Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@14:00:07 GMT

کاهش اطاله دادرسی مهم ترین رویکرد دستگاه قضایی است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۱۲۸۷

کاهش اطاله دادرسی مهم ترین رویکرد دستگاه قضایی است

رزم با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع و برقراری عدالت مهم ترین رویکرد دستگاه قضایی است، گفت: کاهش اطاله دادرسی در صدر برنامه های دستگاه قضایی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« محمد رزم» امروز(13 بهمن) در دیدار شورای قضایی و کارکنان دادگستری استان، افزود: کاهش اطاله دادرسی مهم ترین رویکرد دستگاه قضایی دراستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی در ساماندهی نیروی کار، بیان کرد: اکنون  ۴۰۹ پست قضایی مصوب  وجود دارد که در حال حاضر۲۲۶ قاضی شاغل هستند  و ۱۸۳ قاضی معادل ۴۵ درصد کمبود داریم.

 

وی با بیان اینکه  یک هزار و ۹۲۹  پست اداری در چارت تشکیلاتی دادگستری لرستان وجود دارد اظهار داشت: مجموعه کاری این دستگاه در حال حاضر با ۸۷۳ پست و ۴۵ درصد فعال است و یک هزار و ۵۶  پست دادگستری استان بلاتصدی است.

 

رزم با بیان اینکه در صورت صدور مجوز استخدام در دادگستری لرستان، اطاله دادرسی ها کاهش خواهد یافت، ادامه داد: اکنون ۲۲۸ شعبه از ظرفیت ۴۰۰ شعبه در سطح استان فعال است.

 

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به برگزاری جلسات ستاد استانی و بازرسی ها در سطح استان عنوان کرد: هدف اصلی برگزاری این جلسات رسیدگی به امور مردم، اجرای عدالت و پیگیری برنامه های محوری و تحولی دستگاه قضا و مدنظر رییس قوه قضاییه است.

 

وی افزود:در این راستا باید ۲۲ کمیته جهت اجرای سیاست های تحولی دستگاه قضا در استان تشکیل شود که سیاست های محوری این دستگاه، تکریم ارباب رجوع، کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی است و به همین منظور در کلاس های آموزشی با حضور اساتید برجسته در حال پیگیری می باشد.

 

رزم با اشاره به اینکه تاکید اساسی در دستگاه قضا بر قضاوت بی طرفانه است، اظهار داشت: این مهم باید به نحوی پیگیری شود که قضاوت عادلانه امنیت آفرین، در سطح استان محقق شود.

 

وی ادامه داد: تقویت صلح و سازش وظیفه همه قضات است و شورای حل اختلاف استان ۲۳ فقره پرونده قتل را ختم به سازش کرده  و ۴۱۵ نفر زندانی با پیگیری های شورای حل اختلاف آزاد شده اند.

 

وی با بیان اینکه رفع اطاله دارسی و پرونده های فرسوده و معوقه مد نظر است عنوان کرد: در این راستا با تاکید رییس قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری و افزایش پرونده های مختومه از اولویت ها و سیاست های کاری این مجموعه است.

 

رییس کل دادگستری لرستان گفت: در حال حاضر ۶ هزار زندانی و ۹ زندان در استان وجود دارد و در چهار ماه گذشته  ۹۷ هزار پرونده در استان تشکیل و  حدود ۱۰۲ هزارفقره مختومه شد که پنج هزار پرونده در بازه زمانی قبل از این مدت بوده است.

 

260 زندانی مهریه در لرستان آزاد می شوند

 

رزم گفت: با تعیین مجازت های جایگزین تعداد 260 زندانی مهریه در لرستان آزاد می شوند.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دهه فجر دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه مسجد ایام الله دهه فجر فهما معامله قرن اطاله دادرسی دستگاه قضایی عدالت کل دادگستری لرستان کاهش اطاله دادرسی سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا

رییس کل دادگستری سمنان در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست این استان با بیان اینکه ورود دستگاه قضایی استان برای رفع مسائل مورد نیاز مردم جنبه عمومی دارد و در تقویت زیرساخت‌ها موثر است، گفت: حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری با اهتمام ویژه در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدهای رییس قوه قضائیه «پیگیری عوارض آلایندگی» است و دستگاه‌ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید طبق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت کنند و این عوارض در زمینه ارتقاء امور محیط زیستی سمنان صرف شود.

رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی این استان در موضوع‌های مختلف محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سمنان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسوولان استانی اهتمام به اجرای قانون محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند