Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:38:55 GMT

نقش دستکش و سفره یکبار مصرف شیک در میهمانی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۰۸۰۴

نقش دستکش و سفره یکبار مصرف شیک در میهمانی‌ها

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از رسوم زیبای فرهنگ ما ایرانی‌ها، مهمانی گرفتن و مهمانی دادن است. این میهمانی دادن‌ها در برخی موارد به سمت چشم و همچشمی و تجملی شدن رفته و باعث کمرنگ شدن فرهنگ میهمانی گرفتن شده‌است. اما همچنان از طرف بسیاری از خانواده‌های ایرانی میهمانی برگزار کردن به عنوان یک سنت دیرینه مخصوصاً در برخی از ایام مثل عید به عنوان یک رسم پرطرفدار پابرجا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ی که اینجا وجود دارد این است که دیگر مثل سابق خانواده‌ها همه‌ی وسایل مورد نیاز خود را خریداری و انبار نمی‌کنند بلکه در زمان‌های مورد نیاز سعی می‌کنند از گزینه‌های جایگزین و مناسب استفاده کنند. ۳۰ سال پیش موقعی که برای آشپرخانه وسایل خریداری می‌شد، چندین دست بشقاب و چنگال و غیره برای روزهای میهمانی بودکه هم بار هزینه‌ای داشت و هم اینکه احتمال داشت با آمدن تکنولوژی یا مد جدید آن وسایل دیگر کاربردی نباشند. برای همین این فرهنگ کم کم جایِ خود را به راه‌حل‌های سریع و ارزان داد. یکی از این راه‌حل‌ها استفاده از وسایل یکبار مصرف شیک و مجلل است که باتوجه به تنوع نیاز و سلیقه مشتری در انواع و مدل‌های مختلف تولید و در بازار عرضه می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین وسایلی که در زمان میهمانی که نیاز است تهیه سفره یکبار مصرف شیک و مجلس و همچنین دستکش یکبار مصرف است.

سفره یکبار مصرف شیک و مجلل

از مواردی که در آداب و رسوم برگزاری میهمانی‌های ایرانی‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از سفره‌های غنی و رنگارنگی است که تزئین می‌شود. باتوجه به نکاتی که در بالا گفته شد و تغییر فرهنگ ایرانی‌ها (از دور سفره نشستن به دور میز جمع شدن و مصرف گرایی) استفاده از سفره‌های یکبار مصرف شیک دیگر به یک امر ضروری تبدیل شد و باتوجه به فرهنگ میهمان نوازی و همچنین افزایش فرهنگ مصرف گرایی و چشم و همچشمی، انتخاب یک سفره یکبار مصرف شیک برای میهمانی‌ها که کل فضای میهمانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد نقش بسیار مهمی در زیبایی کل چیدمان و تزئین سفره مراسم خواهد داشت.

ارتباط سفره یکبار مصرف شیک با اشتها

از نظر روانشناسی رنگ تأثیر مهمی در باز و یا کور کردن اشتها دارد مثلاً رنگ‌های تیره مانند خاکستری، قهوه‌ای یا سیاه باعث کوری اشتها می‌شوند چون دیدن رنگ تیره، احساس سوختگی غذا یا نان‌های قدیمی را در ذهن افراد تصویر سازی می‌کند. در مقابل رنگ زرد بیشتر افراد را خوشحال می‌کند این رنگی شاداب است که در بیشتر محیط‌های اطراف قابل توجه است. وقتی مردم خوشحال هستند، بیشتر از زمانی که احساس ناراحتی می‌کنند احساس آرامش می‌کنند درنتیجه غذای بیشتری می‌خورند. رنگ بعدی، نارنجی است که مغز را تحریک می‌کند، که با افزایش فعالیت‌های ذهنی غالباً احساس گرسنگی را تحریک می‌کند. نارنجی از رنگ‌هایی است که باعث می‌شود افراد احساس راحتی و آرامش کنند. در نهایت رنگ قرمز، که فشار خون و ضربان قلب افراد را بالا می‌برد و باعث بروز گرسنگی می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از رستوران‌ها تصمیم می‌گیرند که روی میزها سفره‌های یکبار مصرف شیک قرمز رنگ یا پارچه‌های قرمز روی دیوارهای آن داشته باشند. قرمز رنگی عالی برای رنگ آمیزی اتاقی است که در آن مواد غذایی به فروش می‌رسد. پس خیلی مهم است که در انتخاب سفره یکبار مصرف یا هر نوع سفره‌ای به رنگ آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و بتوانیم یک سفره یکبار مصرف شیک و مناسب میهمانی خود انتخاب کنیم.

کاربرد سفره‌های یکبار مصرف مجلسی و شیک

سفره‌های یکبار مصرف شیک در بسیاری از مکان‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. یکی از پرکاربردترین مکان‌هایی که در بالا هم گفته شد در میزغذاخوری خانه‌ها در مراسم‌ها و میهمانی‌هاست. مورد دیگر که مربوط به بخش اولی نیز است استفاده از سفره‌های یکبار مصرف شیک در رستوران‌ها، سفره‌خانه‌های شیک، تالارها و کافه‌هاست. استفاده از این سفره‌های شیک طبق بحث روانشناسی رنگی که بیان شد موجب رضایت و آرامش مشتریان می‌شود. حتی سفره‌های یکبار مصرف شیک می‌توانند بهترین جایگزین برای رومیزی‌ها در رستوران‌های شلوغ و پر تردد باشند. البته ناگفته نماند که از سفره‌های یکبار مصرف در بسیاری از مکان‌های دیگر نیز می‌توان استفاده کرد. بخاطر راحتی حمل، دوام وآسانی مصرفی که این نوع سفره‌ها دارند در سفر و طبیعت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نهایت، یکی از چالش‌هایی که مخصوصاً خانواده‌هایی که بچه کوچک دارند با آن مواجه هستند بحث کثیف کردن خانه توسط بچه‌ها به هنگام غذا و بازی است. سفره‌های یکبار مصرف بهترین انتخاب برای این خانواده‌ها است.

دستکش یکبار مصرف

با گسترش روزافزون حساسیت‌ها در مورد رعایت بهداشت در عرصه‌های مختلف، دستکش‌های یکبار مصرف هم به سبد خرید بسیاری از افراد راه پیدا کرده‌اند. موردی که اتفاقاً دیگر به‌سختی می‌توان آن را کنار گذاشت. زیرا جدا از کلیدی بودن آن برای حفظ و رعایت بهداشت و سلامت، به یک عادت و سنت در استفاده افراد تبدیل شده است. دکترها، مهندس‌ها، آشپزها، قنادان، عطاران و بسیاری از اقشار گوناگون دیگر، برای برطرف کردن نیازهایی مانند عدم تماس دست با مواد غذایی، حفاظت از دست‌ها هنگام تماس با عناصر خطرناک و … نیازمند استفاده از دستکش یکبار مصرف هستند. همچنین خانه‌داران، به دلیل وجود باکتری سالمونلا در مواد غذایی خام مانند گوشت و مرغ در معرض خطر هستند.

کاربرد دستکش یکبار مصرف در میهمانی

استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف در بسیاری از مصارف خانگی و بهداشتی یک نیاز اجتناب‌ناپذیر است. بسیاری از ما حداقل یکبار برای مراقبت‌های بهداشتی، پخت و پز یا انجام کارهایی که نیاز به رعایت موارد بهداشتی دارد از دستکش یکبارمصرف استفاده کرده‌ایم. همانطور که گفته شد یکی از جاهای پر کاربرد دستکش یکبار مصرف در پخت و پز در خانه‌ها و رستوران‌ها است. مورد دیگر استفاده از دستکش یکبار مصرف مباحث مراقبتی و بهداشتی است که در میهمانی‌ها موقع جمع و تمیز کردن سفره بسیار کاربردی و مفید است.

برند آیری پلاست یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولاتی همچون دستکش یکبار مصرف، کیسه زباله، سلفون غذا و کیسه فریزر است که در بیش از شش سال از فعالیت خود توانسته است به افتخارات زیادی از جمله تندیس بلورین جشنواره ملی صنعت سلامت محور دست یابد.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4842001

منبع: مهر

کلیدواژه: ظروف یکبار مصرف تولید تولید داخلی هواوی شرکت هواوی موبایل ایران کیش گروه خودروسازی سایپا آموزش زبان خارجی بانک ملی همراه اول سفرهای نوروزی نوروز پرداخت الکترونیک بانک ملی ایران طراحی تولید سفره های یکبار مصرف استفاده از سفره استفاده از دستکش دستکش یکبار مصرف دستکش یکبار یکبار مصرف مواد غذایی رستوران ها میهمانی ها خانواده ها ایرانی ها یک سفره مکان ها خانه ها گفته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب

دریافت 29 MB کد خبر 6089560

دیگر خبرها

  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • دستکش طلا به دروازه‌بان ایران رسید
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی