Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: طی دو سال اخیر بیش از ۲۰۰۰ مقاله علمی در دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تولید شده است.

پرویز قزلباش ظهر امروز در نشست خبری ضمن تبریک ایام‌الله دهه‌فجر در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی و عملکرد حوزه سلامت در این مقطع تاریخی، اظهار کرد: وقتی یک انقلاب مردمی اتفاق می‌افتد، رویکرد مردمی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که حاکمیت اسلامی ثبات خود را در جامعه پیدا کرد، به لحاظ مردمی بودن نهاد انقلابی، رویکرد آن نیز مردمی بود.

وی در رابطه با وضعیت حوزه سلامت در گذشته، گفت: قبل از انقلاب در حوزه سلامت رویکردی متناسب با سیاست‌های کلی آن زمان و شرایط و دیدگاه‌های موجود انجام می‌شد ولی بعد از انقلاب با رویکردی انقلابی، مردمی و عدالت‌محور سعی شد به بحث سلامت پرداخته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز بیش از چهل سال در نقطه رفیع‌تری نسبت به گذشته قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: تاریخ انقلاب نشان‌دهنده وجود چالش‌های بسیار جدی در کشور به‌ویژه بخش‌های مختلفی از جمله حوزه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی در گذشته کافی نبوده است؛ چراکه کشور باید با اتکا به توانمندی‌های خاص خود پیشرفت می‌کرد و اکنون این اتفاق افتاده است، ادامه داد: برای اینکه کشور بی‌نیاز از نیروی انسانی شود، نیازمند سرمایه‌گذاری وسیع بود؛ چراکه قسمت عمده پزشکان سرویس‌دهنده در گذشته، پزشکان غیرایرانی بودند که در حد امکانات موجود در محل‌های محدود مشغول خدمت‌رسانی بودند، این در حالی است که اکنون نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه سلامت تامین شده است.

قزلباش اظهار کرد: امروز بیش از ۶۵ دانشگاه و دانشگاه علوم‌پزشکی مشغول تربیت نیروی انسانی در رده‌های مختلف فعال هستند و امروز شاهد هستیم در داخل کشور همه نیروهای متخصص تربیت می‌شوند. پس از انقلاب شاهد وجود دانشکده‌های پزشکی و بیمارستان‌ها با امکانات مختلف در همه مناطق کشور حتی مناطق محروم به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی در رابطه با وضعیت تامین و تولید دارو و نیز تجهیزات قبل و بعد از انقلاب اسلامی، افزود: سیاست‌هایی که قبل از انقلاب اسلامی وجود داشت، بازار آزادی برای عرضه داروی مورد نیاز مردم با برندهای مختلف بود. بعد از انقلاب اسلامی به تدریج کشور از غالب برندهای مختلف خارج شد و به سمت سیستم ژنریک رفته و یک نظام واحد دارویی بنا نهاده شد تا بتوانیم موارد مورد نیاز را تولید کنیم، به‌ طوری‌ که امروز بیش از ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان بیش از ۲۰۰۰ مقاله علمی تولید و عرضه شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر در رده‌های مختلف از دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان فارغ‌التحصیل شده‌اند. در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ پرستار در کادر درمانی استان مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به توانمندی‌های موجود در حیطه‌های مختلف در کشور و دسترسی مردم به خدمات اولیه بهداشتی درمانی و مراقبت‌های اولیه و نیز فراهم شدن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، امروز مردم در همه نقاط کشور به این امکانات دسترسی دارند.

قزلباش، توسعه اورژانس پیش‌بیمارستانی را حلقه مکمل خدمات در حوزه سلامت دانست و اظهار کرد: اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی جاده‌ای و شهری رشد خوبی در چند سال گذشته داشته‌اند؛ به‌ طوری که اکنون در استان زنجان، ۵۷ پایگاه اورژانس با ۱۰۰ آمبولانس فعال است.

این مسئول در رابطه با تعداد تخت‌های بیمارستان در استان نیز تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه علوم‌پزشکی استان، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی است، زیرا کمبودهایی در این زمینه وجود دارد که با کمک خیرین حوزه سلامت در سال‌های آتی پروژه‌های استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان دانشگاه علوم پزشكي دهه فجر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی زنجان دانشگاه علوم پزشکی انقلاب اسلامی بعد از انقلاب حوزه سلامت حوزه سلامت نیروی انسانی بیش از ۲۰۰۰ مقاله علمی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌