Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه گلایه‌های بسیاری از عملکرد مجلس دهم وجود دارد، گفت: اولویت‌‌های کشور در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی آن‌گونه که سزاوار بود مورد توجه قرار نگرفت و حتی در بُعد قانون‌گذاری ضعف‌های مشهودی در مجلس دهم وجود دارد.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: متأسفانه مجلس دهم در زمره مجالس ضعیف بعد از انقلاب محسوب می‌شود و نتوانسته پاسخگوی نیازهای کشور و انتظارات مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گلایه‌های بسیاری از عملکرد مجلس دهم وجود دارد، گفت: اولویت‌‌های کشور در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی آن‌گونه که سزاوار بود مورد توجه قرار نگرفت و حتی در بُعد قانون‌گذاری ضعف‌های مشهودی در مجلس دهم وجود دارد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی یکی دیگر از ضعف‌های مجلس دهم را ضعف در امور نظارتی عنوان کرد و گفت: یکی از کارهای مهم نمایندگان مجلس، نظارت بر عملکرد رئیس‌جمهور، وزراء و مدیران ارشد نظام است که در این زمینه اشکالات متعددی نسبت به مجلس دهم وارد است.

حسینی ادامه داد: در مشکلات معیشتی مردم و گرفتاری‌های اقتصادی جامعه هر چند که دولت باید جوابگو باشد، ولی مجلس هم بی‌تأثیر نیست، اگر اکثریت نمایندگان به وظیفه نظارتی خود درست عمل می‌کردند شرایط کشور از وضع موجود بهتر می‌شد.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه نخبگان، مردم و خواص جامعه در مجموع از عملکرد مجلس دهم راضی نیستند، یادآور شد: یکی از دلایل این عدم رضایت به این موضوع باز می‌گردد که  تعدادی از نمایندگان فعلی از اهلیت و شایستگی لازم برخوردار نیستند؛ در حالی‌که از منظر امام خمینی(ره) نمایندگان باید عصاره فضائل ملت باشند، اما حالا بیش از 80 نفر از آنان  رد صلاحیت شده‌اند؛ این مسئله بیانگر این است که بخشی از نمایندگان به‌جای اینکه به فکر منافع مردم باشند، به‌دنبال منافع فردی و شخصی خودشان بودند و چون از برخی امتیازات بهره‌مند شدند، به درستی به وظایف نظارتی خود عمل نکردند.

به گفته وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ عده‌ای از نمایندگان فعلی مجلس به دلیل نگاه باندی و جناحی، از بیان ضعف‌های دولت در مجلس و مؤاخذه وزرای ناکارآمد خودداری کردند و به‌عنوان وکیل‌الدوله معروف شدند.

وی با تأکید بر این مطلب که مردم کلان‌شهرها به‌ ویژه تهران در ماه‌های پایانی مجلس دهم هنوز برخی از نمایندگان را نمی‌شناسند، گفت: امیدوارم که مردم در دوم اسفندماه بررسی و دقت بیشتری به خرج دهند و با در نظر گرفتن سوابق افراد و جریانات سیاسی رأی دهند تا مانند چهار سال گذشته بدون شناخت کافر به لیستی رأی ندهند که توسط اصلاح‌طلبان و «تَکرار» گفتن‌های یک فرد بسته شده است.

حسینی ادامه داد: برخی از نمایندگان فعلی نه ایده و برنامه‌ای دارند و نه از نقش‌آفرینی مؤثری برخوردار هستند و در ارائه راهکارهای مفید علمی و عملی برای اصلاح ساختارهای مالیاتی، بانکی، حقوق‌های نجومی و کاهش فاصله طبقاتی توفیق چندانی نداشتند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تأکید کرد: البته در  مجلس فعلی نمایندگان متعهد و انقلابی هم حضور دارند، اما اکثریت را به خود اختصاص نداده‌اند و گاهی اوقات نمی‌توانند نظرشان را پیش ببرند؛ چون لیست امید و برخی هم به اسم مستقلین با یکدیگر هماهنگ و مانع اعمال نظر نیروهای متعهد و انقلابی می‌شوند که نمونه آن تصویب دو لایحه پالرمو و CFT در مجلس است که برخلاف مصالح ملی بود و مورد تأیید شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت قرار نگرفت.

به گفته عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی؛ مجلس دهم به دلیل کارنامه‌ غیر قابل قبول در جایگاه واقعی خود و در رأس امور قرار نگرفت.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس دهم سیدمحمد حسینی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عملکرد مجلس دهم مجلس دهم وجود نمایندگان فعلی برخی از نمایندگان قرار نگرفت عضو شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور

سید علی یزدی خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدیدی کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی

وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۸ هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استان های تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنجگانه ... ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

tags # مجلس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند