Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@10:00:29 GMT

همایش «عهدواره پیشرفت منطقه‌ای» فارس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۰۴۶۳

همایش «عهدواره پیشرفت منطقه‌ای» فارس برگزار شد

گروه اجتماعی ـ همایش «عهدواره پیشرفت منطقه‌ای» با محوریت فارس طلایه‌دار فرهنگ، در مسیر پیشرفت در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از واحد ارتباطات و رسانه نهضت اجتماعی جوانان فارس، همایش «عهدواره پیشرفت منطقه‌ای» با محوریت «فارس طلایه‌دار فرهنگ، در مسیر پیشرفت» و با موضوع ارائه الگوهای موفق عرصه‌های اجتماعی و با حضور جوانان و فعالان اجتماعی استان امروز، 13 بهمن‌ماه در شیراز برگزار شد و 11 الگوی برتر اجتماعی به ارانه الگوهای خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود جوانان مومن به‌صورت جهادی مشکلات کشور را حل خواهد کرد
آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این همایش ضمن اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آن سال‌ها، هنگامی که جوان‌ها سخن از سرنگونی شاه و رژیم طاغوت می‌گفتند، این حرف از جانب برخی بزرگترها غیرقابل باور به نظر می‌رسید.
وی افزود: چند سال بعد که جنگ به ما تحمیل شد و جوانان وارد عرصه دفاع از کشور شدند، بسیاری از عملیات‌ها و اقداماتی که در طول جنگ صورت می‌گرفت و جوانان محور آن بودند، حتی از جانب برخی فرماندهان شگفت‌انگیز و غیر قابل باور بود اما همه این اقدامات به صورت معجزه‌آسایی به وقوع پیوست چون جوانان با ایمان پای کار بودند.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: امروز نیز در هر عرصه‌ای که جوانانِ با ایمان، به صورت جهادی وارد عرصه شوند مشکلات کشور حل خواهد شد.
سجاد جباری، دبیر مرکز نهضت اجتماعی جوانان فارس نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: این نهضت پنجره‌ای از فرصت را در اختیار جوانان قرار داده که می‌تواند سکوی پرشی برای پیشرفت و توسعه کشور در گام دوم انقلاب به وجود آورد.
وی با بیان اینکه حل مسائل مردمی به یک نهضت اجتماعی نیاز دارد، افزود: نهضت اجتماعی جوانان یک جنبش مردمی با رویکرد مسئله محور است و بازتعریف مدلی منطبق بر فعال کردن لایه‌هایی از فعالان اجتماعی برای ایجاد حلقه اتصال میان مردم و حاکمیت است و در تلاش است تا فعالان اجتماعی را پای کار حل مسائل مردم بیاورد و میدانی جدید برای حرکت‌های مردمی ایجاد کند.
به گفته دبیر همایش عهدواره پیشرفت منطقه‌ای فارس، با شناسایی و انسجام فعالان اجتماعی به دنبال اثرگذاری بالای آن‌ها در صورت مدل‌سازی و تکثیر است.
جباری، «کسب و کار و کارآفرینی و رفاه اقتصادی»، «نشاط و تفریح»، «مطالبه‌گری»، «سلامت»، «محیط زیست»، «آموزش و فناوری»، «ورزش» و «گردشگری» را 8 عرصه برای شروع شناسایی و شبکه‌سازی فعالان اجتماعی تاکنون در این نهضت ذکر کرد و گفت: «عهدواره پیشرفت منطقه‌ای» محملی برای شناسایی و البته معرفی الگوهای موفق فعال در حوزه‌های هشت گانه فعالیت‌های اجتماعی پدید آورده است.
وی ادامه داد: در همایش «عهدواره پیشرفت منطقه‌ای» که با حضور فعالان اجتماعی و با ارائه مدل‌هایی از فعالیت‌های موفق اجتماعی برگزار شد، نهضت اجتماعی سعی در معرفی فعالیت‌های اثرگذاری دارد که دارای سه ویژگی مهم مردمی بودن، دارای خلاقیت بودن و داشتن قابلیت مدل‌سازی و تکثیر باشند.

تشكیل شبكه فعالان اجتماعی
دبیر مرکز نهضت اجتماعی جوانان فارس با بیان اینکه شبکه‌ای از فعالان اجتماعی حول هسته‌ای از جامعه نخبگان اجتماعی شکل گرفته و میزان افراد عضو این مجموعه‌ها در حال افزایش است، گفت: با توجه به منطقه‌ای بودن فعالیت‌های این نهضت، شناسایی مسائل مبتلابه هر منطقه، بر خلاف روندهای رایج در دیوانسالاری، از خود منطقه اتفاق افتاده و خود مردم همان منطقه برای حل مسئله محلی خود بسیج می‌شوند.
جباری بیان کرد: باید امیدوار بود که در مسیر تحقق گام دوم انقلاب که محور آن را جوانان و فعالیت‌های ایشان تشکیل می‌دهند، نهضت اجتماعی جوانان برای حل مسائل مردم، نفسی تازه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي همايش عهدواره پيشرفت منطقه اي عهدواره پیشرفت منطقه ای فعالان اجتماعی حل مسائل مردم برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان