Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@04:52:07 GMT

ماجرای ملاقات نماینده شاه با حاج مصطفی خمینی

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۱۷۳۴

ماجرای ملاقات نماینده شاه با حاج مصطفی خمینی

 

به گزارش تابناک به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در ویژه برنامه‎های دهه فجر حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: در نیمه دوم سال ۴۱ نهضت امام خمینی (ره) آغاز شد و فرودین سال ۴۲ حادثه تلخ و سنگین مدرسه فیضیه و کشتار طلاب توسط نیرو‌های ظالم پهلوی اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که مصادف با دوازدهم محرم بود امام خمینی (ره) را دستگیر کردند، اظهار کرد: خرداد همان سال کشتار بزرگ ۱۵ خرداد صورت گرفت، لذا امام خمینی (ره) ۱۵ خرداد را یوم‌الله نام‌گذاری کرد و ۱۵ خرداد ۴۲ در تاریخ به عنوان نقطه عطف نهضت اسلامی ثبت شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در عاشورای سال ۴۲ امام خمینی (ره) وقتی با آن صلابت و اقتدار در فیضیه سخنرانی تاریخی کردند، هیبت شاه برای اولین بار توسط یک روحانی و انسانی مستحکم و شجاع شکست و پس از آن سخنرانی امام خمینی (ره) دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در سال ۴۲ هیبت شاه و در سال ۴۳ هیبت آمریکایی‌ها را شکست، افزود: امام راحل در آبان سال ۴۳ یعنی پس از طرح کاپیتولاسیون توسط مستشاران آمریکایی و تصویب آن در مجلس شورای ملی سخنرانی کردند و در آن سخنرانی هیبت آمریکا را شکستند تا جایی که از طرف شاه شخصی به ملاقات حاج مصطفی خمینی آمد و گفت: هرچه می‌خواهید بگویید؛ اما علیه آمریکا صحبتی نکنید.

رحیمیان با اشاره به اینکه آخرین سخنرانی امام در ایران در ۴ آبان ۴۳ تا سخنرانی ایشان در ۱۲ بهمن ۵۷ بیش از ۱۴ سال طول کشید، گفت: جمهوری اسلامی با تلاش و مجاهدت امام راحل (ره) و همراهی مردم بصیر شکل گرفت.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی هر موقع جنگ شد، بخشی از خاک ایران به دست دشمنان افتاد، ولی پس از انقلاب اسلامی افزون بر پیشرفت‌های متعدد، یک وجب از خاک کشور را به هیچ بیگانه‌ای ندادیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا علی اکبر صالحی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رحیمیان حاج مصطفی خمینی شاه انقلاب اسلامی محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا علی اکبر صالحی برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید

حجم ویدیو: 8.99M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • ثبت یکم خرداد در تقویم به نام «روز لرستان»
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟