Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:58:51 GMT

«عنبران» شهر جهانی گلیم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۱۱۹۲

«عنبران» شهر جهانی گلیم می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت ثبت جهانی شهر عنبران گفت: با توجه به قابلیت‎‌های احصا شده و میزان تولیدات، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت معرفی عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم در شناساندن و معرفی ظرفیت‌های صنایع دستی استان به ویژه بافته‌های داری، بیان کرد: مطالعه این طرح از سال آینده انجام خواهد گرفت که امیدواریم تا زمان تعیین شده به اتمام برسد.

فلاحی گفت: حدود ۴ هزار نفر در شهرستان نمین در حوزه تولید گلیم مشغول به فعالیت هستند که در مجموع میزان تولید سالانه این محصول در استان بیش از ۸۰ هزار متر مربع است.

او افزود: تولیدات گلیم استان به بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، سوئد، آلمان، فرانسه، اتریش، کلمبیا، کره جنوبی و چین صادر می‌شود که نشان دهنده بازار خوب این محصول است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به رونق بافته‌های داری و تولید بیش از نیمی از رشته‌های صنایع دستی کشور در استان اردبیل لازم است این قابلیت با ثبت شهر جهانی و نشان بین المللی جغرافیایی در سطح جهانی معرفی شود.

فلاحی با تاکید به اینکه تاکنون ورنی مغان توانسته اولین نشان جغرافیایی جهانی را اخذ کند، افزود: همچنین راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر‌های نمین و عنبران نیز در راستای معرفی محصولات صنایع دستی این منطقه به ویژه گلیم انجام گرفته است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری بازارچه صنایع دستی صنایع دستی استان شهر جهانی گلیم استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود