Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@14:44:10 GMT

روند کاهشی ایستایی کالاها در گمرکات کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۳۱۶۷

روند کاهشی ایستایی کالاها در گمرکات کشور

ایران اکونومیست- رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از مثبت بودن تراز تجاری کشورمان علی‌رغم فشار حداکثری امریکا خبر داد و گفت: ۳۵.۵ میلیارد دلار کالا از ابتدای فروردین تا پایان دی ۹۸ از گمرک های ایران به نقاط مختلف جهان صادر شد.

مهدی میراشرفی در آیین افتتاح ساختمان اداره کل گمرک استان سمنان اظهار کرد: روند صادرات و واردات گمرک‌ در سال جاری در ایران مطلوب بوده است و ارزش تجاری کشور در این مدت بیش از ۷۲ میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش بازارهای هدف صادراتی کشورمان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به وجود گمرک‌های بزرگ جهان در آسیا باید بهره بیشتری از صادرات و معادلات تجاری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: تراز تجاری ایران در سال جاری مثبت است که این آمار نشان می‌دهد که با وجود فشارهای خارجی اما صادرات از مبدا ایران به کشورهای مختلف جهان افزایش داشته است.

رئیس کل‌گمرک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: گمرک ایران با توجه به اینکه قدیمی‌ترین سازمان‌های کشور است اما در بخش الکترونیکی شدن خدمات پیش‌رو است.

میراشرفی تصریح کرد: روند توسعه صادراتی از گمرک‌های ایران در سال‌های گذشته رو به افزایش است و ظرفیت‌های تولید با محوریت صادرات رونق گرفته است.

وی اضافه کرد: بیشتر کالاهای وارداتی به کشور در یک‌سال گذشته ، مواد اولیه است که این آمار نشان می‌دهد تولید در ایران اسلامی باوجود تحریم رونق دارد.
رئیس کل‌گمرک جمهوری اسلامی با بیان اینکه عمده واردات ایران در سال‌جاری مربوط به مواداولیه تولید و ماشین آلات تولید بوده است افزود: ۸۵ درصد واردات به گمرکات کشور را مواد اولیه تولید تشکیل و همین گویای رونق دولت در کشور است.

این مقام مسوول از ایران به عنوان یک کشور مستعد در حوزه صادرات نام برد و گفت: دسترسی کشورمان به آب‌های آزاد زمینه مناسبی برای حمل و نقل دریایی فراهم کرده که باید از آن بهره گرفت چرا که حدود۹۰ درصد حمل و نقل کالاها در جهان از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود.

وی از روند کاهشی ایستایی کالاها در گمرکات کشورمان خبر داد و گفت: گمرک ایران حداکثر همراهی را با صادرکنندگان تولیدکننده و فعالان بخش واردات دارد.

ایسنا

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، تراز تجاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گمرک صادرات تراز تجاری رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال گمرکات کشور سال جاری تراز تجاری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد