Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل تشکیل هسته‌های دانشجویی «همیار مشاور امین» دانشگاه آزاد اسلامی را ابلاغ کرد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل تشکیل هسته‌های دانشجویی «همیار مشاور امین» دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کلانتری در این دستورالعمل تأکید کرده؛ با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از رفتار‌های افراد بخصوص در حوزه‌های رفتار اجتماعی و سلامت، نتیجه یادگیری از دیگران است و در این بین آموزش و یادگیری از افراد همسان تأثیرگذاری و نقش بسیار عمیق و برجسته‌ای دارد، این دستورالعمل به عنوان یکی از راه‌های مؤثر برای آموزش، افزایش سطح آگاهی‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان، ابلاغ می‌شود.

براساس بند‌های این دستورالعمل؛ هدف از ایجاد و شکل‌گیری هسته‌های همیار، آموزش به دانشجویانی است که با افزایش مهارت‌های فردی، خودمراقبتی، مسئولیت‌پذیری و تقویت توانایی‌های فردی با نظارت مراکز مشاوره، توانایی برقراری و ارتباط مؤثر با گروه‌های هدف را داشته و با رعایت ضوابط اسلامی-ایرانی و ارزش‌های موجود در جامعه دانشگاهی در مکان‌های غیررسمی (مانند سالن‌های ورزشی، بوفه و...) امکان فعالیت داشته باشند.

مواردی که امکان فعالیت در آن‌ها وجود دارد، شامل توسعه مشارکت دانشجویان در تصمیم‌سازی ها، ارتقای سلامت و سرمایه اجتماعی با ارائه برنامه‌های اجتماع‌محور، الگوسازی، کوشش در جهت تبیین فعالیت‌های مرکز مشاوره، تلاش در جهت تقویت روحیه انسان‌دوستی، مشارکت در برگزاری سمینارها، همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در زمینه سلامت روان و... است.

براساس بند‌های این دستورالعمل؛ شرایط پذیرش همیار مشاور، اشتغال به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت در دوره‌های مراکز مشاوره، کسب امتیاز لازم پس از گذراندن دوره ها، پر کردن فرم تعهد اخلاقی و... است.

در این دستورالعمل به موارد دیگری ازجمله وظایف همیار مشاور، دوره‌های آموزش همیار مشاور، ارزشیابی همیار مشاور، تعهدات اخلاقی و قوانین انضباطی همیار مشاور و... اشاره شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هسته های دانشجویی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.

۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.

آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند