Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در این دستورالعمل تأکید کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از رفتارهای افراد بخصوص در حوزه‌های رفتار اجتماعی و سلامت، نتیجه یادگیری از دیگران است و در این بین آموزش و یادگیری از افراد همسان تأثیرگذاری و نقش بسیار عمیق و برجسته‌ای دارد، این دستورالعمل به عنوان یکی از راه‌های مؤثر برای آموزش، افزایش سطح آگاهی‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بندهای این دستورالعمل؛ هدف از ایجاد و شکل‌گیری هسته‌های همیار، آموزش به دانشجویانی است که با افزایش مهارت‌های فردی، خودمراقبتی، مسئولیت‌پذیری و تقویت توانایی‌های فردی با نظارت مراکز مشاوره، توانایی برقراری و ارتباط مؤثر با گروه‌های هدف را داشته و با رعایت ضوابط اسلامی-ایرانی و ارزش‌های موجود در جامعه دانشگاهی در مکان‌های غیررسمی (مانند سالن‌های ورزشی، بوفه و...) امکان فعالیت داشته باشند.

مواردی که امکان فعالیت در آنها وجود دارد، شامل توسعه مشارکت دانشجویان در تصمیم‌سازی ها، ارتقای سلامت و سرمایه اجتماعی با ارائه برنامه‌های اجتماع‌محور، الگوسازی، کوشش در جهت تبیین فعالیت‌های مرکز مشاوره، تلاش در جهت تقویت روحیه انسان‌دوستی، مشارکت در برگزاری سمینارها، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در زمینه سلامت روان و... است.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ شرایط پذیرش همیار مشاور، اشتغال به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت در دوره‌های مراکز مشاوره، کسب امتیاز لازم پس از گذراندن دوره ها، پر کردن فرم تعهد اخلاقی و... است.

در این دستورالعمل به موارد دیگری ازجمله وظایف همیار مشاور، دوره‌های آموزش همیار مشاور، ارزشیابی همیار مشاور، تعهدات اخلاقی و قوانین انضباطی همیار مشاور و... اشاره شده است.

کد خبر 4842290 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه پیام نور دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت سازمان سنجش منصور غلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های ایران همیار مشاور دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: کاربرد هوش مصنوعی به‌منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

وی با اشاره به بیاناترهبر انقلاب با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

صالحی بیان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشتند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده امسال، با تمرکز بر به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفت‌وگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

صالحی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: باید چالش‌های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر برطرف کنیم و همه دانشگاه‌ها مکمل همدیگر باشیم.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی و نشست‌های پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشجویان از دیگر برنامه‌های این همایش ملی بود.

کد خبر 748113

دیگر خبرها

  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم