Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهار کرد: مذاکرات طالبان و زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، در دوحه ادامه دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الجزیره، شاهین بدون اشاره به خواسته‌های جدید آمریکا گفت: این مذاکرات تا این لحظه به دلیل خواسته‌های جدیدی که آمریکا مطرح کرده، پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع نزدیک به مذاکرات دوحه گفت: طالبان به عنوان یک اقدام اولیه با کاهش خشونت در افغانستان موافقت کرد.

فرستاده آمریکا آتش‌بس کامل را خواستار شد، این در حالیست که طالبان اعلام کرد پس از امضای توافق نهایی این مساله را بررسی خواهد کرد.

خلیل‌زاد عصر شنبه پس از ورود به کابل با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرد.

بر اساس بیانیه‌ای، خلیل‌زاد منتظر پاسخ صریح طالبان درباره آتش‌بس است.

خبرگزاری رویترز اواخر ماه گذشته میلادی گزارش داده بود که طالبان افغانستان از حملات به نیرو‌های افغان خواهد کاست و در صورتی که در جریان مذاکرات صلح در دوحه با مذاکره‌کنندگان آمریکایی به توافقی دست یابد، مذاکراتی با مسؤولان دولت افغانستان انجام خواهد داد.

طالبان در آن مقطع زمانی اعلام کرد که یکی از مسؤولان برجسته آن در دوحه با مسؤولان آمریکایی دیدار کرده و درباره امضای یک توافقنامه صلح با آن‌ها بحث و گفتگو کرد.

به گفته خبرنگار الجزیره در افغانستان، این موضوع به ملا عبدالغنی برادر، معاون امور سیاسی رهبر طالبان مربوط است که در دوحه با خلیل‌زاد دیدار و گفتگو کرد.

همچنین یک منبع به الجزیره گفت، ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان به خلیل‌زاد پیوست.

یک رهبر برجسته طالبان گفت: آمریکا قصد داشت ما در جریان مذاکرات صلح آتش‌بس را اعلام کنیم، اما ما آن را نپذیرفتیم، شورای طالبان در روز امضای توافقنامه صلح با آتش‌بس موافقت کرد.

وی افزود: به محض دستیابی به توفقنامه آتش‌بس طالبان و دولت افغانستان می‌توانند دیدار مستقیمی در آلمان داشته باشند.

طالبان پیشتر حضور در مذاکراتی با دولت افغانستان را نپذیرفته بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مذاکرات طالبان و آمریکا طالبان و دولت افغانستان مذاکرات صلح افغانستان دولت افغانستان خلیل زاد آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم