Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات انتخاب مهرواره سرود متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی روز سه‌شنبه ۸ بهمن در نشستی تخصصی ۸۹ سرود و ۱۷ نماهنگ رسیده به دبیرخانه را بررسی کردند و در پایان هشت سرود نمایش و دو نماهنگ برای نخستین مهرواره سرود کانون، انتخاب شد.

در بخش سرود نمایش، اثر بازی‌های محلی از کرمان با شعر و ترانه، آهنگ‌سازی و رهبری مسعود نکویی از کرمان، رنگین کمان مهربانی با شعر و ترانه هادی فردوسی و آهنگ‌سازی و رهبری فرشید جعفری از مرکز شماره ۳ کانون شیراز استان فارس، دنیای قشنگ با شعر و ترانه فاطمه احمدزاده، آهنگ‌سازی حمید سلطان‌زاده و رهبری فاطمه بحرانی از مرکز کانون تفت استان یزد و فردا را می‌سازیم با شعر و ترانه‌ مصدق آقاجانلو و آهنگ‌سازی و رهبری غلامرضا گورکانی از مرکز مجتمع کانون زنجان در میان منتخبان این مهرواره قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از سرود نمایش اشبال کارون با شعر و ترانه باسم حمادی، آهنگ‌سازی احمد بیت‌سیاح و رهبری مونا سبحانی از مرکز شماره ۱ کانون اهواز استان خوزستان، خلیج فارس با شعر و ترانه مجید ذاکری، آهنگ‌سازی علی‌رضا کهوری و رهبری مرضیه فیروزی از مرکز کانون میناب استان هرمزگان، شهر شقایق با شعر و ترانه حسین احمدی، آهنگ‌سازی ناصر شکرایی و رهبری لیلی دولت‌آبادی از مرکز شماره ۲ گنبدکاووس استان گلستان و دنیای پنهان با شعر و ترانه حمیرا خدابنده، آهنگ‌سازی آرش عشقی و رهبری منیژه واحد از مرکز کانون لاهیجان استان گیلان به‌عنوان دیگر آثار منتخب این بخش نام‌برده شده است.

دو نماهنگ گیلان‌زای از استان گیلان و گردو بازی از استان کرمان نیز به عنوان منتخبان بخش نماهنگ معرفی شده‌ است.

نخستین مهرواره سرود آفرینش با شعار آینده ساختنی است از تابستان سال جاری با ارسال شیوه‌نامه و فراخوان به استان‌های سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

مخاطب این برنامه اعضای کودک و نوجوان و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون بودند، این مهرواره در دو بخش سرود نمایش و نماهنگ و در دو مرحله استانی و کشوری برنامه‌ریزی شده بود.

برگزاری مهرواره‌های استانی با استان کردستان و در روز ۱۲ آذر آغاز شد و در روز ۱۲ دی ۱۳۹۸ با استان‌های زنجان، قم، کرمانشاه و البرز پایان یافت. بیش از ۳۰۰ گروه سرود در بخش استانی مهرواره سرود شرکت داشتند. بر اساس شیوه‌نامه از هر استان سه اثر برتر در بخش «سرود نمایش» انتخاب و به دبیرخانه کشوری مهرواره ارسال شد.

 مرحله کشوری نخستین مهرواره سرود آفرینش روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در مجموعه زیباکنار در استان گیلان با حضور هشت گروه منتخب برگزار خواهد شد.

نگاه موزه ملی کودک به دو تصویرگری از یک قصه

نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موزه ملی هنر و ادبیات کودک از بهمن ۱۳۹۸ آغاز شد. این نمایشگاه تصویرگری که با عنوان یک قصه در دو نگاه در موزه ملی هنر و ادبیات کودک در حال برگزاری است به آثار تصویرگرانی توجه دارد که یک داستان مشترک را تصویرگری‌ کرده‌اند و کتاب‌های آن‌ها در طول دوره‌های مختلف در انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسیده است.

نمایشگاه تصویرگری یک قصه در دو نگاه بر اساس هفت قصه و با حضور آثار ۱۵ تصویرگر از بهمن ۱۳۹۸ تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ در موزه ملی هنر و ادبیات کودک دایر است.

قصه زال و سیمرغ با تصویرگری مانلی منوچهری و نورالدین زرین کلک، قصه زال و رودابه با تصویرگری نورالدین زرین‌کلک و عاطفه ملکی‌جو، قصه شازده کدو با تصویرگری محمدعلی بنی‌اسدی، خشایار قاضی‌زاده و سحر خراسانی، قصه ماجرای بهلول با تصویرگری پژمان رحیمی‌زاده و پانته‌آ عبدی‌فخرایی، قصه کچل کفترباز با تصویرگری بهزاد غریب‌پور و لیسا جمیله‌برجسته، قصه الاغه و کلاغه با تصویرگری آزاده افراسیابی و پرویز محلاتی، قصه یک راه بهتر با تصویرگری مهشید مهاجر و مریم مدرسی، عنوان‌ آثاری است که در نمایشگاه تصویرگری به نمایش گذاشته شده است.

بازدید از نمایشگاه تصویرگری یک قصه در دو نگاه همه روزه به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۶ در موزه ملی هنر و ادبیات کودک، واقع در طبقه زیر همکف مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران امکان‌پذیر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخستین مهرواره سرود مهرواره سرود آفرینش نمایشگاه تصویرگری شعر و ترانه مرکز شماره مرکز کانون استان گیلان سرود نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • یک میلیون و 625 هزار دامنه فارسی ثبت شد!
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه