Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون بخش خبر صدا و سیمای اصفهان گفت: باوجوداینکه به‌طورمعمول شاید اجازه پخش برنامه‌هایی را با موضوع آب و زاینده‌رود نداریم، اما با حمایت مدیرکل و همراهی مرکز، توانستیم اتفاقات خوبی را علیرغم فشارهای وسیعی که دراین‌باره هست رقم بزنیم.

معاونان بخش‌های مختلف صداوسیمای مرکز اصفهان در نشستی با اصحاب رسانه که صبح امروز (یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه) در سالن جلسات صداوسیمای اصفهان برگزار شد، علاوه بر ارائۀ گزارشی از فعالیت‌های خود طی یک سال گذشته، به معرفی ویژه‌برنامه‌هایی که برای دهه فجر و ایام انتخابات تدارک دیده بودند نیز پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محسن طباطبایی، معاون خبر صداوسیمای مرکز اصفهان در این نشست گفت: طی یک سال گذشته بیش از دو هزار بخش خبری تولیدی روی آنتن صداوسیمای مرکز اصفهان رفته که بیش از یک‌چهارم آن رویکرد ملی داشته است.

وی ادامه داد: مستند خبری که مؤثرترین شیوه آگاهی سازی است در این بخش خبری مورد توجه قرارگرفته و در این حوزه بیشترین مستندهای فاخر خبری را طی سال گذشته و نه ماهه امسال تولید کرده‌ایم. برای نمونه گزارش حوادث دی‌ماه، کشف قاچاق و ... به خاطر جریان سازی از بین آن‌ها رتبه الف را کسب کردند.

معاون خبر صداوسیمای مرکز اصفهان با اشاره به برنامه‌های ویژه انتخابات گفت: برنامه‌ریزی‌های منسجمی حوزه خبری برای انتخابات انجام‌شده که باکس خبری هشتگ بهارستان پلاک ۱۱ از جمله آن‌هاست. این برنامه از یک ماه گذشته آغازشده و به‌مرور دفعات پخش آن زیادتر خواهد شد تا بتوانیم درباره مسائل استان و انتخابات اطلاع‌رسانی درستی داشته باشیم.

طباطبایی افزود: روز انتخابات از صبح تا پایان شب باکس خبری خواهیم داشت و  یکی دیگر از برنامه‌های ما پخش زنده و مستقیم از ستاد انتخابات و دفتر نظارت صندوق‌های آراست.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در معاونت خبر این بوده که از گزارش‌هایی با رویکرد خبری به سمت گزارش‌های جریان ساز برویم تا بتوانیم اصلاحاتی را در روند حوزه‌های اجرایی ایجاد کنیم. برای نمونه باوجوداینکه به‌طور معمول شاید اجازه پخش برنامه‌هایی را با موضوع آب و زاینده‌رود نداریم، اما با حمایت مدیرکل و همراهی مرکز، توانستیم اتفاقات خوبی را علیرغم فشارهای وسیعی که دراین‌باره هست رقم بزنیم.

معاون خبر صداوسیمای مرکز اصفهان با انتقاد از ضعیف بودن روحیه نقدپذیری در بین مسئولان گفت: پاسخگو کردن مسئولان و پیگیری مشکلات مردم از دیگر فعالیت‌هایی بود که مدنظر قراردادیم و بسته ورود ممنوع را به همین دلیل روزهای جمعه اجرا می‌کنیم. اوایل مخالفت‌های بسیاری از سوی مسئولان با این برنامه می‌شد اما با حمایت و درایت‌های مدیرکل و عضویت در شورای اطلاع‌رسانی استان توانستیم مدیران اجرایی را برای پاسخگویی توجیه کنیم و همراهی آن‌ها جای تشکر دارد.

طباطبایی، فعالیت باشگاه خبرنگاران جوان را نیز در بخش‌های فرهنگ و هنر، بهداشت و ایثار و شهادت، تحسین کرد و خبر داد که معاونت خبر صداوسیمای مرکز اصفهان رتبه سوم کشور را در فصل پاییز کسب کرده است.

سید علی معصومی زاده، معاون سیمای مرکز صداوسیمای اصفهان نیز در این نشست گفت: نیم‌فصل اول در بحث پوشش مسابقات فوتبال سیمای مرکز استان در کشور حائز رتبه نخست شد، چراکه بازی‌های مهم را با ۱۳ دوربین پوشش می‌داد. برنامه سحرگاه ماه رمضان و جزء خوانی ما نیز رتبه دوم کشوری را در یک سال اخیر کسب کرد.

وی ادامه داد: تله‌فیلم «مجنون بی لیلی» به کارگردانی جهانبخش سلطانی در معاونت سیما ساخته‌شده و در مرحله ارزیابی است تا در شبکه‌های ملی و همچنین شبکه اصفهان پخش شود. دو تله‌فیلم دیگر نیز با نام «خزان برگ و دانایی» و «هفتی که هشت شد» در دستور کار داریم که به‌زودی به مرحله تولید می‌رسد.

معصومی زاده با اشاره به برنامه‌های ویژه دهه فجر در شبکه اصفهان گفت: ویژه‌برنامه چهارباغ که بعد از سه سال دوباره روی آنتن رفت و هر شب از ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه پخش می‌شود از جمله برنامه‌های ما برای دهه فجر است. این برنامه یکی از برنامه‌های موفق صداوسیمای مرکز اصفهان است که رتبه ۳۷ را در سیمای استان‌ها دارد.

معاون سیمای مرکز صداوسیمای اصفهان خاطرنشان کرد: چهار مستند دیگر به مناسبت دهه فجر تولیدشده که آن‌ها را در این ایام پخش خواهیم کرد و روزهای دوشنبه نیز برنامه گفتگوی هفته را خواهیم داشت. فیلم‌های مستند دیگری را نیز در این ایام برای مخاطبان نمایش خواهیم داد.

وی افزود: ویژه‌برنامه «پرانتز» با حضور جوانان روزهای شنبه از ساعت ۲۱ و روزهای جمعه از ساعت ۱۸ به مناسبت انتخابات پخش خواهد شد و برنامه «ایران جان» را نیز با حضور هنرمندان و اساتید اصفهان هر شب از ساعت ۲۳:۳۰  روی آنتن خواهیم داشت. موشن گرافی و... نیز هر روز در بین برنامه‌های مختلف جانمایی شده است.  

همچنین، محمدرضا شواخی، معاون فضای مجازی صداوسیمای مرکز اصفهان در این نشست اظهار کرد: فضای مجازی فرصتی مناسب برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است و اولین باشگاه فعالان فضای مجازی صداوسیما روز گذشته در اصفهان کلید زده شد که هدف از راه‌اندازی آن شناسایی، آموزش و هدایت دانش آموزان و دانشجویان فعال در فضای مجازی برای تولید و توزیع مطالب است.

وی ادامه داد: پویش فجر برای انعکاس عکس و فیلم و خاطرات هم استانی‌های عزیز راه‌اندازی شده و با همکاری معاونت‌های صداوسیما هر روز از تلویزیون به نمایش درخواهد آمد. ضمن اینکه عکس‌های ارسالی نیز در رادیو نما پخش خواهد شد.

شواخی، تولید استوری، کلیپ، فتوکلیپ، موشن گرافی و ... در فضای مجازی را از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد و گفت به مناسبت دهه فجر با فعالان فضای مجازی استان اصفهان نیز دیدار خواهیم داشت.

معاون فضای مجازی صداوسیمای مرکز اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در بحث انتخابات اظهار کرد: یک کار جدید که نمونه‌ای در کشور ندارد آماده تولید داریم که قبل از انتخابات در فضای مجازی منتشر می‌شود و طراحی پوستر، اینفوگرافی، برنامه عروسکی طنز، تولید سرود از دیگر برنامه‌های ما به مناسبت انتخابات است.

وی با بیان اینکه معاونت فضای مجازی طی یک سال و نیم گذشته رتبه اول فیلم کوتاه را در جشنواره تلویزیونی مراکز صداوسیما کسب کرده گفت: تاکنون ۱۴ پویش داشته‌ایم که مهم‌ترین آن زائر اربعین بود و ۲۲۰۰ نفر برای ما عکس و فیلم فرستادند که در ۱۸ برنامه پخش شد.

شواخی تصریح کرد: امسال برای نام‌گذاری سال به اسم رونق تولید ۲۰ موشن گرافی تولید کردیم و برای شهید سردار سلیمانی نیز نزدیک به ۷۰ ویدئو، ۶۲ عکس و پوستر و چهار پادکست تولید و منتشر شد.

معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز اصفهان از رسانه‌ها نیز برای همکاری با این بخش دعوت کرد.

سید مجید زنجانی، معاون فنی مرکز صداوسیمای اصفهان هم در این نشست گفت: یکی از وظایف ما نگهداشت شبکه‌های سراسری در سطح استان، زنده نگه‌داشتن شبکه استانی روی ماهواره و پشتیبانی از پخش‌های زنده است. در سالی که گذاشت علیرغم تحریم و افزایش هنگفت تجهیزات، با جهش تجهیزاتی در حوزه فنی روبرو بودیم.

وی تصریح کرد: آماده بهره‌برداری از ۴۶ پروژه با هزینه ۲۰ میلیارد تومانی هستیم که در دهه فجر با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد. ۱۰ عنوان این پروژه در حوزه تکمیل پوشش رادیویی و فرستنده‌های دیجیتال است که در این حوزه تحول پوشش رادیویی اف ام را در نیمه شمال استان خواهیم داشت و به‌مرور آن را تکمیل می‌کنیم. پنج پروژه تجهیزات پشتیبانی فنی و استودیوها، شش پروژه مرتبط با ارتباطات زمینی و ماهواره ای و ۲۵ پروژه نیز تأسیساتی خواهد بود.

زنجانی یادآور شد: این پروژه‌ها شهرستان‌ها را نیز شامل می‌شود و بیش از ۷۰ درصد بودجه آن از منابع متمرکز سازمان در تهران با پیگیری مدیرکل و مسئولان استانی جذب‌شده است.

معاون فنی صداوسیمای مرکز اصفهان ابراز امیدواری کرد که با کمک مسئولان، واحد سیار این مرکز و پوشش تلویزیونی و رادیویی آن  ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صداوسيما اصفهان دهه فجر انتخابات زاينده رود صداوسیمای مرکز اصفهان صداوسیمای مرکز اصفهان مرکز صداوسیمای اصفهان فضای مجازی صداوسیما نشست گفت برنامه های ما فضای مجازی سیمای اصفهان اما با حمایت ویژه برنامه برنامه هایی موشن گرافی سال گذشته طی یک سال خواهد شد روی آنتن بخش خبر دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم اردیبهشت
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان