Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-09@01:55:59 GMT

آغاز صادرات گاز قطر به هند و جای خالی ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۱۴۱۳

آغاز صادرات گاز قطر به هند و جای خالی ایران

در حالی صادرات گاز قطر به هند آغاز شده که ایران سال‌ها قبل با هند برای صادرات گاز به این کشور از طریق پاکستان مذاکره داشته است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس میگوید: تحریم‌ها در سال‌های اخیر روند مذاکرات برای صادرات گاز ایران به هند را کند کرده و سبب مفتوح ماندن این پرونده شده است.

 

ایران از سال‌ها قبل مذاکراتی را با هند برای صادرات گاز به این کشور داشته است؛ با این حال قطر موفق به صادرات گاز به هند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بختیار تحریم‌ها را یکی از علت‌های اصلی از دست دادن این فرصت توسط ایران می‌داند.

 

خط لوله صلح نام خط لوله گاز صادراتی ایران به هند و پاکستان است که براساس تفاهم‌های انجام شده، ایران باید مدت ۲۵ سال، گاز خود را با قیمت توافقی به هند و پاکستان می‌فروخت. علی‌رغم جذابیت‌هایی که این طرح نه تنها از جنبه تامین انرژی برای شبه قاره هند دارد، بلکه به عنوان یک عامل کاهش تنش در روابط بین هند و پاکستان نیز به شمار می‌رود، اما هندوستان برای انعقاد این قرار دارد تحت فشارهای آمریکا قرار دارد.

 

میدان گازی پارس جنوبی نیز بزرگترین میدان گازی جهان، مشترک میان ایران و قطر است، نماینده مردم گلپایگان در رابطه با این میدان گازی، افزود: افزایش تولیدات گاز در میدان گازی پارس جنوبی مشهود است.

 

وی اظهار کرد: در حالی صادرات گاز قطر به هند آغاز شده است که ایران سال‌ها قبل با هند برای صادرات گاز به این کشور از طریق پاکستان مذاکره داشته است اما این مذاکرات ۱۰ الی ۱۵ سال با چالش‌های مختلف رو به رو شد و تحریم‌ها در سال‌های اخیر روند مذاکرات را کند کرده و سبب مفتوح ماندن این پرونده شده است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است علیرغم مواجه بودن با مسئله‌ای همچون تحریم که سدی در مقابل صادرات گاز و نفت کشور است باید برای این مهم راه‌حلی پیدا کرد.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: هند و پاکستان میدان گازی سال ها قبل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیل‌نژاد: تلاش می‌‌کنم جای خالی دوستانم را پر کنم

لژیونر والیبال ایران گفت: هر بازیکنی زندگی و دلایل شخصی خودش را برای نیامدن به تیم ملی دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امین اسماعیل‌نژاد در پایان تمرین امروز، سه‌شنبه تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: هر سال که می‌گذرد تجربه بازیکنان نیز افزایش پیدا می‌کند. هر سال بازی‌های زیادی انجام می‌دهیم و نهایتاً می‌خواهیم که به تیم ملی کشورمان کمک کنیم. مدت زمان کمی است که آقای پائز به ایران آمده اما شناخت کافی از بازیکنان دارد. ایشان از والیبال روز دنیا اطلاعات کاملی دارند و امیدوارم که بتوانیم با کمک موتا پائز به المپیک صعود کنیم.

پاداش میلیاردی ملی‌پوشان والیبال در صورت صعود به المپیک

قطر پاسور تیم ملی والیبال در ادامه گفت: مطمئناً تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و همه بازیکنان نیز با انگیزه بیشتری نسبت به سال گذشته در تمرینات حضور دارند. تمام تلاش ما این است که بتوانیم سهمیه المپیک کسب کنیم.

بازیکن فصل گذشته تیم ورونا ایتالیا درباره هفته اول و بازی‌های دشواری که ملی‌پوشان پیش رو دارند، اضافه کرد: ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها با رقبای اصلی خود دیدار خواهد کرد و قطعا هر تیمی که بتواند در این هفته از مسابقات امتیازات بیشتری بگیرد، امیدش هم افزایش پیدا می‌کند.

اسماعیل‌نژاد در ادامه گفت: هر بازیکنی زندگی و دلایل شخصی خودش را برای نیامدن به تیم ملی دارد. من نیز تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا بتوانم جای خالی دوستانم را در تیم ملی پر کنم.

امین اسماعیل‌نژاد در پایان درباره مقصد بعدی باشگاهی خود تاکید کرد: اجازه دهید به این سوال پاسخ ندهم که سورپرایز شوید، چون اگر بگویم در ایتالیا خواهم ماند، چیز دیگری معلوم می‌شود اما صد درصد تیم من تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • «نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران
  • نقش توسعه مسیر ترانزیتی ریمدان در رقابت گوادر-چابهار چیست؟
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • جای خالی یک سریال ایرانی درباره حسن صباح 
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • اسماعیل‌نژاد: تلاش می‌‌کنم جای خالی دوستانم را پر کنم
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)