله کانادا مشهور شده است.

نوع و مدت ویزای توریستی چگونه تعیین می شود؟

بر خلاف تصور رایج، افسر بررسی‌کننده پرونده، فقط «نوع» ویزای توریستی (سینگل یا مالتیپل) را مشخص می کند و افسر مرزی است که از نظر قانونی می‌تواند «مدت» ویزای توریستی را تعیین کند.

شما هنگامی که وارد کانادا می‌شوید، افسر اداره مهاجرت در فرودگاه، گذرنامه و ویزای شما را بررسی می‌کند و این اختیار را دارد که زمان آن را به کمتر از زمان درج شده در ویزای شما کاهش دهد. البته این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

ایمان مویدی در انتها به مسافران کانادا توصیه می‌کند که قبل از ورود به این کشور برای پاسخ به سوالات احتمالی افسر مرزی از جمله محل اقامت، دلیل سفر و سوالات ساده‌ای از این دست آمادگی داشته باشند. چون پاسخ نامناسب به این سوالات ممکن است روند ورود به خاک کانادا را دچار مشکل کند.

2121

کد خبر 1347823

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)

پرنده هواتزین که به عنوان پرنده خزنده، مرغ بدبو، پرنده اسکنک و یا قرقاول کانجه هم شناخته می شود گونه ای از پرندگان استوایی است که در جنگل های ساحلی، باتلاق ها و صحرا های آمازون و حوضه های اورینوکو یافت می شود.

حال شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این پرندگان حوضه آمازون یک برگ خوار هستند که بوی کود گاوی تازه و یا یونجه خوشبو می دهند چرا که رژیم غذایی غیرمعمول دارند. این پرندگان 65 سانتی‌ متر قد و گردنی دراز و سری کوچک دارند.

به گزارش هپی پت، در میان پرندگان و حیوانات آمازون قدیمی‌ ترین گونهٔ پرنده‌ ای هستند که هنوز هم بر روی کره زمین زندگی می‌ کنند. جالب است که بدانید این پرندگان از اقوام دایناسور های پرنده هستند که در زمان دایناسور ها منقرض شده اند.

این موضوع را هم باید افزود که آن ها به ویژه در روز های اولیه زندگی خود نمی توانند به خوبی پرواز کنند. جوجه های آن ها نیز تا 60 الی 70 روز پس از تولد قادر به پرواز نیستند که این مدت زمان طولانی است و آن ها را در برابر شکارچیان آسیب پذیر می کند.

غذای اصلی هواتزین چیست؟

این پرندگان یکی از تنها پرندگان عمدتاً گیاه خوار در جهان هستند که به ندرت طعمه حشرات را می گیرند و بیشتر وقت خود را صرف چیدن و خوردن برگ های آبدار از گیاهان کنار دریاچه می کنند. این پرندگان قبل از قورت دادن برگ ها را می جوند.

نکته جالب در مورد این پرندگان، این است که دستگاه گوارشی آن ها همانند گاو ها است. هم چنین آن ها همانند گاو ها از باکتری ها برای کمک به هضم مواد گیاهی مصرفی خود استفاده می کنند.

زیستگاه این پرنده کجاست؟

این پرندگان که به اندازه مرغ هستند در باتلاق های آمریکای جنوبی عمدتاً در حوضه رودخانه های آمازون و اورینوکو زندگی می کنند. بهتر است که بدانید این پرندگان دارای دو چنگال بزرگ در هر طرف بال خود هستند که این ویژگی ها باعث شده است تا برخی از دانشمندان این گونه را با فسیل آرکئوپتریکس دوران دایناسور ها مرتبط کنند.

هواتزین چگونه از خود محافظت می کند؟

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این پرندگان یک پنجه بزرگ در انتهای بال های خود دارند که از آن برای محافظت از خود استفاده می کنند.

طول عمر این پرندگان چقدر است؟

این پرندگان در طبیعت به طور میانگین حدود 14 الی 15 سال عمر می کنند. البته این موضوع را هم باید افزود که اگر در اسارت باشند و یا توسط انسان ها نگهداری شوند، می توانند تا 29 الی 30 سال هم زنده بمانند.

آیا هواتزین در حال انقراض هستند؟

این پرندگان در حال انقراض نیستند و از آن ها محافظت می شود. حال این موضوع را هم باید افزود که Hoatzin تنها گونه زنده از خانواده (Opisthocomidae) و تنها پرنده در راسته (Opisthocomiformes) است. این بدان معنی است که این پرندگان هیچ خویشاوند نزدیکی ندارند که منقرض نشده باشد. هم چنین سابقه فسیلی این خانواده نشان می دهد که آن ها به طور گسترده در سراسر جهان توزیع شده اند.

سوالات متداول هواتزین چیست؟

مرغ بدبو یا همان هواتزین (Hoatzin) پرنده‌ ای کاکل‌ دار بومی آمریکایی جنوبی است.

هواتزین در کجا زندگی می کنند؟

این پرندگان در باتلاق های آمریکای جنوبی، عمدتاً در حوضه رودخانه های اورینوکو و آمازون زندگی می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید