Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@18:23:43 GMT

یکصد نفر از معتادان دره فرحزاد رها شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۰۹۳۶

یکصد نفر از معتادان دره فرحزاد رها شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالوهاب حسنوند ظهر امروز در نشست بررسی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی طرح «ساماندهی روددره فرحزاد» اظهار کرد: در سال گذشته تقریباً همین تاریخ در حوزه منطقه ۱۲ بحث پاکسازی محله‌های دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی آغاز شد و پیش‌بینی دستگیری ۵۰۰۰ معتاد را داشتیم.

وی ادامه داد: مطالبات مردم، ما را مجبور به پاکسازی این مناطق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروازه غار، کابوس مردم آن منطقه شده بود و در مراحل مختلف، بیش از ۳۰ هزار نفر را از این محله‌ها جمع‌آوری و ساماندهی کرده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: متأسفانه برای معتادان متجاهری با شرایط «کِبر سن»، «صغر سن» و «زخم باز»، مکانی برای پذیرش نداشتیم و این افراد مجدد رها شدند.

حسنوند تصریح کرد: مرکز بازپروری مهر سروش با همکاری پلیس تهران، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر با ظرفیت ۶۰۰ نفر راه‌اندازی شد و به زودی این ظرفیت به ۱۰۰۰ نفر هم می‌رسد البته در نهایت ظرفیت این مرکز بازپروری ۳۰۰۰ نفر است.

وی افزود: بیش از ۹۰ پلاک خانه با رنگ قرمز و ۵۰۰ اتاقک در محله‌های یاد شده پلمب شدند، البته متأسفانه برخی از این اتاقک‌ها فک پلمب شدند.

حسنوند بیان کرد: برابر با ماده ۱۳ قانون، خانه‌هایی که اشتهار به فروش مواد مخدر دارند، باید مصادره شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به طرح‌های پلیس پایتخت در دره فرحزاد گفت: پس از طرح‌هایی که در دروازه غار، شوش، مولوی و هرندی برگزار شد، معتادانی که منع پذیرش داشتند، به این محل پناه بردند و همچنین از قبل معتادان و خرده‌فروشان دیگری هم در این محل‌ها حضور داشتند.

به گفته وی، پایگاه ۲ پلیس مبارزه با مواد مخدر توانست با عملیات‌های مختلف، ۳۶ نفر از سرشاخه‌هایی که مواد را تهیه و در بین باقی افراد توزیع می‌کردند را دستگیر کند البته برخی از این فروشنده‌های مواد مخدر در این محل‌ها به هلاکت رسیدند.

حسنوند تأکید کرد: ۳۵۰ معتاد در این دره جمع‌آوری و ساماندهی شدند ولی بیش از ۱۰۰ نفر از این تعداد دارای منع پذیرش بودند که مجدد رها شدند البته باید در آینده فکری برای این معتادان کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تصریح کرد: ۱۸۰۰ متر از ۴ کیلومتر دره فرحزاد پاکسازی شده اما بیش از ۳۰۰۰ متر دیگر باقی‌مانده که نیاز به دسترسی به آن مناطق برای پاکسازی و امن کردن داریم.

وی در پایان گفت: موضوع مهم دیگری که باید در دره فرحزاد به آن توجه کرد، بحث روشنایی آنجا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4842330 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: محله فرحزاد معتاد متجاهر شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش دهه فجر شهر تهران محسن هاشمی سیدابراهیم رئیسی آتش نشانی نیروی انتظامی آلودگی هوا قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی سانحه تصادف سازمان تامین اجتماعی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ دره فرحزاد دروازه غار رها شدند محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!