Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@16:55:48 GMT

هزینه گازسوز کردن خودروهای داخلی +جدول

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۲۴۶۳

هزینه گازسوز کردن خودروهای داخلی +جدول

پول نیوز - رئیس هیات مدیره انجمن سی‌ان‌جی از افزایش سه برابری تبدیل یک خودرو به نوع دوگانه‌سوز آن خبر داد.

به گزارش پول نیوز، هرچند که مدت زمانی است از سهمیه‌بندی بنزین می‌گذرد اما همچنان عده‌ای به فکر تبدیل خودروها به نوع گازسوز هستند. بعضی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد خودروهای دوگانه‌سوز در انجام این کار تعلل می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سهمیه‌‌بندی بنزین باعث شد تب خرید و فروش خودروهای و تبدیل خودروها به نوع دوگانه‌سوز مجددا بالا رود. اما این افزایش یکباره درخواست‌ها برای تبدیل خودروها هزینه‌ها را نیز افزایش داده است؟ برای تبدیل ارزان‌ترین خودروی موجود در بازار یعنی پراید به نوع دوگانه‌سوز چقدر باید هزینه کرد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها گفت‌و‌گویی با محسن جوهری، رییس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور ترتیب داده شده که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.
جوهری ابتدا به افزایش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: هزینه‌ها گازسوز کردن خودروها بعد از سهمیه‌بندی بنزین افزایش یافته و به نوعی یک بازار سیاه ایجاد شده است. می‌توان گفت هزینه گازسوز کردن خودروها نزدیک به سه‌برابر شده که این قضیه بیشتر به کمبود کیت و مخزن در کشور مربوط می‌شود.
وی درباره هزینه تبدیل خودرویی مانند پراید به نوع دوگانه‌سوز اظهار کرد: نرخ مصوبی در مورد گازسوز کردن خودروها توسط اتحادیه سوخت‌های جایگزین اعلام شده است که البته این نرخ در عمل رعایت نمی‌شود. به عنوان مثال برای برای پراید رقم دو میلیون و هفتصد هزار تومان اعلام شده اما متقاضی باید حدود پنج میلیون و  هفتصد هزار تومان پرداخت کند.
در ادامه گزارش نرخ‌های مصوب اعلام شده برای تبدیل انواع خودروهای داخلی به نوع دوگانه‌سوز به صورت جدول آورده شده است. همانطور که گفته شد این نرخ‌ها به درستی رعایت نمی‌شود و در عمل باید مبلغی بیش از آن در هنگام مراجعه بپردازید. برای آن که بتوانید به یک رقم حدودی دست پیدا کنید باید مبلغ اعلام شده برای هر خودرو را تقریبا سه‌برابر کنید. 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین گازسوز قیمت خودرو گازسوز کردن خودروها نوع دوگانه سوز تبدیل خودروها برای تبدیل بندی بنزین اعلام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین

میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا در سفری سرزده به چین با مقامات این کشور دیدار و تلاش کرد تا فروش نزولی این شرکت خودروسازی را تقویت کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مدیرعامل تسلا، در سفری سرزده به چین با مقامات این کشور دیدار و تلاش کرد تا فروش نزولی این شرکت خودروسازی را تقویت کند.

در جریان این سفر، ماسک آخرین فناوری خودروهای بدون راننده تسلا را به دومین بازار بزرگ خود در مواجهه با رقابت شدید با شرکت‌های چینی معرفی کرد.

این دومین سفر وی به چین در کمتر از یک سال است و شامل دیدار روز یکشنبه با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین می‌شود که شرکت تسلا را تحسین کرد و از آن به عنوان "الگوی موفق" برای همکاری آمریکا و چین نام برد.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلاتسلا روباتاکسی را 8 اوت رونمایی می‌کند

بر اساس گزارش رویترز، رئیس تسلا در جریان این سفر تلاش کرد تا تأیید مقامات پکن برای عرضه نرم افزار رانندگی کاملاً خودکار و بدون راننده موسوم به "اف‌اس‌دی" FSD در چین و انتقال داده‌های آن به خارج از این کشور را دریافت کند.

تقریباً همه خودروهای تسلا دارای یک سیستم کمک راننده به نام اتوپایلوت Autopilot هستند، در حالی که اف‌اس‌دی با قیمت بالاتر ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، خدمات اتوپایلوت پیش از این نیز در دسترس عموم مردم چین بوده است اما نرم افزار کامل اف‌اس‌دی که باید با قوانین امنیت داده این کشور مطابقت پیدا کند، در دسترس عموم نیست.

به نظر می رسد ماسک در این سفر دو روزه که روز دوشنبه به پایان رسید، در اهداف خود پیشرفت کرده است.

روز یکشنبه، انجمن خودروسازان چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که خودروهای مدل 3 و Y تسلا با الزامات امنیت داده‌های چین مطابقت پیدا کرده‌اند.

ورود خودروهای این شرکت به برخی مناطق حساس چین قبلاً به دلیل نگرانی‌های امنیتی داده‌ها و جاسوسی ممنوع شده بود. از سال 2021، این شرکت ملزم شده است که داده های کاربران محلی را در یک مرکز داده در داخل این کشور ذخیره کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت