Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، وقتی قصد تهیه سیمونی برای کودک را دارید نکته اصلی که باید در نظر بگیرید این است که با توجه به رشد کودک استفاده از هر وسیله دوره مشخصی دارد.بنابراین بهتر است برای هر وسیله ای بودجه معقولی را در نظر بگیرد صرف هزینه زیاد برای وسیله ای که دوره مصرف کوتاهی دارد، منطقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دوم: معمولا پدر و مادرها دوست دارند وسایل نو برای سیمونی کودک خریداری کنند اما با توجه به هزینه های زیاد، برخی از این وسایل را می توانید از سایر خانواده های فامیل که فرزندشان بزرگ شده است، قرض بگیرید.

نکته سوم: می توانید وسایل ماه های اول تولد کودک را خریداری کنید زیرا ماه های اول معمولا به دلیل گرفتاری زیاد به دلیل مشغله نگهداری از کودک، فرصت خرید رفتن وجود ندارد. به تدریج که فرزندتان بزرگ می شود می توانید بر حسب نیاز کودک خرید را انجام دهید و به این ترتیب کمتر گرفتار وسایل غیرضروری سیسمونی می شوید.

 

ماه های اول تولد کودک به چه وسایلی نیاز دارد؟

تهیه لباس برای نوزاد: معمولا مادران توصیه می کنند در سیمونی خود، سایز صفر و یک از لباس کودک را تهیه کنید و سپس در ماه های بعد بر اساس رشد و جثه کودک، لباس تهیه کنید. همچنین، تعویض لباس کودک در ماه های اول زیاد است بنابراین تعداد کافی از لباس نوزاد را تهیه کنید.

نکته اصلی موقع تهیه لباس کودک، به فصلی که کودک در آن متولد می شود توجه کنید و بر اساس آب و هوا، تهیه لباس گرم یا لباس های نخی را پیش بینی کنید.

 

وسایل خواب کودک:

معمولا خانواده ها، هنگام تهیه سرویس چوب کودک، تخت های دو منظوره را تهیه می کنند اما خرید این تخت ها، چندان توصیه نمی شود و بهتر است تخت چوبی کوچک یا گهواره کوچکی تهیه کنید که در کنار تخت مادر به راحتی جا شود.

 

وسایل جا به جایی کودک:

استفاده از کریر، چند وقتی است در سیسمونی ها رایج شده است در صورتیکه بسیاری از متخصصان اطفال استفاده از این وسیله را رد کردند زیرا خواباندن کودک به مدت طولانی در این وسیله توصیه نمی شود و در مواردی پرت شدن کودک از روی کریر هنگام جا به جایی گزارش شده است بهتر است برای جا به جایی نوزاد از ساک حمل استفاده کنید و از دوام دسته های آن مطمئن باشید.

کالسکه: این وسیله از پرکابردترین وسیله در سیسمونی است و به دلیل استفاده زیاد آن هنگام تردد، بهتر است نوع مرغوب آن را تهیه کنید.همچنین بیشتر مادران، نوع عصایی کالسکه را به دلیل وزن کم و قابلیت تا شدن بهتر می دانند. دوام و استحکام چرخ ها از نکاتی است که حتما موقع تهیه کالسکه باید به آن توجه کنید.

صندلی اتومبیل نوزاد: این وسیله اگرچه قیمت بالایی دارد اما به دلیل اینکه با امنیت جانی کودک ارتباط دارد خرید آن درصورتیکه مادر رانندگی می کند توصیه می شود. همچنین توجه داشته باشید که صندلی کودک استانداری راخریداری کنید زیرا دربازار نمونه های غیراستاندارد مشاهده می شود به طور مثال خرید صندلی هایی با حفاظ پلاستیکی یا فلزی جلوی صندلی کودک توصیه نمی شود زیرا در هنگام حوادث رانندگی نه تنها از کودک حفاظت نمی کند بلکه به جسم کودک صدمه می زند. همچنین کمربند ایمنی صندلی کودک نیز بسیار اهمیت دارد.

راحتی کودک در صندلی و نگهداری از سر و گردن کودک نیز بسیار در یک صندلی کودک اهمیت دارد.

 

سایر وسایل ضروری:

وسایل بهداشتی و حمام کودک، ملزومات مربوط به تغذیه نوزادان از دیگر وسایلی است که در ماه های اول تولد کودک خرید آن ضروری است.

سخن آخر:

یکی از لذت های هر پدر و مادر بعد از تولد نوزادشان این است که برای او وسیله یا لباس بخرند اما سیسمونی های امروزی آن قدر کامل است که این لذت را از آنها می گیرد پس سعی کنید با خرید مختصر سیسمونی کودک، شادی این لحظات را از دست ندهید.

 

انتهای پیام//م.م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیسمونی کودک توصیه نمی شود تهیه کنید صندلی کودک جا به جایی کودک خرید لباس کودک تهیه لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم

لیفتراک وسیله‌ای است که در انبار بسیاری از کارخانه‌ها و حتی گمرک و مراکز ترخیص بار یافت می‌شود. این وسیله به کار جابه‌جایی بارها سرعت بخشیده است. در ویدئوی زیر مراحل ساخت لیفتراک‌ها را در کارخانه مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم