Web Analytics Made Easy - Statcounter

«۸۷ پروژه در اسفراین به بهره برداری می رسد»، « افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در بجنورد» و «بقاع متبرکه خراسان شمالی میزبان ۴۱ محفل انس با قرآن کریم می شود»، بخشی از تیترهای خبری امروز شنبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسفراین؛ «طاهر رستمی» شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی از بهره برداری ۸۷ پروژه در اسفراین خبر داد و  اظهارداشت: از این تعداد ۷۴ پروژه در بخش دولتی و ۱۳پروژه با اعتبار بخش خصوصی افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اسفراین افزود: ۱۱۵ مسکن روستایی در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد که ۵۰ واحد آن مربوط به مسکن سیل‌زدگان روستایی شهرستان است.

رستمی گفت: ۶ پروژه نوسازی مدارس روستایی، خانه جوان، ۳۵ پروژه حوزه دهیاری ها، گازرسانی به صنایع و بهره برداری از آسفالت راه های روستایی، طرح های افتتاحی در ایام دهه فجر در اسفراین است.

فرماندار اسفراین افزود: کلنگ زنی کارخانه تولیدی صنعتی "فروکروم کربن" با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۲۲میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی، پروژه ۳۰۳ هکتاری آبیاری نوین کشت و صنعت آستان قدس، واحد تولیدی نانو سرم های بیمارستانی با اعتبار۲۲۰ میلیارد ریال، کشتارگاه نیمه صنعتی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و سردخانه ثابت دو مداره با سرمایه ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دهه فجر انجام‌ می شود.

رستمی بابیان اینکه این پروژه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود، گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای ۳۸۳ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

 

 

کولاک و برف ۱۵ کیلومتر از راه گلیل شیروان را مسدود کرد

بخشدار سرحد شیروان گفت: به دنبال بارش برف و کولاک شدید شب گذشته، هم اینک ۱۵ کیلومتر از راه منطقه گردشگری گلیل واقع در بخش سرحد این شهرستان مسدود است.

«علی قویدل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: گذر راه 50 روستای شهرستان شیروان در بخش سرحد است که با تلاش شبانه روزی راهداران، کلیه راه ها باز و تردد برقرار است ولی از روستای نامانلو تا منطقه گلیل به طول 15 کیلومتر راه مسدود است.

بخشدار سرحد شیروان با بیان اینکه در این منطقه ارتفاع برف به 20 سانتی متر رسیده است، گفت: به دلیل قرار گرفتن سه پاسگاه و یک محیط بانی و آب و منطقه ای، هم اینک یک دستگاه بولدوزر برای بازگشایی مسیر در آنجا مستقر است.

قویدل با بیان اینکه همه ساله با شروع کولاک و برف این مسیر مسدود می شود، افزود: سال گذشته ارتفاع برف در این منطقه بیش از 60 سانتی متر گزارش شد که تلاش های بی وقفه مسئولان برای بازگشایی مسیر ستودنی بود.

رییس اداره راه و شهرسازی شیروان هم گفت: عملیات آسفالت راه روستایی نامانلو به منطقه گردشگری و ییلاقی گلیل در بخش سرحد این شهرستان تیرماه امسال آغاز شد.

محمود رضا زاده اظهار داشت: برای مرحله نخست این طرح، عملیات آسفالت ۷ کیلومتر با پیمانکار قرارداد بسته شده که برای آن، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که طول کل مسیر روستای نامانلو - گلیل 15 کیلومتر است.

رییس اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: پارسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یافته بود و با توجه به تردد بسیار گردشگران، رفت و آمد عشایر منطقه و ثبت جهانی زیستکره منطقه تفریحی و گردشگری گلیل، آسفالت مسیر این منطقه جزو طرح های اولویت دار اداره راه و شهرسازی قرار گرفته است.

اوایل آذرماه امسال به دنبال کاهش چشمگیر دمای هوا ، دریاچه سد «گلیل» در بخش سرحد شیروان در شمال شرقی استان خراسان شمالی یخ زد و روستای کوسه در نزدیکی آن همیشه سردترین نقطه خراسان شمالی و در برخی مواقع سردترین نقطه کشور گزارش شده است. همه‌ ساله دریاچه سد گلیل شیروان از اواخر آذرماه دچار یخ‌زدگی می شود که این وضعیت تا اواسط فروردین ماه سال بعد ادامه می یابد و با گرم شدن هوا به تدریج یخ ها ذوب می شود.

منطقه حفاظت شده گلیل دارای آب و هوایی کوهستانی، با شیب های تند و دره های عمیق و صخره های مرتفع است که بخش وسیعی از منطقه را جنگل های ارس با زادآوری طبیعی مطلوب تشکیل می دهد که از شرق به غرب بر تراکم آن ها افزوده می شود. دمای هوا در منطقه گلیل و سرانی در زمستان ها عمدتا پنج درجه سانتیگراد زیر صفر است که امسال تا ۱8 درجه سانتیگراد زیر صفر هم می رسد.

سد خاکی گلیل با هسته رسی، توان ذخیره سه میلیون مترمکعب و تنظیم سالانه ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار متر مکعب آب را دارد. این سد در ۹۰ کیلومتری شمال شیروان واقع است که آب مورد نیاز ۲۵۰ هکتار از کشتزارهای روستاهای میلانلو و تخت چرمه را تامین می کند. مرداد ماه پارسال ثبت منطقه «گلیل و سرانی» موسوم به «کپه داغ» در شهرستان شیروان به عنوان سیزدهمین «زیست کره» کشور به تأیید نهایی رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ثبت شد.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

گلیل و سرانی در ۹۰ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد. این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص‌ترین «قوچ اوریال»، ۲۷ تیرماه سال ۱۳۵۰ منطقه حفاظت شده اعلام شد.

بخش سرحد شیروان با گستره هزار و 44 كیلومتر مربع، 33 روستا و آبادی و 26 دهیاری دارد كه 2 هزار و 692 خانوار مشتمل بر 11 هزار و 500 نفر در آن سكونت دارند.

 

 


تجهیز و توسعه فضاهای گردشگری از اولویت های شهرداری است

نائب رییس شورای اسلامی شهر شیروان گفت: تجهیز و توسعه فضاهای گردشگری شهر از اولویت های شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «حسن اسکندریان» شنبه شب در مراسم افتتاح پروژه روشنایی کوهستان پارک شیرکوه شیروان اظهار داشت: پروژه روشنایی مسیر بالای شیرکوه یکی از نیازهای مهم این منطقه بود که با مصوبه شورای اسلامی شهر و اقدامات شهرداری به بهره برداری رسید و جلوه خاصی به کوهستان پارک شیرکوه بخشید.

نائب رییس شورای اسلامی شهر شیروان گفت: با افتتاح پروژه روشنایی کوهستان پارک شیرکوه، قطعا بر تعداد کوهنوردان و گردشگران افزوده خواهد شد و خطرات فیزیکی رفع و امنیت مسیر بیشتر خواهد شد.

شهردار شیروان هم در این مراسم با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: پروژه روشنایی کوهستان پارک شیرکوه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با مصوبه شورای اسلامی شهر شیروان از محل اعتبارات داخلی به بهره برداری رسید.

شاهرخ شاهرخی افزود: این پروژه به طول دو هزار و 800 متر و با ۸۶ عدد پایه چراغ و ۹۶ سرچراغی LED توسط پیمانکار و با رعایت استانداردها، افتتاح شد.

منطقه گردشگري شيركوه شيروان در يك كيلومتري جنوب اين شهر و در مسير اصلي استان هاي شمالي به مشهد مقدس واقع است. 

در دهه فجر امسال ۱۲۶ طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان با ۷۶۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

اهدای ۱۰۸ هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: در مدت سه سال گذشته، ۱۰۸ هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.

«علی محمد جهانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در بجنورد از ​اهدای ۱۰۸ هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان خبر داد و افزود: از مجموع این کتاب های اهدایی 65 هزار جلد در سال 96، 29 هزار جلد در سال 97 و 14 هزار جلد کتاب در سال جاری اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی بیان کرد: از مجموع کتاب های اهدایی به استان تعداد 28 هزار نسخه توسط دستگاه های دولتی از جمله استانداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، دانشگاه بجنورد و کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اهدا شده است.

جهانی بر پویش اهدای کتاب در استان نیز تاکید کرد و افزود: فرهنگ مطالعه ارزشمند و مقدس است و ترویج فرهنگ اهدای کتاب از جمله گام های موثر در دستیابی به این مهم است.

وی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نظر دارد با هدف تقویت اجرای برنامه مستمر اهدای کتاب که در تمامی کتابخانه های کشور در حال اجرا است، پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» را اجرا کند تا به واسطه آن منابع کتابخانه های عمومی تقویت شود.

جهانی اهداف این طرح را ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت مجموعه سازی کتابخانه های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه ها، ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ سازی به منظور اهدای کتاب های مفید  و بلااستفاده موجود در منازل و اداره ها عنوان کرد.

همچنین صرفه جویی در هزینه های تامین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی از دیگر اهداف این طرح است. 

هم اکنون800 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی خراسان شمالی وجود دارد.

خراسان شمالی 70 باب کتابخانه عمومی دارد که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیازمند غنی سازی است.

 

 

شبستان گزارش می دهد؛
مردم پای آرمان های انقلاب ایستاده اند/ انقلاب اسلامی، افق تمدن جدید را بر روی بشریت گشود

مردم شیروان معتقدند هم مردم و هم مسئولان پای انقلابی که برای تحقق آن هزاران شهید تقدیم شده، ایستاده اند و با همه کمبودها از ارزش های انقلاب دفاع می کنند زیرا دشمن برای شکست این نظام راه تفرقه و جدایی ملت با ولایت را در پیش گرفته است.

خبرگزاری شبستان _ شیروان؛ در جای جای سطح شهر و روستاهای شیروان با فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر، همه مسئولان، مردم و اقشار مختلف مردم با شور و نشاط وصف ناپذیری اقدام به آذین بندی و چراغانی شهر کرده اند. گویا روز اول انقلاب اسلامی است و در این هوای سرد زمستانی و بارش برف، مردم با حضور گسترده خود به استقبال برنامه های دهه فجر رفته و با شرکت کردن در برنامه ها بار دیگر به دشمن ثابت خواهند کردند که هواره پشت نظام و ولایت هستند.

سردرب ادارات مزین به عکس امام(ره) به همراه کلامی از ایشان و همچنین مغازه های شهر مزین به پرچم جمهوری اسلامی است که در میادین و بلوارها شهر شاهد بنرهای بزرگ از عکس های مختلف دوران انقلاب و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم که این خود جلوه شهر را عوض کرده و رنگ و بوی خاصی به شهر داده است.

به مناسبت یوم الله ۲۲ بهمن و دهه مبارک فجر، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان در راستای تکریم مراجعین، ارائه خدمات مضاعف را پیش بینی کرده است که در این راستا مردم فهیم این شهر از تخفیفات عوارض ۳۰ درصدی برای شهروندان عادی و جانبازان و خانواده معظم شهدا با ۵ درصد اضافه تر برخوردار خواهند شد.

همانند سال های قبل، مردم پیروزی انقلاب را جشن گرفتند چرا که در طول این مدت شاهد خدمات و دستاوردهای ارزنده نظام و انقلاب به مردم و روستاهای محروم که بدون هیچ امکاناتی بودند و هم اینک از امکانات نسبی برخوردارند، هستند.

اینک به برکت انقلاب اسلامی در این مدت بسیاری از شهرها و روستاهای این شهرستان که فاقد امکانات اولیه آب، برق، گاز، تلفن، مدرسه، خانه بهداشت، پزشک و غیره بودند از تمامی تجهیزات و امکانات برخوردار شده اند و به غیر آن شاهد افزایش روز به روز خدمات خصوصا در مناطق محروم هستند.

همه ساله در ایام مبارک دهه فجر پروژه های بسیاری توسط مسئولان نظام به بهره برداری می رسد که توسعه، اقتصاد، تولید، اشتغال و غیره را برای مردم شهر و روستا رقم زده، همچنان مردم خرسند از اینکه خدمات ارائه شده موجب رضایت مندی آنان شده است.

این طرح ها شامل آبرسانی به روستاها، گازرسانی، برق، طرح هادی، راه روستایی، مدرسه سازی، مخابرات، جهاد کشاورزی، خانه بهداشت، غسالخانه و بسیاری از طرح های فرهنگی است.

یکی از دانشجویان می گوید: جشن انقلاب اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

زهرا نیکدل بیان داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال با این هجمه ای که دشمن در این ایام وارد می کند مشت محکمی خواهد بود بر دهان بدخواهان این نظام اسلامی و ما ثابت خواهیم کرد که پای آرمان های امام راحل(ره) و شهدا ایستاده ایم و از عهدی که بسته ایم عقب نخواهیم نشست.

وی گفت: هم مردم و هم مسئولان پای انقلابی که برای تحقق آن هزاران شهید داده ایم، ایستاده و با همه کمبودها از ارزش های انقلاب دفاع می کنند زیرا دشمن برای شکست این نظام راه تفرقه و جدایی ملت با ولایت را در پیش گرفته است.

نیکدل افزود: اما در این چهل سال ملت فهیم و آگاه ما ثابت کرده اند که فریب توطئه ها و باورهای غلط دشمن را نخواهند خورد.

یکی از فرهنگیان هم تصریح کرد: پرچم ابراهیمی انقلاب طی ۴۰ سال گذشته برپاست و رای و حضور مردم در عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حکایت از نهادینه شدن مردم سالاری دینی در جامعه امروز ایران دارد.  

سجاد حسنی راد عنوان کرد:مردم سالاری دینی بدون شک یکی از مهمترین دستاوردهای بزرگ در ۴۰ سال اخیر است که هرسال شاهد تعمیق آن در لایه های اجتماعی جامعه هستیم.

یک استاد دانشگاه در این زمینه می گوید: انقلاب ما در سطح دنیا با نام خدا، در راه خدا و برای اجرای احکام الهی با رهبری حضرت امام خمینی(ره)  و پیوستن مردم به ولایت شکل گرفت.

بهروز رادمنش گفت: انقلاب اسلامی، افق تمدن جدید را پیش روی بشریت گشود و به مبارزات رهایی بخش و آزادی خواهانه مردم جهان رنگ بوی مذهب و معنویت داد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: امروز ما در برابر دستاوردهای شگرف انقلاب قرار داریم و اگر قدر منزلت آن را ندانیم از عهده شکر آن بر نخواهیم آمد.

رادمنش با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل بازدارندگی ایران اسلامی همین دلداگی مردم به نظام و آمادگی برای جانفشانی است، افزود: مردم طی چهل سال، توطئه های عظیمی را خنثی کردند و خطرهای بزرگی را از پیش پای پیشرفت کشور برداشتند و بر نبرد سخت و نرم دشمن غلبه کردند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از اتحاد ما سرخورده و ناامید شده است، تصریح کرد: این ملت برای رسیدن به قله های افتخار، عزت، اقتدار و استقلال با امام راحل(ره) و ولایت، عهد و پیمان بسته اند و از مسیری که بنیانگذار کبیر انقلاب ترسیم نموده، فاصله نخواهند گرفت.

 وی گفت: همان گونه که مردم با وحدت، توطئه های مختلف دشمن را در این چهل سال خنثی کرده اند در جنگ اقتصادی دشمن نیز پیروز خواهند شد و از این گردنه تاریخ نیز به خوبی عبور خواهیم کرد.

در دهه فجر امسال ۱۲۶ طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان شیروان و با ۷۶۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

 

 

بقاع متبرکه خراسان شمالی میزبان ۴۱ محفل انس با قرآن کریم می شود

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از برگزاری ۴۱ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و موقوفات استان و به مناسبت دهه فجر خبر داد.

«حجت الاسلام محمد صالحی‌نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به اجرای طرح محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و همزمان با چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این راستا 41 محفل انس با قرآن پیش بینی شده که 10 برنامه در بقاع متبرکه بجنورد، در شهرستان های شیروان و اسفراین هر کدام هشت برنامه و در شهرستان های آشخانه، جاجرم و فاروج به تفکیک پنج محفل قرآنی برگزار می شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه امامزاده محمدرضا(ع) روستای لنگر، بقعه ایوب پیغمبر(ع)، مسجد امیرالمومنین و موقوفه بانو صنم در شهرستان بجنورد هر یک میزبان یک محفل قرآنی است، اظهاکرد: امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد میزبان چهار برنامه و امامزاده محمدباقر میزبان دو محفل قرآنی است.

وی میزبان محافل قرآنی در شهرستان شیروان را امامزاده غیبی(ع)، بقعه شیخ مقدم، امامزاده حمزه رضا(ع)، مسجد توکلی، مسجد الهی و مسجد سجادیه معرفی کرد و افزود: امامزاده سیدجعفر روستای سیاهدشت، امامزاده عبدالرحمن (ع) خرق، مسجد جامع تیتکانلو، مسجد موسی بن جعفر(ع) و مسجد امیرالمومنین هم مکان برگزاری محافل انس با قرآن در شهرستان فاروج است.

حجت الاسلام صالحی نیا بیان کرد: این برنامه قرآنی در شهرستان اسفراین در امامزاده سیدجعفر(ع)، امامزاده حمزه(ع) و امامزاده سید احمد کوران برگزار می شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، مسجد جامع آشخانه، امامزاده سیدابراهیم (ع) انصار، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد امام علی(ع) و مسجد پنج تن آل عبا را هم میزبان محافل قرآنی در شهرستان مانه و سملقان معرفی کرد و گفت: این برنامه در شهرستان جاجرم در امامزاده زین العابدین، نظرگاه گرمه و امامزاده فخرالدین ایور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برخی بقاع و مساجد میزبان چند نوبت محفل انس با قرآن کریم است، به برگزاری دو برنامه ویژه در شیروان و بجنورد با حضور «حاج حامد شاکر نژاد» قاری بین المللی اشاره کرد و افزود: نخستین برنامه این قاری روز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه ساعت 10 صبح در امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد برگزار می شود.

 

 

۵۲۴ هکتار از اراضی ملی خلع ید و به بیت المال بازگردانده شد

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در حوزه حفظ حقوق بیت المال ۵۲۴ هکتار از اراضی ملی در خراسان شمالی به ارزش ۳۲۷ میلیارد ریال خلع ید و به بیت المال برگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام اسدالله جعفری امروز (13 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: گام دوم انقلاب عملا آغاز شده و با رهنمودهای رهبری در راستای پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی حرکت خواهیم کرد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: در طی 40 سال اول انقلاب همواره شاهد توطئه های دشمنان به سرکردگی استکبار جهانی بودیم و ملت ما همیشه با بصیرت و هوشیاری مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری 185 هزار و 883 فقره پرونده وارد دادگستری خراسان شمالی شده است، اظهارداشت: از این تعداد 183 هزار و 831 فقره مختومه شده است.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: رسیدگی به این حجم از پرونده ها با توجه به کمبود کادر قضایی و اداری در استان بسیار کار بزرگی است.

وی افزود: با پیگیری های فراوان طی دو مرحله 70 نفر کادر اداری جذب و قرار است 50 نفر نیز در اسفند ماه سال 98 به مجموعه نیروهای استان اضافه شوند.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش هایی که در حوزه پیشگیری از جرایم در استان شد و با برگزاری بیش از 600 کارگاه مهارت آموزی، متأسفانه از نظر تعداد بیش از 19 درصد رشد داشتیم.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه امسال 40 هزار و 795 پرونده وارده داشتیم از مختومه شدن 40 هزار و 19 پرونده خبر داد.

حجت الاسلام جعفری گفت: در اجرای احکام نیز 24 هزار و 760 پرونده وارده کیفری و مدنی داشتیم که 25 هزار و 585 پرونده مختومه شد که مازاد پرونده های مختومه شده، مربوط به سال گذشته است.

وی افزود: در حوزه ابلاغ الکترونیکی در 10 ماهه سال جاری 89 درصد ابلاغ به صورت الکترونیک بوده که این رقم نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته و تا پایان سال به 91 درصد خواهد رسید.

وی از فعال شدن 15 دفتر خدمات الکترونیک به منظور تسهیل در ارائه خدمات قضایی به مردم استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مجوز 14 دفتر دیگر نیز اخذ شده است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه اظهارداشت: در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال 524 هکتار از اراضی ملی در خراسان شمالی به ارزش 327 میلیارد ریال خلع ید و به بیت المال برگردانده شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: در 10 ماهه سال جاری 206 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند که 199 نفر مرد و 7 نفر زن بودند که نسبت به سال گذشته تا این لحظه شاهد افزایش آمار هستیم.

 

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر دهه فجر مسجد نماز جمعه مسجد معامله قرن کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد ایام الله دهه فجر 10 شب 10 مسجد دادگستری پروژه های عمرانی کتابخانه های عمومی خراسان شمالی انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه کل دادگستری خراسان شمالی شورای اسلامی شهر شیروان بهره برداری می رسد میلیارد ریال اعتبار اداره راه و شهرسازی هکتار از اراضی ملی حجت الاسلام جعفری 10 ماهه سال جاری شهرستان شیروان قرآنی در شهرستان خبرگزاری شبستان منطقه حفاظت شده خراسان شمالی سرمایه گذاری سال گذشته اهدا شده گلیل و سرانی ایستاده اند سرحد شیروان بخش سرحد اهدای کتاب شیروان گفت محفل قرآنی دهه فجر مختومه شد توطئه ها خواهد شد ایام دهه هم اینک چهل سال ماه سال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر چهارشنبه در کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای و اجلاسیه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور گفت: خداوند قرآن کریم را به گستره فراگیر همه زمان‌ها تا روز قیامت نازل کرده و امام هادی علیه السلام نیز در این خصوص فرمودند تازگی و طراوت قرآن کریم به دلیل آن است که خداوند این کتاب را تنها برای زمان و مردم خاصی نازل نکرده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید از تمام افرادی که در برپایی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای تلاش کردند قدردانی کرد و امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشتند که باید در قرآن تامل و تدبیر کرد که در این صورت کلام وحی در انسان نفوذ کرده و اثر بخش خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف رویکرد قرآنی دارند که البته این امر در قبل و بعد از انقلاب اسلامی متفاوت بوده و تفسیر آیات بر اساس شرایط هر دوره بوده است.

وی تاکید کرد: شیوه تفسیری آیت الله خامنه ای اجتهادی و قرآن به قرآن و مبتنی بر روایات و خرد و عقل است که برخی پژوهشگران نکات ظریفی در خصوص روش تفسیری رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تدبیر و تامل در کلام وحی پیش از تلاوت آن دارای اهمیت است که در این راستا توجه به محکمات در کنار مشابهات باید مورد توجه کرد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: تفسیر قرآن کریم باید به نحوی باشد تا همگان آن را فهم و درک کنند و باید موضوعات مختلف اجتماعی مورد توجه باشد و صرفاً به احکام پرداخته نشود و رویکرد هدایتی و تربیتی در این عرصه مورد توجه باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخشی برای بشریت است افزود: تامل در قرآن کریم موجب خواهد شد زنگار از دل انسان برداشته شود و بستر لازم برای هدایت انسان فراهم گردد که در این صورت آدمی مشمول رحمت الهی نیز خواهد شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است و در هر بیان ایشان از معارف قرآنی نشانه‌های دیده می‌شود.

کد خبر 6094253

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی